Ce să faceți după ce ați mâncat prea mult. Recomandări

Adisa Codruț / 09 iul 2019 / 09:58
Dietă
Dietă

O masă îndestulată nu vă va distruge sănătatea, dar dacă se transformă în obicei poate deveni o problemă și ar fi bine să discutați cu un medic.

Mâncat mult. O plimbare, un pahar-două de apă și mișcarea sunt câteva dintre recomandările specialiștilor de la platforma webmd pentru momentele când ați avut o masă îndestulată, iar gestul este unul ocazional, nu frecvent.

Alte recomandări, potrivit sursei citate:

1. Faceți o plimbare – ajută la stimularea digestiei și la ajustarea nivelurilor de zahăr din sânge. Sau faceți o plimbare cu bicicleta, dar nu exagerați deoarece un antrenament real ar putea trimite sângele la picioare în loc de stomac, ceea ce ar putea încetini digestia.

2. Beți apa – nu un litru de apă, ci treptat câte un pahar după o masă copioasă. Ajută corpul să scape de excesul de sare pe care probabil l-ați luat de la masă. Vă poate împiedica să vă constipați. Continuați să beți apă în restul zilei ca să fiți hidratat.

3. Nu stați jos – și nu dormiți după masă întrucât pierdeți șansa de a arde unele dintre acele calorii pe care tocmai le-ați mâncat. Când vă culcați cu un stomac plin, mâncarea se poate deplasa înapoi, digestia e încetinită și este agravat refluxul de acid.

4. Fără bule - băuturile carbogazoase nu sunt o idee grozavă. Când le beți, înghițiți gazele care vă pot umple sistemul digestiv. Asta vă face să vă simțiți și mai umflați.

5. Mișcare – alergați, ridicați greutățile, jucați baschet. Cel mai bine este să așteptați cel puțin 3 până la 4 ore după o masă mare. Sportul va arde unele dintre aceste calorii suplimentare și ajută să începeți metabolismul și să preveniți constipația. Exercițiile fizice regulate vă ajută să controlați starea de spirit și foamea.

6. Planificați-vă următoarea masă - alegeți rețete cu puține calorii și planificați mesele pentru săptămână. Acordați timp pentru a face cât mai multe mese în avans. Aplicațiile de pe telefon și computer vă pot ajuta să vă planificați totul până la ultimele calorii.

7. Mâncați cu mintea - încercați să vedeți mâncarea ca un fel de meditație: acordați atenție gustului, simțului și culorii alimentelor. Mâncați cu mușcături mici și mestecați bine. Opriți-vă din timp în timp și întrebați-vă dacă sunteți încă plini. Acest lucru vă poate ajuta să mâncați mai puțin și să vă simțiți mai multumiți.

8. Mâncați încet - poate durează aproximativ 20 de minute ca stomacul să-i "spună" creierului că este plin. Dacă ați consumat deja prea mult în primele 10 minute, nu i-ați dat creierul șansa să vă dați seama. Mâncați încet și veți constata că nu numai că ați mâncat mai puține calorii, dar vă simțiți și mai mult satisfăcuți.

9. Ce să mâncați - alimente cu mai puține calorii; și înlocuiți alimente cum ar fi carnea grasă, pâinea albă și cartofii prăjiți cu alegeri mai sănătoase - legume ca brocoli, sparanghel și verde salată; cerealele integrale - mai bune decât orezul alb sau pastele deoarece au mai multe proteine și fibre.

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.23