Lumină albă vs. lumină galbenă, care este mai bună pentru ochi. Becul trebuie ales în funcție de încăpere

Monika Baciu |
Data publicării:
lumina - FOTO: Freepik@pikisuperstar
lumina - FOTO: Freepik@pikisuperstar

Lumină albă vs. lumină galbenă, care este mai potrivită pentru ochi. Becurile trebuie alese în funcție de încăperea în care le amplasați.

Lumină albă sau lumină galbenă, care și în ce fel îți afectează vederea. În prezent pe piață există o varietate de tipuri de sisteme de iluminat. Fie că sunt de intensitate mare, mai mică sau lumină albă său rece, fiecare are un efect asupra vederii. Deci, ce ar trebui să alegi.

Ce fel de lumină e mai bună pentru ochi

Unii oameni aleg lumina galbenă pentru lectură, dar alții o preferă pe cea albă ca o opțiune mai bună. Ca întotdeauna, este o alegere personală, care depinde de propriile preferințe. Există, de asemenea, posibilitatea de a amesteca aceste două lumini și de a instala un tip de iluminat diferit în funcție de scopul camerei respective.

Întrebarea crucială este, însă, care timp de lumină este mai potrivită pentru ochi. Un anumit tip de iluminat poate obosi ochii mai repede și influența concentrarea și starea de spirit. Unii experți susțin că ar trebui să utilizați o lumină de culoare galbenă sub 3000 K pe scara de temperatură a culorii pentru citirea pe timpul serii.

Vezi și: Consumă semințe de dovleac și uită de problemele cu ficatul

Lumina, ce trebuie să știi despre temperatura de culoare

CCT (temperatura de culoare corelată) este o scară care arată nivelul culorii luminoase. Datorită acestei valori, puteți determina cât de multă lumină albastră este în lumină la care sunteți expus.

Scara variază de la cea mai caldă lumină de 1.800 K până la cea mai rece, cu cea mai mare cantitate de lumină albastră, care ajunge la 6.500 K. Practic, există trei tipuri de lumină cu temperaturi de culoare diferite, inclusiv:

Lumina caldă de 2.500 până la 3.000 K vă va ajuta să vă relaxați în timp ce citiți și să vă odihniți mai bine după aceea.

Lumina naturală de 4.900 până la 6.500 K este cea mai bună soluție pentru ochi care permite o muncă confortabilă.

Lumina rece de 6.500 K oferă un nivel excelent de luminozitate și îmbunătățește atenția generală.

Lumina albastră rece cu cel mai mare nivel de temperatură de culoare este cea mai bună opțiune în timpul orelor de lucru atunci când aveți tendința de a fi treaz și în stare de alertă. Pe de altă parte, odată ce doriți să vă relaxați și să citiți noaptea fără a întrerupe ciclurile de somn, ar trebui să alegeți temperatura de culoare sub 3.000 K.

Vezi și: Durerea de frunte, cauze și tratament. Poate indica un anevrism, accident vascular cerebral sau alte boli grave

Diferențele dintre lumina caldă și cea rece

Rezultatele cercetărilor arată că majoritatea oamenilor găsesc lumina caldă mai confortabilă pentru ochi în timp ce citesc, dar se plâng de nivelul de luminozitate. Iată lista diferitelor tipuri de lumină la care sunteți expus în timpul unei zile. Rețineți că luminile albe și albastre sunt uneori considerate în aceeași categorie.

Lumina naturală

După cum ați știut deja, lumina naturală a soarelui este mai sănătoasă decât cea artificială, indiferent de becul pe care îl utilizați. Petrecerea a cel puțin 10 până la 20 de minute în aer liber pe zi va stimula producția de vitamina D și serotonină, făcând această lumină extrem de benefică pentru sănătatea ta.

Acesta va stimula starea de spirit, consolida oasele, și va îmbunătăți vederea. În plus, vei fi mai puțin predispus la stres și depresie.

Lumina galbenă

Această lumină caldă este mai relaxantă pentru ochii tăi și oferă un sentiment plăcut de a fi într-un loc confortabil și prietenos. Prin urmare, este o opțiune excelentă pentru citirea și finalizarea sarcinilor care necesită stabilitate mentală.

Ar trebui să instalați această culoare deschisă în spații în care vă relaxați și citiți adesea, cum ar fi camera de zi și dormitorul.

Beneficiul său principal este că nu va afecta producția de melatonină în corpul dumneavoastră, spre deosebire de lumină rece. Ca urmare, vă veți simți confortabil și somnoros după instalarea acestei lumini de citire pentru lumina de citire a patului său a capului. Motivul este creierul tău care conectează lumina galbenă cu apusul de soare și o percepe ca pe timp de noapte.

Vezi și: Celula care vânează cancerul și îl elimină. Funcționează după prima administrare. Medic: Este primul pacient care a fost tratat cu această tehnologie

Lumina albă

Acest tip de lumină este considerat rece, intens și direct. Te va ajuta să fii concentrat în timpul zilei.  Prin urmare, este o soluție excelentă pentru zonele comerciale și locurile de muncă.

De asemenea, îl puteți folosi în gospodărie, în special în bucătărie, baie și cameră de birou. Deoarece nu sunt spații pentru relaxare, lumina rece vă va ajuta să vă îmbunătățiți performanțele de concentrare.

Dacă lumina albă este prea dură pentru ochii tăi, o poți alege pe cea alb-gălbuie sub 3.500 K. De asemenea, puteți găsi LED-uri moderne cu temperatură de culoare reglabilă.

Fiți conștienți de faptul că această lumină vă poate îmbunătăți performanța numai atunci când sunteți expus la o temperatură de culoare intermediară.

De asemenea, vă puteți simți obosit și iritat la sfârșitul zilei, deoarece LED-urile emit lungimi de undă scurte, care sunt dăunătoare pe termen lung.

Vezi și: Sprâncenele, ce rol au. Ce înseamnă când acestea cad. În cât timp se regenerează

Lumina albastră

Din păcate, folosim adesea prea multă lumină albastră în lumea contemporană prin ecrane TV, becuri de 6.500 K, telefoane mobile și monitoare. Rețineți că lumina rece albăstruie este întotdeauna peste nivelul de 5.000 K.

Expunerea la lumina rece albă sau albastră timp de o oră pe timp de noapte va scădea producția de melatonină. În acest fel, este posibil să întârzieți timpul de somn până la trei ore.

Rezultatele multor studii arată că expunerea prelungită la lumina albastră este dăunătoare și poate provoca leziuni oculare permanente. Una dintre cele mai bune modalități de a preveni acest lucru este de a limita expunerea la lumina albastră.

Temperatura de culoare a becurilor particulare

În zilele noastre, puteți găsi mai multe tipuri de becuri disponibile pe piață. Aşadar, o poţi alege pe cea potrivită pentru fiecare cameră din locuinţa ta, în funcţie de scopul acesteia.

Becuri care emit culoare albă caldă – Cu 2.700 până la 3.000 K, aceste becuri sunt calde și galbene. Este iluminatul pe care îl veți obține de la modelele tradiționale incandescente. Deoarece acestea oferă un sentiment cald și confortabil, ar trebui să le utilizați în camera de zi și dormitor sau ca lumină de lectură pentru copii.

Becuri care emit culoare albă caldă – Aceste becuri oferă o nuanță alb-gălbuie într-o gamă cuprinsă între 3.000 și 4.000 K. Acestea sunt cea mai bună opțiune pentru bucătărie și baie.

Vezi și: De la ce vârstă începe bătrânețea. Diana Bulgaru: Moartea de bătrânețe NU există! Nu se scrie niciodată așa ceva. La așa vârstă nu poți spune că a murit de bătrân

Becuri care emit culoare alb strălucitor – Cu o culoare cuprinsă între 4.000 și 5.000 K, aceste becuri oferă tonuri albe și albastre. Nu vă așteptați ca acestea să ofere senzații confortabile, deoarece această gamă de culori crește nivelul de energie. Acest lucru face ca aceste becuri să fie o alegere ideală pentru bucătărie, biroul de acasă și garaj.

Becuri care emit culoare lumina zilei – Becurile cu tonul de culoare albăstruie de la 5.000 la 6.500 K maximizează contrastul pentru culori. Această caracteristică le face perfecte pentru activitățile zilnice.

Becuri inteligente – Sunt o mare invenție! În loc să achiziţionezi becuri specifice fiecărei încăperi, le poţi instala peste tot în casa ta şi poţi schimba culoarea deschisă după cum doreşti. De exemplu, puteți pune un bec inteligent într-o lampă sau o lumină de citire montată pe perete și puteți utiliza o culoare a luminii de zi în timpul zilei sau cea caldă pe timp de noapte.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel