Siesta și efectele ei benefice

19 sep 2018 / 14:55

Ne amuzam pe seama bunicilor noștri care-și făceau zilnic siesta, la prânz, alături de noi, nepoții. Dar studiile arată că un pui de somn tras după-amiază este grozav și pentru adulți, nu doar pentru copii.

Studiile arată că un pui de somn după-amiaza este grozav în egală măsură și pentru adulți și pentru copii. Nu este nevoie să vă simțiți moleșit pentru a vă îngădui să dormiți în timpul zilei. Un pui de somn scurt în mijlocul după-amiezii poate spori memoria, poate crește performanța la locul de muncă, vă poate îmbunătăți starea de spirit, vă va face mai vigilent și vă va ușura stresul. „Bucurați-vă de aceste avantaje", ne îndeamnă specialiștii de la medicinenet.com.

Vă poate îmbunătăți memoria

Studiile au arătat că somnul la prânz joacă un rol important în memorarea amintirilor. Un pui de somn vă poate ajuta să vă amintiți lucrurile învățate mai devreme în timpul zilei, la fel de mult ca un somn bun, de noapte. Moțăitul funcționează pentru a vă împiedica să uitați lucruri cum ar fi abilitățile motorii, percepția simțurilor, și rechemare verbală, de asemenea.

Veți face conexiuni mai ușor

Siesta nu numai că vă pot ajuta să vă amintiți lucrurile pe care tocmai le-ați învățat, dar ar putea determina creierul să facă mai ușor conexiuni dintre lucrurile pe care le aflați.

Te-ar putea ajuta să urci scara corporativă

Când îndeplinești mereu aceiași sarcină, pe tot pe parcursul zilei, performanța se deteriorează pe măsură ce timpul trece. Studiile arată că un pui de somn vă poate ajuta să vă mențineți activitatea consistentă.

Vă îmbunătățește starea de spirit

Dacă vă simțiți copleșit, încercați să trageți un pui de somn pentru a vă ridica moralul. Siesta, sau chiar faptul că stați întins, în liniște, timp de o oră, fără a adormi, vă poate lărgi perspectiva. Experții spun că relaxarea care decurge din somn și odihnă este un stimulator al bunei dispoziții, indiferent dacă adormi efectiv sau nu.

Aveți nevoie să fii mai alert? Dormiți un pic!

Dacă te simți un somnoros imediat după prânz, nu ești singurul care o pățește. Somnolența de după masa este reală. Un pui de somn de 20 de minute vă poate ajuta să scăpați de... pleoapele grele.

Pui mic de somn, beneficii mari

Un pui de somn chiar și scurt, de doar 10 minute, poate fi benefic. Dar nu-l lungiți peste 30 de minute, pentru că puteți să vă treziți mai obosit decât v-ați culcat.

Cu cât moțăiți mai mult, cu atât sentimentul de oboseală va fi mai mare pentru că siesta nu e un somn complet, ci doar o revigorare, iar când o prelungești peste o jumătate de oră e ca și cum te-ar trezi cineva în miezul nopții din somnul cel mai adânc.

Moțăitul e mai bun decât cafeina

Dacă vă simțiți obosiți, dar aveți de lucru sau de învățat, mai bine trageți un scurt pui de somn decât să savurați o cafea. Comparativ cu cafeina, moțăitul-ul îmbunătățește memorie și capacitatea de învățare.

Somnul la prânz, bun pentru inimă

Un studiu a demonstrat că persoanele care s-au călcat la prânz pentru 45 până la 60 de minute au avut tensiune arterială mai scăzută după ce au trecut prin stres mental. Deci, un pui de somn poate ajuta corpul să față față situațiilor tensionate.

Siesta vă poate face mai creativ

Te-ai trezit vreodată cu o idee grozavă? Somnul REM, care de obicei începe la 70 până la 90 de minute după ce adormiți noaptea, activează părți ale creierului asociate imaginilor și viselor. Un pui de somn scurt vă poate ajuta să combinați idei în moduri la care nici nu v-ați gândit, pentru că are exact același efect ca somnul REM.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.26