Mediul, nu doar genetica, important în apariția Alzheimer. Studii pe gemeni

Adisa Codruț |

Un studiu pe gemeni arată că și mediul joacă un rol important în apariția Alzheimer, nu doar moștenirea genetică.

Cercetătorii australieni de la Centrul pentru îmbătrânirea creierului sănătos (CHeBA) al UNSW Sydney vin cu noi perspective asupra unuia dintre semnele distinctive ale bolii Alzheimer - plăcile de amiloid - prin examinarea creierului la gemeni identici și neidentici.

Aceștia au folosit un tip special de imagistică numit PET amiloid sau „tomografie cu emisie de poziție” pentru a determina ce proporție de acumulare de amiloid este determinată de gene și ce proporție ar fi determinată de factorii de risc de mediu sau modificabili gen hipertensiunea arterială și colesterolul crescut.

”Amiloidul este o proteină care se acumulează în creier foarte devreme în dezvoltarea bolii Alzheimer. (...) Este o caracteristică distinctă a afecțiunii care începe să se acumuleze cu decenii înainte ca problemele de memorie să devină evidente”, afirmă Rebecca Koncz, coordonatoarea studiului. Cercetarea demonstrează că genele joacă un rol moderat în determinarea variației acumulării de amiloid în creier.

”Acest lucru este semnificativ, deoarece ne spune că, în timp ce genele sunt importante, există de fapt o contribuție majoră de mediu care poate răspunde bine la intervenție. (...)În ceea ce privește factorii de risc modificabili, am examinat dacă factorii de risc vascular, cum ar fi hipertensiunea arterială, diabetul, colesterolul crescut sau antecedentele de boli de inimă au fost asociați în mod semnificativ cu sarcina de amiloid sau au avut o bază genetică comună”, a spus dr. Koncz.

Studiul necesită noi cercetări, arată medicalxpress.com.