Masa în familie: de ce e mai bine pentru copii să mănânce cu toată familia

Angela Sabău / 11 aug 2019 / 16:12
Masa în familie e mai sănătoasă
Masa în familie e mai sănătoasă

Masa în familie pare a avea efecte benefice, nu doar din punct de vedere emoțional sa psihologic, ci și nutrițonal. Specialiștii spun că se schimbă tentațiile atunci când mâncăm cu familia.

Mesele de familie sunt o „rețetă” pentru o alimentație mai sănătoasă la copii, spun nutriționiștii. „Cercetările arată că familiile care iau masa împreună regulat au mai multe șanse să mănânce mai multe fructe, legume și fibre și sunt mai puțin susceptibile să mănânce alimente prăjite”, a spus Kristen Gradney, nutriționist și purtător de cuvânt al Academiei de Nutriție și Dietetică.

„Mâncatul împreună favorizează o greutate sănătoasă la copii, probabil datorită alegerilor alimentare mai hrănitoare și îi poate încuraja să încerce alimente noi”, a explicat ea într-un comunicat de presă al academiei.

În plus, familiile care mănâncă împreună tind să fie mai aproape, pentru că masa încurajează conversațiile. Acesta îi ajută pe copii să se simtă mai bine împărtășindu-și sentimentele, ceea ce, la rândul său, poate ajuta la diminuarea problemelor de comportament și poate chiar îmbunătăți relațiile lor, a spus Gradney.

Academia prezintă o serie de sfaturi pentru a-i ajuta pe părinți să se bucure de o masă în familie alături de copii:

Alegeți mesele fără foarte multe ingrediente. Lucrați cu copiii pentru a crea o colecție de rețete care pot fi gata în mai puțin de 30 de minute.

Păstrați ingredientele care pot fi utilizate pentru mai multe mese. De exemplu, gătiți la  grătar de două ori mai mult piept de pui decât este nevoie pentru o cină și folosiți suplimentele pentru a face fajitas în seara următoare.

Încercați să evitați să luați masa în oraș. Deși e convenabil, nu este la fel de sănătos ca o masă simplă, de casă, care include proteine slabe, cereale integrale, legume proaspete (sau congelate sau în conserve), lapte cu conținut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi și fructe pentru desert.

Faceți mesele de familie o parte regulată a rutinei voastre. Spuneți-le tuturor să fie acasă să mănânce la o oră stabilită.

Doar pentru distracție, luați mese tematice. De exemplu, folosiți o față de masă cu carouri pentru o masă de inspirație italiană, pregătiți un fel de mâncare asiatic și mâncați cu bețisoare sau savurați un picnic într-un parc, în curte sau pe podeaua livingului.

Folosiți orele stabilite pentru masă ca să pentru a vă întâlni cu toată familia. Vorbiți și ascultați-vă unul pe altul în timp ce mâncați. Puneți-i pe toți să împărtășească ceva ce s-a întâmplat în acea zi sau săptămână.

 

 Sursa: AICI.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.25