Cum recunoști un atac de panică. Cele 13 semne pe care mulți le ignoră

Giorgi Ichim |
Data actualizării: | Data publicării:
EXCLUSIV
Atac de panica - Foto: Freepik
Atac de panica - Foto: Freepik

Ce este un atac de panică și cum îl recunoști. Mulți oameni nu știu care sunt semnele, deși experimentează atacul de panică.

Un atac de panică este un episod brusc și fără avertisment. dar există câțiva factori care pot crește riscul apariției acestora:

- stres major

- schimbări în viață precum mutarea într-un alt oraș, schimbarea locului de muncă sau nașterea unui copil

- anxietate și depresie

- istoric familial

- consum de alcool, cafea sau droguri.

Atacurile de panică apar, de obicei, brusc și ating un vârf în câteva minute.

Este important să recunoaștem că simptomele pot fi foarte intense, dar, de obicei, nu sunt periculoase din punct de vedere fizic.

Într-un sondaj DC Medical:

- 64,3% dintre oameni, adică 6137 de cititori, au spus că NU știu să recunoască un atac de panică

- 35,7% dintre oameni, adică 3406 de cititori, au spus că DA, știu să recunoască un atac de panică.

Votul reprezinta opinia cititorilor DCMedical. Oricine acceseaza site-ul poate vota. Nu este un esantion reprezentativ pentru populatia generala.

Cum recunoști un atac de panică. Semnele și simptomele pe care trebuie să le știi

1. Palpitații sau ritm cardiac accelerat. Poți simți că inima bate foarte repede și puternic

2. Transpirație excesivă, chiar în condiții de frig

3. Tremurături sau fiori

4. Senzație de sufocare sau senzația că nu poți respira corect

5. Senzație de strangulare, de nod în gât sau presiune în piept

6. Dureri în piept ce pot fi confundate cu atacul de cord

7. Greață sau disconfort abdominal și dureri de stomac

8. Amețeală, instabilitate sau senzație de leșin

9. Frisoane sau bufeuri

10. Senzație de amorțeală sau furnicături

11. Derealizare sau depersonalizare

12. Frica intensă de a pierde controlul sau de a înnebuni

13. Frica de moarte.

Gestionarea și oprirea unui atac de panică depinde de noi. Deși poate părea copleșitor, există mai multe metode pe care le poți folosi pentru a reduce intensitatea unui atac de panică și, în unele cazuri, pentru a-l opri complet.

Despre toate aceste metode îți vom spune într-un articol separat al campaniei DC Medical de educare și informare"Sănătatea mintală: lupta noilor generații cu depresia și anxietatea, dar și cu prejudecățile lumii".

Vezi și alte articole din campanie:

"Am decis să vorbesc cu un om din exterior, care nu mă judecă. Eticheta de nebun a omului care merge la psiholog a expirat. Acum e cool! Sunt bine cu mine și cu puținii oameni din jurul meu"

5 lucruri pe care să nu le spui niciodată unei persoane care trece prin depresie, anxietate, atacuri de panică

"Când tatăl meu a aflat că merg la psihiatru, a fost revoltat: Ce să caute fiica lui acolo?! Ce, e nebună?! Numai nebunii merg la psihiatru!"

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel