Care sunt simptomele sevrajului de zahăr. Cum gestionezi renunțarea la dulce

care sunt simptomele sevrajului de zahar. FOTO Freepik @ azerbaijan_stock
care sunt simptomele sevrajului de zahar. FOTO Freepik @ azerbaijan_stock

Reducerea consumului de zahăr vine cu o serie de beneficii pe termen lung, dar și cu provocări pe termen scurt, prin gestionarea ”sevrajului” de zahăr.

Consumul excesiv de zahăr poate duce la obezitate, diabet și boli cardiovasculare, astfel că pe termen lung, reducerea acestuia din alimentație poate să vină cu o serie de beneficii, precum pierderea în greutate, îmbunătățirea sănătății dentare, respectiv cu reducerea riscului de diabet sau de boli de inimă. Totodată, pe termen scurt, renunțarea șa zahăr duce adesea la simptome similare sevrajului de zahăr.

Simptomele obișnuite ale sevrajului de zahăr includ pofta și oboseala, dar, în unele cazuri, oamenii se confruntă cu iritabilitate, dispoziție depresivă și alte simptome nedorite. Pentru persoanele care urmează diete foarte sărace în zahăr, cum ar fi dieta ketogenică, sevrajul de zahăr se poate simți atât de sever și neplăcut încât este denumit "gripa keto", scrie Very Well Mind.

Dacă încercați să reduceți zahărul din dieta dumneavoastră, poate fi util să înțelegeți ce fel de simptome ați putea experimenta și cât timp vor dura. Haideți să explorăm unele dintre aceste simptome, calendarul retragerii zahărului, de ce renunțarea la zahăr este atât de dificilă și ce puteți face pentru a vă simți mai bine până când simptomele sevrajului zahărului se estompează.

Simptomele sevrajului de la zahăr


Reducerea zahărului din dieta ta poate avea ca rezultat o serie de simptome, atât fizice, cât și mentale. Natura și severitatea acestor simptome variază de la o persoană la alta. Ele pot dura câteva zile sau câteva săptămâni. Dacă reduceți zaharurile adăugate din alimentația dvs vă veți confrunta cu:

- Anxietate

- Modificări ale tiparelor de somn

- Stare de spirit depresivă

- Dificultăți de concentrare

- Amețeli sau senzație de amețeală

- Oboseală

- Poftă intensă de ceva dulce

- Poftă intensă de alți carbohidrați, cum ar fi chipsuri sau paste făinoase

- Iritabilitate

- Greață.

Sucurile de fructe, periculoase. Georgiana Benea: Avem foarte multe calorii, mai multe calorii decât fructul

Cercul vicios al mâncatului excesiv

Simptomele sevrajului de zahăr pot fi neplăcute, iar poftele pot duce uneori la comportamente de mâncat compulsiv. După o perioadă de sevraj de zahăr, unele persoane cedează în fața unei pofte și ajung să consume mai mult zahăr decât ar fi făcut-o în mod normal.

Mâncatul excesivă face parte dintr-un cerc vicios al dependenței de zahăr și al sevrajului. După excese, oamenii se simt adesea vinovați, deprimați și furioși. Pentru a se simți mai bine, ei mănâncă mai mult zahăr pentru ca endorfinele să apară din nou. Endorfinele te fac să te simți mai bine în timp ce mănânci, dar nu rămân mult timp.

Cum afectează zahărul creierul

Drogurile care creează dependență, cum ar fi heroina și cocaina, produc o stare de înălțime deoarece fie se prefac în neurotransmițători, fie determină sistemul nervos să elibereze o avalanșă de aceștia. Aceste tipuri de schimbări în chimia creierului duc la dependență, sevraj și dependență.
În studiile pe animale, cercetătorii au descoperit că sevrajul de la zahăr reflectă sevrajul de la alte droguri, cum ar fi cocaina și heroina. Dar animalele par să fie mai predispuse la ”dependența de zahăr” decât noi.

Într-un studiu, atunci când li s-a oferit posibilitatea de a alege între cocaină și zahăr, șobolanii dependenți de cocaină au ales în primul rând zahărul.

Zahărul este un lucru complicat. Există zaharuri în multe dintre alimentele sănătoase pe care le consumați, inclusiv în fructe, pâine și produse lactate. Când vorbim despre zaharuri din perspectiva sănătății, ceea ce vorbim de obicei este zahărul rafinat adăugat în lucruri precum pâinea, bomboanele și sucurile. Aceasta include zahărul de masă, siropul de porumb cu conținut ridicat de fructoză și făina albă. 

Faptul că poți deveni sau nu dependent de zahăr, sau dependent fizic de acesta, depinde în mare măsură de definiția pe care o dai dependenței. Dar se pare că mulți oameni experimentează simptome asemănătoare cu cele de sevraj atunci când renunță la el.

Cum să gestionați sevrajul de zahăr

La renunțarea la zahăr, așa cum am menționat deja, vin o serie de reacții mai puțin plăcute, dar totuși gestionabile. Astfel, pentru a face trecerea mai ușoară este nevoie să vă stabiliți obiective specifice și practice.

- Creșteți cantitatea zilnică de fibre

- Mâncați mese echilibrate

- Dormiți suficient

- Faceți activitate fizică

Sevrajul de zahăr nu necesită cu adevărat un tratament pe termen lung, deoarece va trece relativ repede. Principala problemă este susținerea unei diete sărace în zahăr.

Aceste diete restrictive sunt prea mult pentru majoritatea oamenilor, așa că nu vă simțiți vinovat dacă acest model alimentar nu funcționează pentru dumneavoastră. 

Vezi și: Miere sau zahăr. Diferența între cele două. Bilic: Fiți zgârciți. De îngrășat, îngrașă

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0