Ciocolată neagră: 4 motive să nu o excluzi din dietă

Ciocolata neagră menține creierul sănătos și reduce riscul de boli cardiovasculare.

Ciocolata neagră nu numai că este bună la gust, dar este și foarte de bogată în compuși care pot crește substanțele chimice care vă ajută să vă simțiți bine din creier. Eliberează nivelurile de endorfine și serotonină care sunt legate de o dispoziție fericită. În plus, ciocolata neagră poate preveni pierderea memoriei, susține un studiu de la Harvard.

Dacă vreți să vă reduceți riscul de boli de inimă, de accident vascular cerebral și de prediabet, o cacao caldă sau 2-3 bucăți de ciocolată neagră (peste 75% cacao) consumate zilnic sunt perfecte! La fel și dacă vreți să aveți o dispoziție bună, să vă funcționeze memoria perfect și să nu cădeți în depresie!

Polifenolii din cacao, în special flavanolii săi, acționează în numeroase moduri pentru a influența sănătatea inimii și a vaselor de sânge, scăzând tensiunea arterială și îmbunătățind nivelul de colesterol. Din studiile observaționale ample, este clar că aportul de cacao, sub formă de pudră de cacao și/sau ciocolată neagră, este asociat cu un risc mai scăzut de a dezvolta sau de a muri din cauza bolilor cardiovasculare. De exemplu, cu cât oamenii mănâncă mai multă ciocolată neagră, arată studiile, cu atât este mai scăzută tensiunea arterială și riscul de accident vascular cerebral. La persoanele care au suferit un atac de cord anterior, consumul de ciocolată neagră de două ori pe săptămână, în comparație cu a nu mânca deloc ciocolată, s-a demonstrat că scade riscul de deces din cauza bolilor de inimă cu 66%

Analiza (link spre analiză) care a fost publicată în The American Journal of Clinical Nutrition, arată că ciocolata neagră și cacaoa au 8 efecte semnificative statistic asupra următorilor factori de risc pentru boli cardiovasculare:

1) îmbunătățirea funcționării vaselor de sânge (funcția endotelială),
2) reduce rezistența la insulină,
3) reduce tensiunea arterială,
4) reduce trigliceridele,
5) reduce colesterolul LDL,
7) crește colesterolul HDL,
8) Acționează ca un prebiotic. 

Alte beneficii, explicate în detaliu:

* sursă uriașă de antioxidanți - ciocolata neagră este încărcată cu compuși organici care sunt biologic activi și funcționează ca antioxidanți - polifenoli, flavanoli și catehine, printre altele. 

* îmbunătățește fluxul sanguin și scădea tensiunea arterială - flavanolii din ciocolata neagră pot stimula endoteliul, căptușeala arterelor, pentru a produce oxid nitric. Una dintre funcțiile acestuia este de a trimite semnale către artere pentru relaxare, ceea ce scade rezistența la fluxul sanguin și, prin urmare, reduce tensiunea arterială. Multe studii controlate arată că cacao și ciocolata neagră pot îmbunătăți fluxul sanguin și scad tensiunea arterială, deși efectele sunt de obicei ușoare. 

* crește HDL și protejează LDL de oxidare - consumul de ciocolată neagră poate îmbunătăți câțiva factori de risc importanți pentru bolile de inimă. Într-un studiu controlat, s-a constatat că pudra de cacao scade semnificativ colesterolul LDL oxidat (colesterolul ”rău”) la bărbați. Ciocolata neagră conține o mulțime de antioxidanți puternici care intră în fluxul sanguin și protejează lipoproteinele împotriva deteriorării oxidative. Flavanolii din ciocolata neagră pot reduce rezistența la insulină, care este un alt factor de risc comun pentru boli precum bolile de inimă și diabetul. Cu toate acestea, ciocolata neagră conține și zahăr, care poate avea efectul opus.

* reduce riscul bolilor de inimă - compușii din ciocolata neagră par a fi foarte protectivi împotriva oxidării LDL. Pe termen lung, acest lucru ar trebui să facă să se depună mult mai puțin colesterol în artere, rezultând un risc mai mic de boli de inimă. De fapt, mai multe studii observaționale pe termen lung arată o îmbunătățire destul de drastică. Un studiu a arătat că consumul de ciocolată neagră de peste cinci ori pe săptămână a redus riscul bolilor de inimă cu 57%. Un studiu clinic din 2017 a constatat că subiecții care au consumat migdale cu sau fără ciocolată neagră au prezentat niveluri îmbunătățite de colesterol LDL. Desigur, aceste patru studii sunt observaționale, potrivit healthline.com.

 

 

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy