Somn sănătos: Care este temperatura optimă de dormit

Georgiana Ioniță / 07 iun 2020 / 14:53


Deși ai putea crede că somnul la căldură ar fi benefic, oamenii de știință arată contrariul. 

Somnul este vital pentru o funcționare umană sănătoasă. Cu toate acestea, aproximativ o treime dintre adulți raportează dificultăți de somn, ceea ce face somnul insuficient o problemă presantă de sănătate publică.  Prea puțin somn crește riscul de boli cronice și dăunează funcționării psihologice și cognitive. Atât temperatura corpului, cât și temperatura ambientală, influențează semnificativ modelele de somn.

 Temperaturile nocturne mai ridicate au dus la un somn de calitate mai slabă într-un studiu (link direct) din mai 2017, publicat în Science Advances.
Aceasta se poate datora faptului că temperaturile mai calde pot interfera cu ritmul circadian, împiedicând organismul să-și reducă propriul termostat, ceea ce poate provoca perturbări ale somnului.

Un mediu răcoros imită ritmul de bază al temperaturii corpului, care este ritmul natural pe care îl urmărește somnul.

 


Temperatura optimă? 

 

Undeva între 15,5 și 19,4  grade Celsius, potrivit Fundației Naționale de Somn.

 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy