Cum afectează cofeina sistemul digestiv

Georgiana Ioniță / 31 dec 2019 / 13:12
 Cafeaua   Foto: Pexels.com
Cafeaua Foto: Pexels.com

Cofeina este un stimulent prezent în cafea, ceai, cacao, sucuri și unele medicamente. Crește vigilența, revigorează metabolismul și îmbunătățește starea de spirit. Cofeina atinge nivelul maxim de energie al corpului în decurs de o oră de la consum și poate rămâne la nivelurile maxime până la șase ore. Optzeci la sută dintre adulți consumă cafea în fiecare zi, conform Administrației din SUA (Food and Drug Administration).

Cofeina acționează ca un laxativ și crește peristaltismul. Peristaltismul constă în contracțiile musculare care propulsează alimentele prin sistemul digestiv. Efectele pot începe foarte curând după ce bei o ceașcă de cafea. Din acest motiv, unele persoane beau cafea dimineața pentru a ajuta la reglarea digestiei, notează Livestrong. 

Indigestie

Cofeina crește producția de hormoni de stres. Hormonii de stres - cortizolul, adrenalina și norepinefrina - fac ca inima să bată mai repede și oferă un impuls de energie. Alimentarea cu sânge a intestinelor este scăzută. Drept urmare, digestia poate fi încetinită.

Secreții gastrice

Cofeina este acidă. Crește aciditatea și cantitatea de secreții gastrice. Ca urmare, poate apărea iritarea mucoasei intestinale. Acest lucru poate duce la dureri de stomac. Cantitățile excesive de cofeină pot provoca ulcere și gastrită. Cofeina poate agrava simptomele dacă aveți probleme gastro-intestinale, cum ar fi sindromul intestinului iritabil și boala Crohn.

Diuretic

Cofeina acționează ca un diuretic. Fluxul de sânge către rinichi este crescut, ceea ce duce la creșterea producției de urină. Creșterea urinei poate duce la deshidratare, care la rândul său poate contribui la constipație. A bea multă apă, însă, poate scădea riscul de deshidratare.

consideraţii

Aportul moderat de cofeină la o persoană altfel sănătoasă este considerat sigur. Conform FDA, puteți consuma în siguranță 100 - 200 mg de cofeină, sau una-două căni de cafea pe zi. Poți fi dependent dacă bei o ceașcă de cafea pe zi. Renunțarea poate fi dificilă. Simptomele pot include dureri de cap, oboseală, scăderea vigilenței, somnolență, anxietate, senzații de nervozitate și dificultăți de concentrare. Cafeina trebuie evitată dacă aveți anumite probleme de sănătate, inclusiv boli de inimă, hipertensiune arterială sau tulburări ale sistemului gastrointestinal. Ar trebui să vă consultați medicul înainte de a consuma cofeină.

 
Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy