10.000 de pași pe zi. Dr Vasi Rădulescu: mersul pe jos e sănătate curată

Mersul pe jos, beneficii pentru sănătate
Mersul pe jos, beneficii pentru sănătate

Medicul cardiolog Vasi Rădulescu recomandă mersul pe jos și sportul.

Medicii recomandă mișcarea fie în formele ușoare precum plimbarea sau antrenamentele intense de la sală. ”10.000 de pași pe zi? Mulți oameni abia fac 3.000 de pași pe zi, astfel că o țintă de 10.000 reprezintă un progres fantastic. Nu e o recomandare bătută în cuie - până la urmă orice mișcare în plus va fi benefică. Mersul pe jos e sănătate curată și dacă, ușor-ușor, mai punem câte o mie de pași în plus, vom avea numai de câștigat. Puteți face și 20.000, nu se supără nimeni”, scrie doctorul Vasi Rădulescu.

Potrivit acestuia, mai multă mișcare se poate face astfel:

”- faceți o plimbare dimineața devreme, să vă expuneți și la lumină naturală (va regla ciclul circadian);

- luați la plimbare un partener ca să învingeți și plictiseala;

- puteți asculta muzică sau un poscast bun (vigilență la claxoane, asigurare bună la traversarea străzilor);

- puteți urca scările normale evitându-le pe cele rulante sau lifturile;- parcați un pic mai departe și mergeți mai mult pe jos;

- adoptați un câine - dacă aveți un ceas inteligent, setați provocări de mișcare;

- faceți cumpărături și de la piețe sau magazine mai mici, mergând pe jos până la ele și înapoi.

Mișcarea vă ajută să optimizați riscurile unor boli metabolice, în obezitate, anxietate. Coroborați totul cu un somn bun, cu alimentația diversificată și cu moderație, cu expunerea la lumină (de care am pomenit deja), cu hidratarea orală bună și deja sunteți pe un drum excelent”. 

 

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy