Slăbit. V-ați îngrășat și nu știți de ce? La ce să nu renunțați

Florina Pop / 07 sep 2019 / 18:36
Masă copioasă
Masă copioasă

Deși unii fac sport periodic și au grijă ce mănâncă, tot se îngrașă. Motivele, spun medicii, sunt variate. Aceștia îi sfătuiesc, însă, în ciuda kilogramelor în plus să nu renunțe la medicamentele prescrise.

Slăbit, îngrășat, renunțați. Mai multe calorii și mai puțină mișcare duc, de regulă, la kilograme în plus. Sunt, însă, oameni care, deși nu schimbă nimic în dietă și în programul periodic de exerciții fizice, tot se îngrașă, informează medicinenet.

Slăbit, îngrășat, renunțați. Posibile motive:

1. Somn puțin - dacă nu dormiți, aveți mai multe șanse să vă delectați cu gustări târzii în noapte. Cercetătorii susțin că schimbările biochimice din corpul vostru, rezultate în urma lipsei somnului, vă pot face mai înfometat și vă pot lăsa să vă simțiți mai puțin plini după mâncare.

2. Stresul - cortizolul, așa-numitul „hormon al stresului", crește în corpul nostru atunci când suntem stresați. Implicit, ne crește pofta de mâncare. Adăugați la aceasta tendința de a ajunge la alimente confortabile în momentele de stres și aveți un exemplu clar de unde provin kilogramele în plus.

3. Antidepresive - un efect secundar al multor medicamente antidepresive este creșterea în greutate. În timp ce nu ar trebui să încetați niciodată să luați medicamente pe cont propriu, puteți discuta cu medicul despre schimbarea planului vostru de tratament dacă creșterea în greutate vă creează probleme.

4. Steroizi – pastilele ca prednisonul sunt cauze cunoscute ale creșterii în greutate datorită retenției de lichide și a apetitului crescut. Cantitatea de creștere în greutate depinde atât de doza de medicament, cât și de durata de administrare. Steroizii pot provoca și o schimbare temporară a distribuției grăsimilor corporale, cu creșterea grăsimii la nivelul feței, a spatelui gâtului sau a abdomenului.

5. Medicamente care pot cauza creșterea în greutate - medicamente antipsihotice utilizate pentru a trata tulburări precum schizofrenia sau tulburarea bipolară; medicamente folosite pentru a gestiona convulsii, migrene, diabet și hipertensiune.

6. Nu dați repede vina pe anticoncepționale - multe femei cred că administrarea de contraceptive orale combinate (anticoncepționale) duc la îngrășat. Nu sunt dovezi științifice în acest sens. Unele femei pot avea o retenție ușoară de lichide în timp ce iau pilula, dar aceasta este, de obicei, temporară.

7. Nu învinovăți menopauza - majoritatea femeilor câștigă în greutate în timpul menopauzei din cauza mai multor motive: îmbătrânirea încetinește metabolismul, modificări în stilul de viață precum mai puțină mișcare, crește probabilitatea acumulării de grăsime în jurul taliei.

8. Sindromul Cushing - este o afecțiune caracterizată de niveluri ridicate ale hormonului cortizol. Poate apărea dacă corpul face prea mult cortizol sau dacă luați medicamente steroizi pentru astm, lupus sau artrită. Excesul de cortizol poate determina creșterea în greutate și o creștere a grăsimii în jurul feței, gâtului, taliei și a spatelui superior.

9. Sindromul ovarelor polichistice - este o afecțiune hormonală care afectează femeile la vârsta reproducerii. Sindromul acesta duce la dezechilibre hormonale, care, la rândul lor, provoacă exces de păr, acnee și rezistență la insulină, implicit creștere în greutate - tinde să apară în zona abdominală, crescând riscul de boli de inimă.

10. Renunțarea la fumat - persoanele care renunță la fumat pot câștiga kilograme în plus. Motivele sunt variate. Fără nicotină vă veți simți mai înfometat, deși acest efect tinde să dispară după câteva săptămâni.

Slăbit, îngrășat, renunțați. La ce să nu renunțați dacă vă îngrășați

Iată câteva reguli:

1. Nu încetați niciodată să luați medicamente fără să discutați cu medicul vostru. Pastilele pot fi esențiale pentru sănătatea și starea voastră de bine.
2. Nu vă comparați cu alții care iau același medicament. Efectele secundare sunt variate pentru diferite persoane. Discutați cu medicul dacă simțiți că vă confruntați cu creștere în greutate ca efect secundar pentru medicamente.
3. Nu vă panicați dacă vă îngrășați din cauza retenției de apă ca efect secundar pentru medicamente. Acesta scade cu timpul. Între timp, puteți evita retenția de lichide urmând o dietă cu sodiu mai scăzut.
4. Medicul vă poate schimba medicația dacă e cazul cu una cu mai puține efecte secundare.
5. Dacă aveți un metabolism leneș, dați-i un stimul: măriți intensitatea exercițiilor fizice însă nu înainte de a discuta despre asta cu medicul.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.26