Sindromul zilei de Luni, mit sau realitate. Cum să îți începi săptămâna într-o notă optimistă

sindromul zilei de luni - FOTO: Freepik
sindromul zilei de luni - FOTO: Freepik

Sindromul zilei de Luni este caracterizat de o stare letagică. Mulți simt această senzație, dar cum putem începe săptămâna într-o notă optimistă.

Sindromul zilei de Luni vine cu un sentiment de depresie și dureri de cap. Sindromul zilei de luni nu face parte dintr-o tulburare clinică, dar mulți oameni îl experimentează. Descrierile și cauzele sindromului zilei de luni variază foarte mult, dar indivizii le descriu ca sentimente de groază pentru începutul săptămânii de lucru, notează Medical News Today.

Cauzele sindromului zilei de Luni

Unele cauze ale sindromului zilei de luni includ nemulțumirea de locuri de muncă sau sunt legate de stresul de la locul de muncă, și simptomele tind să fie similare cu cele de stres. Alți indicatori includ creșterea frecvenței cardiace, dureri de cap și mușchi tensionați.

Sindromul zilei de luni se referă la sentimentele negative pe care unii oameni au la sfârșitul sau începutul săptămânii. Revenirea la rutina de la locul de muncă sau de la școală îi poate face uneori pe oameni să se simtă descurajați. Anumite persoane pot simți niveluri mai scăzute de satisfacție la locul de muncă și mai mult stres la locul de muncă la începutul săptămânii de lucru.

Cu toate acestea, sindromul zilei de luni nu este un termen clinic. Prin urmare, nu are nicio definiție în Manualul de diagnostic și statistică a tulburărilor mintale, ediția a 5-a. Acest manual definește diferite tulburări psihice și enumeră simptomele acestora.

În timp ce sindromul zilei de luni nu poate fi o boală clinică, sentimentul de groază pentru unii oameni este real. Sindromul zilei de luni, de asemenea, poate însemna nefericire semnificativă în viața cuiva.

Vezi și: Transplantul viitorului. Ioan Lascăr: Reconstrucția la o imprimantă 3D este echivalentul organului original

De ce apare sindromul zilei de Luni

Oamenii pot experimenta sindromul zilei de luni, deoarece aceștia nu sunt mulțumiți cu locul lor de muncă. Factorii de stres de la locul de muncă și alte experiențe de lucru pot afecta starea de spirit a unei persoane luni.

De asemenea, este demn de remarcat faptul că sindromul zilei de luni se referă la persoanele care au un proram standard de 5 zile de lucru săptămână și 2 zile libere pentru week-end.

Experții sugerează, de asemenea, că factorii de stres de locul de muncă nu pot provoca sindromul zilei de luni, dar acest sindrom poate afecta modul în care o persoană gestionează stresul la serviciu.

Persoanele cu sindromul zilei de luni tind să reacționeze la factorii de stres la începutul săptămânii diferit decât la sfârșitul acesteia. Cu un moral mai scăzut luni, o persoană ar putea răspunde mai negativ la un factor de stres în această zi, mai degrabă decât la sfârșitul săptămânii.

Vezi și: Depresia, de la trăiri la boală. Simona Trifu: Modificarea dispoziţiei trebuie să dureze cel puţin două săptămâni. Atunci mă adresez medicului

Sindromul zilei de Luni, tratament

Unele strategii pentru contracararea sindromului zilei de luni poate îmbunătăți starea de spirit a oamenilor, temporar. Cu toate acestea, în cazul în care sentimentele de groază în zilele de luni sunt un semn de nefericire profundă și nemulțumire, aceste metode nu pot fi de lungă durată.

Managementul stresului poate ajuta la scăderea percepției factorilor de stres de la locul de muncă în zilele de luni. Alte tehnici care ajută la stimularea starea de spirit a unei persoane poate ajuta la gestionarea situției. 

Tehnici de relaxare musculară

Relaxarea progresivă este o tehnică care implică contractarea diferiților mușchi din organism și eliberarea tensiunii. Oamenii o numesc, de asemenea, relaxare musculară progresivă. Persoanele care se confruntă cu sindromul zilei de luni pot obține un efect relaxant prin tensionarea și relaxarea repetată a mușchilor.

Vezi și: Căsnicia fericită, sincronizare între creierul partenerilor. Care este legătura

Exerciții de respirație

Exercițiile de respirație implică concentrarea intenționată asupra respirației. Se pot realiza inhalări lente și profunde și expirații ca respirație diafragmatică. Prin conectarea minții și a corpului prin respirație profundă, indivizii pot experimenta un efect relaxant.

Menținerea unei rețele sociale largi

Având o rețea socială puternică care oferă sprijin emoțional poate îmbunătăți bunăstarea mentală a unei persoane. Rețelele sociale sănătoase pot ajuta la promovarea stimei de sine, care poate preveni depresia. Cei cu rețele sociale subdezvoltate sunt mai predispuși să aibă simptome de anxietate sau depresie.

Vezi și: Enterocolita, cauze și tratament. Expert: Este un element foarte grav pe care trebuie să îl evităm

Dormiți suficient

Calitatea somnului unei persoane este un factor important în starea de spirit a acesteia. Starea de spirit poate afecta, de asemenea, somnul unei persoane, deoarece problemele de dispoziție pot duce la un somn de calitate redusă și invers. Prin urmare, obținerea unui somn de calitate adecvată poate ajuta la diminuarea impactului sindromului zilei de luni.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0