Cât trebuie să te îngrași în sarcină. Herghelegiu, despre dietă și anemie: Renunțarea la carne, un lucru PROST. Femeia se autoflagelează

EXCLUSIV
Cat trebuie sa te ingrasi in sarcina - FOTO: Freepick
Cat trebuie sa te ingrasi in sarcina - FOTO: Freepick

Un stil de viață sănătos, aport de proteine de orgine animală, monitorizarea stării de sănătate sunt esențiale pentru o sarcină normală. 

Medicii specialiști vin cu recomandări despre cum trebuie o femeie însărcinată să acționeze în timpul celor nouă luni de sarcină. Conf. dr. Doru Herghelegiu, medic primar obstetrică-ginecologie, chirurgie oncologică la Spitalul Clinic SANADOR a vorbit în exclusivitate la DC Medical despre ce trebuie să facă femeile atunci când află că au rămas însărcinate. 

Sanador

Stilul de viață, adaptat noilor condiții

Este important pentru femeile însărcinate să se ferească de factorii dăunători. Astfel, potrivit specialiștilor nu este indicat ca acestea să opteze pentru medii toxice. 

”Ca gravidă nu este indicat să stai într-o discotecă cu mii de decibeli în cap, dar trebuie să ai o viață mai linișită, iar activitățile sportive trebuie să fie de un anumit nivel, fără trepidații, fără șocuri mecanice. Pe măsură ce sacul gestațional se mărește este indicat să ai o viață mai temperată, mai moderată din punctul de vedere al activităților fizice.

Stresul și oboseala nu sunt benefice. Nu este întâmplător ca gravida să fie somnolentă. Toate gravidele sunt somnolente. Are alt metabolism, trebuie să se odihnească, să dea posibilitatea produsului de concepție să crească în condiții optime. Nu trebuie să fie o femeie extrem de activă.

Poate să ducă o viață cvasi-normală, dar de aceea există și programul redus al femeilor gravide, indiferent că nu au o patologie anume, ele pot beneficia de program de șase ore. E dreptul lor. Femeia gravidă poate să lucreze cu motoarele mai puțin turate

Unele își iau concediu prenatal, în special, la indicația medicului curant dacă există un astfel de risc, când există un risc de naștere prematură. În aproape 40% din cazuri nu anticipăm, nu are nimic infecțios, nu are malformații uterine, nu pare să aibă o hipercontractilitate uterină și, uneori, vine cu colul șters, cu contracții, cu travaliu și nu mai poți opri”, a declarat medicul Doru Herghelegiu, medic primar obstetrică-ginecologie, în exclusivitate pentru DC Medical. 

Vezi și: Ce să faceți prima dată dacă vreți un copil. Herghelegiu, despre PRIMUL pas și infertilitate: Aceștia sunt părinții responsabili, dar uneori au ghinion

Monitorizarea tensiunii, necesară

Monitorizarea tensiunii arteriale în timpul sarcinii este absolut necesară. Sunt elemente cheie care arată dacă sarcina se dezvoltă corespunzător. 

”Majoritatea gravidelor sunt conștiincioase și au toate aparatele de tensiune și își monitorizează tensiunea, mai ales în ultimul trimestru, când au edeme. Noi anticipăm și le spunem că în ultimul trimestru există riscul de a face hipertensiune și atunci își măsoară zilnic tensiunea. Sunt anumiți indici de rezistență și pulsatilitate pe arterele uterine.

Încă din primul trimestru putem anticipa riscul de a face hipertensiune în ultimul trimestru de sarcină. De la ecografia de primul trimestru putem să anticipăm că este candidată la hipertensiune, la restricție de creștere. Sunt parametri hemodinamici care ne permit să anticipăm. În trimestrul doi dăm și o medicație care previne restricția de creștere și, uneori, chiar tratament hipertensiv”, a mai explicat medicul. 

Amniocenteza, adevărul. Ce este morfologia și când știi dacă ai fetiță sau băiat. Herghelegiu: Vin pacientele îngrozite. În zeci de ani nu a avortat NIMENI

Ce trebuie să conțină alimentația

Se spune că o gravidă mănâncă cât pentru doi. Numai că nu este nici pe departe adevărat. Schimbările hormonale din timpul sarcinii, cel puțin cele din primul trimestru, fac ca femeia însărcinată să consume mai puține alimente din cauza grețurilor. 

”În primul trimestru au de suferit pentru că gravidia de prim-trimestru nu le permite să se alimenteze în mod normal. În trimestrul doi și trei, pofta de mâncare le revine. În general, gravidele nu au nevoie de o alimentație mult mai bogată în calorii pentru că, pe parcursul sarcinii, toți hormonii de sarcină fac ca tranzitul intestinal să fie mult mai lent și procesarea alimentelor este mult mai bună. Femeia așa a fost construită: pe parcursul gestației extrag mai multe calorii, mai multe principii alimentare din alimente, lucrul acesta fiind guvernat de hormonii placentari. 

Nu trebuie să mănânce mult mai mult, dar să aibă un aport de vitamine, minerale, fier. Există pilule speciale care se iau pe parcursul sarcinii. O singură pilulă este suficientă pentru a-i da un supliment de vitamine, minerale, fier, tot ceea ce este necesar în sarcină. În rest, regimul alimentar trebuie să fie ca înainte. Aceleași obieceiuri alimentare, nu trebuie să mănânce mai mult pentru că oricum există tendință la îngrășare, iar ulterior se luptă cu kilogramele”, a mai spus Doru Herghelegiu.

Renunțarea la carne în sarcină, un lucru prost

 

Multe din femeile însărcinate adoptă un stil alimentar care nu include preparatele din carne. În acest caz, medicii atrag atenția că fătul, dar și organismul femeii poate avea de suferit. 

”Am avut probleme cu multe astfel de gravide care nu mâncau carne. Toate sunt anemice și dezvoltă o anemie severă în sarcină și abia când înțeleg că nici creșterea fătului nu este cea optimă, pentru că sunt diagrame care ne arată parametrii de dezvoltare fetală, atunci renunță pentru un timp. Hemoglobina nu crește oricât fier ai lua.

Dacă nu există un aport proteic, cu proteine de calitate nu are cum să compenseze anemia gravidică. Cantitatea de proteine necesară pentru construire corpului fetal, pentru hipertrofia uterului, pentru hipertrofia sânilor este mare. O femeie are nevoie în sarcină de aproximativ 1000 de miligrame, de un kilogram de aminoacizi în stare pură.

Asta înseamnă o masă proteică foarte mare și este bine așa cum sfătuiește Mihaela Bilic, o bucățică de carne cât palma, zilnic să fie în dieta gravidei. Orice fel de carne. Proteinele sunt absolut necesare. Aportul numai din ouă, lapte, brânză este mai bun decât nimic, dar cei mai buni aminoacizi, cei esențiali care nu pot fi supliniți se găsesc în carne. O bucată de carne de vită dacă poți să o mănânci bine preparată termic, dă un aport de aminoacizi esențiali mult mai mare decât o mulțime de linte. Renunțarea la carne în sarcină e un lucru prost.

Pentru cele cu dietă vegană, nu fac un sacrificiu prea mare pentru copilul lor să mănânce o bucată de carne măcar la două zile. O bucată de orice fel, nu neaparat carne roșie. Fără aminoacizi de calitate, construirea corpului fetal, a placentei, a uterului, a sânului pentru lactație.

Astfel, femeia își asigură își asigură concentrația optimă de proteine în sânge printr-un fel de canibalizare. Se consumă proteinele ei de calitate din mușchi, din țesuturi, pentru a menține necesarul pentru dezvoltarea fătului. Femeia se autoflagelează. Nu e o alegere bună”, a mai explicat medicul. 

Vezi și: Când trebuie să faci testul Babeș Papanicolau și colposcopia. Cancerul de col uterin, semnal de alarmă. Herghelegiu: Vaccinarea HPV a fetițelor, "imperios necesară"

Exercițiile fizice, indicate

Exercițiile fizice sunt indicate în timpul sarcinii. Acestea nu trebuie să fie intense.

”Unele femei sunt sportive prin natura lor. Nu sunt contraindicate în sarcină. Sunt exerciții speciale pentru gravide, le pot face cu încredere. Nu fac niciun fel de rău sarcinii. Le asigură un tonus, le optimizează”, a concluzionat ”, medicul Doru Herghelegiu.

Vezi mai multe în VIDEO

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0