Vitamina C: cât de sănătoasă este pentru hipertensivi

Angela Sabău / 27 oct 2021 / 00:02
Alimentele și fructele care conțin vitamina C
Alimentele și fructele care conțin vitamina C

Vitamina C este o sursă bogată de antioxidanți și ajută sistemul imunitar. Dar iată ce efect are asupra persoanelor hipertensive:

Hipertensiunea arterială este o problemă comună de sănătate care afectează milioane de oameni din întreaga lume. Este cunoscută ca un „ucigaș tăcut”, deoarece simptomele bolii pot fi ușor ratate. Dacă este lăsată neobservată, forța mare a sângelui împotriva pereților arterelor poate deteriora vasele de sânge și poate duce la boli cardiovasculare. Cu toate acestea, poate fi gestionată cu o dietă corectă și schimbând alte obiceiuri de stil de viață.

Se crede că o persoană care se confruntă cu hipertensiune arterială ar trebui să consume alimente bogate în vitamina C. Este considerat unul dintre cei mai eficienți nutrienți și poate ajuta la atenuarea simptomelor bolii.

Priyanka Agarwal, de la Departamentul de Dietetică și Nutriție, Max Super Specialty Hospital, Vaishali și Max Multi Specialty Center, Noida a explicat despre beneficiile vitaminei C pentru hipertensiune arterială.

Vitamina C pentru hipertensiune arterială

„Doza zilnică recomandată de vitamina C ar trebui să fie în jur de 75-90 mg/zi pentru un adult. Potrivit unui studiu publicat în 2012 de Universitatea John Hopkins, 500 mg/zi poate ajuta la reducerea hipertensiunii arteriale”, a spus nutriționistul Priyanka Agarwal.

„Vitamina C singură nu vă poate ajuta să reduceți hipertensiunea, deoarece există studii limitate pe acest subiect. Cu toate acestea, vitamina C este o sursă bogată de antioxidanți, care pot ajuta la atenuarea simptomelor hipertensiunii arteriale dacă sunt însoțite de o dietă echilibrată și de activitate fizică.”

Ardeiul verde, ardeiul rosu, kiwi, sucul de rosii, suc de portocale, guava, patrunjel, varza kale, spanac, broccoli, varza de Bruxelles, lămâi, papaya, căpșuni, litchi sunt câteva dintre alimentele bogate în vitamina C.

Schimbări ale stilului de viață care ar putea ajuta

Nutriționista recomandă dieta DASH, care este „o abordare alimentară a hipertensiunii arteriale”.

DASH înseamnă Dietary Approaches to Stop Hypertension. Constă în fructe, legume și produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi. Includeți mai multe alimente din cereale integrale, proteine ​​slabe, alimente bogate în fibre, carbohidrați complecși și reduceți consumul de sodiu, dulciuri, băuturi dulci și carne roșie.

Alte modificări ale stilului de viață care ar putea ajuta includ:

- 40 de minute de mers rapid în fiecare zi pentru o persoană care suferă de hipertensiune arterială.

- Persoanele supraponderale au risc mai mare de a dezvolta hipertensiune arterială, așa că ar trebui să încerce să slăbească pentru a atenua simptomele bolii.

- Meditația împreună cu exercițiile fizice ar putea ajuta la tensiunea arterială.

- Yoga poate ajuta, de asemenea, dacă este efectuată sub supravegherea unui expert.

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy