Balonarea: 11 motive care produc senzația de prea plin

Angela Sabău / 25 noi 2019 / 22:12
Abdomenul se poate balona din mai multe cauze
Abdomenul se poate balona din mai multe cauze

Balonarea poate avea o mulțime de cauze și apare deseori după ce am mâncat prea mult sau prea repede. Dar nu ar trebui ignorate semnele unei boli.

Balonarea poate avea o mulțime de cauze, iar cele mai frecvente sunt prea multă mâncare la o masă, ori mâncatul prea repede, ori prea multă sare, grăsime sau dulciuri. Acestea produc gaze, duc la creșterea în greutate, constipare sau retenție de apă. Însă există și anumite afecțiuni medicale, cum ar fi boala celiacă, boala Crohn, sindromul de colon iritabil sau colita ulceroasă care proidu  frecvent balonare, potrivit wembd.com.

Alimentele care produc gaze. Fasolea este o mare sursă de fibre și proteine. De asemenea, are o substanță numită raffinoză pe care bacteriile trebuie să o descompună. Acest lucru poate produce gaz și poate duce la balonare. Nu este rău pentru organism. Broccoli, varza și varză de Bruxelles au, de asemenea, rafină. Probabil corpul se va regla duăă un timp. Medicamentele fără rețea te pot ajuta să digeri mai ușor aceste alimente.

Carbohidrați greu de digerat. Unii carbohidrați sunt greu de digerat pentru unii oameni și pot provoca balonare din cauza acumulării de gaze și lichide. Printre acestea sunt alimentele care au lactoză, fructoză și miere, dar și multe altele. Observați modul în care corpul dvs. procesează diferite alimente. Discutați cu medicul pentru a vă ajuta să aflați dacă aceste aliemnte ar putea fi de vină, ca să știți dacă trebuie să le scoateți din dieta dvs.

Carbohidrați buni. Corpul tău se alimentează mai rapid cu acest aliment decât proteine sau grăsimi, care durează mai mult până la digerare. După ce corpul tău folosește carbohidrații de care are nevoie pentru energie, stochează restul: mai întâi sub formă de glicogen, ceea ce face ca organismul să rețină apa, apoi în celulele grase. Ambele te pot face să te simți balonat. Poate ajuta la evitarea carbohidraților „simpli”, precum pâinea albă și produsele de patiserie, în favoarea glucidelor „complexe”, precum cerealele integrale și legumele care durează mai mult timp pentru a fi digerate.

Mâncatul repede. Cu cât mănânci mai repede, cu atât înghiți mai mult aer. Stomacul se poate umfla atunci când ajunge în el aerul, care uneori trece pe intestine. În plus, veți mânca mai multă mâncare atunci când mâncați rapid. Acest lucru este în parte pentru că poate dura 30 de minute până ajunge la stomac să-i transmită creierului mesajul că e plin. S-ar putea să exagerați cu mâncarea înainte ca creierul să primească mesajul - și asta vă poate face să vă simțiți umflat.

Băuturi carbogazoase. Limitați băuturile sifinate. Gazul pe care îl înghiți când bei băuturi sifonate îți poate umple sistemul digestiv. O parte se elimină, iar o parte rămâne și se mișcă prin sistemul digestiv până când „iese” pe celălalt capăt.

Prea multă mâncare. Stomacul tău are doar dimensiunea pumnului. Alimentele se compactează oarecum prin procesul digestiv, dar dacă mănânci prea mult, începe să-ți întindă stomacul și asta te poate face să te simți balonat. În plus, o cantitate prea mare de mâncare face mai probabil să exagerați cu sarea, carbohidrații, grăsimile și caloriile, iar toate acestea te pot face te simți umflat.

Limitează sarea. Corpul tău are nevoie de ea ca să funcționeze, dar cei mai mulți dintre noi consumăm mai multă decât avem nevoie. Îți solicită corpul să rețină mai multă apă, ceea ce te poate face să te simți balonat. De asemenea, poate provoca probleme renale și hipertensiune arterială. Este posibil să consumați mai multă sare în alimentație decât vă dați seama din alimentele procesate și rapide. Așadar, verificați dacă etichetele alimentare au niveluri de sare (sodiu) și nu uitați: Doar pentru că nu o simțiți la gust nu înseamnă că nu există.

Constipația poate produce balonare. În mare parte, se întâmplă atunci când ai nevoie de apă, fibre sau exerciții fizice. Dar, de asemenea, poatefi cauzată de alimentație, boală sau stres. De obicei trece, dar poate fi util să faci exerciții fizice, apa și medicamentele fără rețea. Vedeți un medic dacă pierdeți în greutate și nu știți de ce, durează mai mult de o săptămână sau două sau aveți amețeli, dureri de burtă sau sânge în scaun. Acestea ar putea fi semne de ceva mai grav.

Îngrășarea. Ați luat 10 sau mai multe kilograme în ultimul an? Acesta este adesea cazul persoanelor care spun că se simt balonate. S-ar putea pentru că această greutate se depune adesea în jurul burții, ceea ce lasă mai puțin spațiu pentru ca stomacul să se întindă. Este posibil ca dumneavoastră împreună cu medicul să puteți construi o dietă bine echilibrată și un program de exerciții fizice, care vă ajută să slăbiți și să vă simțiți mai puțin balonat.

Prea multe calorii, grăsimi. Corpul tău necesită destul de mult timp pentru a digera grăsimea. Asta înseamnă că se poate lipi în stomac pentru o perioadă și te fce să te simți balonat. În plus, este cel mai dens consum de calorii pe care îl puteți mânca. Caloriile alea se pot adăuga rapid și te pot face să crești în greutate, ceea ce te-ar putea face să te simți balonat. S-ar putea ajuta la limitarea caloriilor de grăsime cu proteine slabe, cereale integrale și legume.

Afecțiuni intestinale. Medicul dumneavoastră vă poate ajuta să vă dați seama dacă afecțiunile intestinale, cum ar fi sindromul de colon iritabil, boala Crohn, colita ulceroasă, boala celiacă, infecția sau alte persoane vă provoacă balonare. Tratamentul poate include modificări în alimentație, somn și un program de exerciții fizice, împreună cu medicamente. Cu cât urmați mai îndeaproape sugestiile medicului, cu atât este mai probabil să vă ușurați balonarea. Spuneți medicului dumneavoastră dacă balonarea dvs. este severă sau revine.

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy