Apă, hidratare: câtă trebuie să bem zilnic

Florina Pop / 11 mai 2019 / 22:10
Apă  FOTO: pexels.com
Apă FOTO: pexels.com

Apă, hidratare. Câtă apă e bine să bem? Câtă primim din alimentație? La aceste întrebări, medicii americani răspund punctual.

Apă, hidratare. Institutul de Medicină din SUA recomandă ca bărbații să primească zilnic aproximativ 125 de uncii de apă (3,6 litri) și femeile - 91 uncii (2,69), dar asta include apa din toate alimentele și băuturile, se precizează într-un chestionar pe webmd.com.

Oamenii își trag zilnic din alimente circa 20% din apă. Spre exemplu: un măr - conține 65% apă, bananele - 70% apă, broccoli - 90% apă, o felie de pâine albă - 40% apă, carne de vită – 53%.

Potrivit sursei citate, câteva curiozități:

1. Cea mai nehidratantă băutură dintre alcool, sucuri carbogazoase și cafea este alcoolul - cafeaua și alte băuturi cu cofeină vă fac să urinați mai mult, dar, în general, ele sunt hidratante datorită conținutului lor de apă; sucurile, sucurile acidulate și alte băuturi dulci sunt, de asemenea, hidratante; apa - o alegere mai bună pentru hidratare pentru că nu are calorii suplimentare.

2. Hidratarea depinde de vârstă - copiii au nevoie de o mulțime de fluide și se deshidratează mult mai ușor decât adulții, iar vârstnicii au nevoie de mai multe lichide fie din cauza condițiilor de sănătate, fie pentru că au tendința de a-și pierde simțul de sete; depinde de sex - bărbații au nevoie de mai multe lichide decât femeile, și femeile gravide au nevoie de mai multe fluide decât alte femei; depinde de greutate - oamenii mai grei au nevoie de mai multă apă; depinde de sănătate - condiții cum ar fi diabetul zaharat, fibroza chistică și afecțiunile renale pot crește nevoia de fluide; depinde de mediu: aveți nevoie de mai multe lichide în condiții meteorologice extreme (în special la cald, umed sau rece) și la altitudini mari.

3. Cum știi că ești hidratat - verificarea culorii urinei: cu cât este mai închisă, cu atât mai puțin hidratat/hidratată ești; dacă urina este clară sau palidă, este posibil să fiți bine hidratat/hidratată. Alte metode practice de monitorizare a stării de hidratare includ monitorizarea greutății corporale - pierdeți greutatea pe măsură ce pierdeți apă - și a transpirației - cu cât transpirați mai mult, cu atât mai multă apă pierdeți.

4. Consumul de apă poate ajuta la scăderea în greutate – studiile, potrivit sursei citate, arată că, prin consumul de apă, oamenii au avut tendința să mănânce și să bea mai puține calorii, probabil pentru că apa le-a umplut; ambele studii au fost pe termen scurt și nu se știe ce înseamnă un consum mare de apă pe termen lung.

5. Cu ce ajută apa - corpul are apă în fiecare celulă, țesut și organ; ajută la mutarea substanțelor nutritive, la păstrarea temperaturii la nivelul normal, la sănătatea articulațiilor, la menținerea hidratată a pielii etc.

6. Setea - este unul dintre primele semnale de avertizare că sunteți deshidratat, dar nu vă bazați doar pe asta; mai sunt și alte semne precoce sunt oboseala, respirația mai rapidă și pulsul și dificultăți când faceți sport; semne mai târzii – slăbiciune fizică, amețeli.

7. Corpul uman este în cea mai mare parte apă: până la 60% în medie, și în funcție de cât de bine hidratat sunteți. Apa reprezintă aproximativ 73% din creier și inimă, 79% din mușchi, 64% din piele și 31% din oase.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.25