Murăturile, de ce să le consumi, mai ales în sezonul rece: părerea unui nutriționist

Adisa Codruț / 28 noi 2019 / 22:49
Probioticele se găsesc în alimente fermentate precum murăturile
Probioticele se găsesc în alimente fermentate precum murăturile

Murăturile sunt surse foarte bune de probiotice, ceea ce le fce un aliment foarte valoros, în special în timpul iernii. 

Murăturile sunt cunoscute ca fiind o sursă bună de probiotice, dar și de vitamine și minerale. Medicul nutriționist Mihaela Bilic a postat pe pagina ei de Instagram o serie de informații cu privire la acest alimentele fermentate. „De dragul siguranței alimentare am ajuns să renunțăm la noțiuni precum gust sau plăcere, așa că nu e de mirare că punem egal între termenul «fermentat» și «stricat»”, începe ea, arătând că alimentele fermentate au, din oficiu, o conotație negativă, când ele ar trebui de fapt să fie lăudate, apreciate, căutate.

„Vorbim cu admirație despre «hrana vie», uitând că nu produsele vegetale sunt miracolul vieții, ci alimentele care chiar conțin bacterii vii, adică tot ce este fermentat: drojdia, maia-ua, produsele lactate și brânzeturile, murăturile, borșul, zeama de varză, berea etc. Există mucegai nobil care asigură maturarea mezelurilor și brânzeturilor, așa cum există colonii de bacterii esențiale în fermentarea laptelui, vinului, berii”, mai explică medicul nutriționist.

Potrivit medicului nutriționist, fără bacteriile din mâncare nu putem avea un echilibru bacterian la nivel intestinal, deci nu putem fi sănătoși. „Și câtă vreme avem în organism de 10 ori mai multe bacterii decât celule (2kg bacterii pentru un individ de 60kg), e obligatoriu să fim preocupați de starea lor de bine. Iar asta înseamnă să consumăm produse PRObiotice (cu fermenți vii) și PREbiotice (ce sunt hrană pentru bacteriile din organism).

Murăturile sunt cea mai banală, naturală și românească formă de PRObiotice, indiferent că vorbim de varză, gogonele, castraveți, gogoșari sau conopidă. Ideal e să fie în saramură, care are la bază fermentația lactică, deși găsim din ce în ce mai rar murături la butoi, așa cum se puneau pe vremuri în orice gospodărie
Deci haideți să lăsăm ifosele deoparte și să redescoperim beneficiile alimentelor fermentate. Și dacă vreți rezistență crescută la boli și aport de vitamină C pe timpul iernii, murăturile sunt soluția. Bineînțeles, cu o iahnie de fasole lângă, ca să «alunece» mai bine”, a mai completat ea.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.26