Vitamina B12: 12 lucruri pe care nu le știați despre ea

Adisa Codruț / 05 ian 2020 / 07:31
Vitamine
Vitamine

Vitamina B12 joacă un rol esențial în buna funcționare a organismului și se găsește doar în produse de origine animală.

Vitamina B12. Organismul uman nu funcționează cum trebuie dacă nu are suficientă vitamina B12. Cei de la health.com au realizat o listă cu cele mai interesante lucruri despre această vitamină.

Iată câteva dintre ele:

1. Vitamina energiei - vitamina B12 ajută la crearea ADN-ului, nervilor și celulelor sanguine și este crucială pentru un creier sănătos și un sistem imunitar puternic. Metabolismul nu ar funcționa fără probleme fără ea. B12 nu este ca alte vitamine. Se găsește doar în produsele de origine animală - ouă, carne, crustacee și lactate. Până la 15% din oameni nu au suficient B12 și sunt mai susceptibili să fie vegetarieni, să aibă boli celiace sau alte probleme digestive sau să fie adulți peste 50 de ani. Semnele deficienței de vitamina B12 includ epuizare și bătăi rapide ale inimii.

2. Riscurile pentru vegetarieni - vitamina B12 apare în mod natural în produsele animale. Dacă dieta voastră constă în mare parte din alimente pe bază de plante - fructe, legume, fasole și soia - riscați să aveți deficiență. Veganii trebuie să ia un supliment sau să consume alimente fortificate cu vitamina B12, cum ar fi cerealele pentru micul dejun.

3. Adulții peste 50 de ani sunt expuși riscului deficienței de vitamina B12 - odată cu înaintarea în vârstă, stomacul produce mai puțin acid, iar acidul stomacal este esențial pentru absorbția de B12, spun nutriționiștii citați de health.com. Circa 1 din 31 adulți peste 50 de ani sunt deficienți, estimează Centrele pentru controlul și prevenirea bolilor. Unii seniori pierd capacitatea de a absorbi vitamina B12 complet din alimente și trebuie să o obțină prin suplimente sau, iar dacă deficiența este severă, prin injecții.

4. Primele simptome includ slăbiciune și oboseală - aportul inadecvat B12 face o apariție a producției de celule roșii din sânge, iar unele dintre primele semne ale unei deficiențe includ senzația de târâre, confuzie și slăbiciune. Alte simptome: amețeli, gândire afectată și confuzie.

5. Deficiența de B12 poate fi confundată cu demența - poate fi greu să distingă deficiența de vitamina B12 de demență, mai ales că persoanele mai în vârstă sunt expuse riscului pentru ambele. Și cele două afecțiuni se suprapun adesea: 75% până la 90% dintre persoanele cu deficiență de B12 au complicații neurologice cum ar fi demența. Experții nu sunt exact siguri de relația dintre cei două, dar pacienții cu declin cognitiv inexplicabil ar trebui să fie testați pentru deficiența de B12.

6. Cele mai bune surse sunt carnea și peștele - ficatul de vită și scoicile, carnea măcinată, stridiile, păstrăvul și somonul, ouăle și laptele.

7. Poate fi greu să recunoști o deficiență - întrucât organismul poate stoca B12 timp de trei-cinci ani, iar simptomele timpurii ale unei deficiențe de B12 pot trece neobservate. Primele simptome at fi: oboseala, slăbiciunea. Apoi amorțeala și furnicarea membrelor, depresia și paranoia, chiar halucinații.

8. Un test de sânge este singura modalitate de confirmare a lipsei vitaminei B12 - nivelurile de sânge de vitamina B12 mai mici de 160 pg/ml sunt un semn al unei posibile deficiențe.

9. Este legată de problemele sistemului imunitar - B12 are rolul ei în producerea de globule albe, iar celulele albe din sânge sunt esențiale pentru buna funcționare a sistemului imunitar. Astfel lipsa vitaminei B12 îți poate scădea imunitatea.

10. Printre semnele vizibile - pielea palidă, afecțiunile gurii, o limbă roșie, umflată - acestea sunt unele dintre semnele vizibile ale unei carențe B12.

11. Ar putea provoca daune permanente - deficitul de vitamina B12 care persistă ani de zile poate provoca daune neurologice severe - pierderea memoriei, dezorientarea și incapacitatea de concentrare. Alte reacții adverse permanente includ leziuni ale nervilor, insomnie, disfuncție erectilă, chiar dificultate cu controlul intestinului și vezicii urinare.

12. B12 - este o vitamină solubilă în apă, ceea ce înseamnă că corpul absoarbe doar o cantitate mică, iar restul este eliminat prin urină. Țineți cont că cantități mari de B12 la un moment dat pot provoca diaree și mâncărimi. Dacă medicul vă recomandă suplimente, citiți eticheta și luați doar cantitatea recomandată.

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy