Deficiența de vitamina D: cele 7 simptome comune după care o identifici

Dana Lascu / 22 iun 2021 / 11:01
Dacă stai la soare și 15 minute organismul produce suficientă vitamina D cât pentru toată ziua. Foto: Pixabay
Dacă stai la soare și 15 minute organismul produce suficientă vitamina D cât pentru toată ziua. Foto: Pixabay

Vitamina D absoarbe calciul, susținând sănătatea oaselor și a dinților, dar și creșterea celulelor în organism. Iată care sunt principale 7 simptome ale deficienței de vitamina D:

Vitamina D, cunoscută sub numele de „vitamina soarelui”, este una dintre cele mai importante vitamine pentru organism – pentru că ne permite să absorbim calciu și fosfat din alimentele pe care le consumăm pentru a ne menține dinții, oasele și mușchii sănătoși.

Cu toate acestea, dacă nu stăm suficient la soare ca organismul uman să o producă natural, și nici nu consumăm suficiente alimente bogate în vitamina D, dezvoltăm deficiența de vitamina D. 90% din vitamina D de care au nevoie corpurile noastre provine de la lumina soarelui și doar 10% provin din dietă. 

Dar de unde știi dacă ai deficiență de vitamina D? Iată principalele 7 simptome:

Simptomele deficienței de vitamina D

Simptomele vitaminei D scăzute variază de la o persoană la alta, dar dacă rutina și stilul tău de viață te țin departe de lumina soarelui, ai grijă la următoarele simptome:

1) Starea de spirit proastă 

Așa-numitul hormon al fericirii – serotonina - scade cu lipsa expunerii la soare. Corpurile noastre au nevoie de vitamina D pentru a se activa și a produce serotonina în creier. Dacă aveți o stare de spirit proastă sau sunteți iritabil, ar putea fi un semn că aveți deficit de vitamina D.

2) Musculatură slabă 

Deficitul de vitamina D este puternic legat de slăbiciunea musculară la adulții în vârstă. Picioarele se pot simți greoaie și se poate fi dificil să te ridici și să urci scările, ceea ce face ca riscul de fracturi să crească. Vitamina D ne ajută, de asemenea, organismul să absoarbă calciul pentru a ne menține sănătoase oasele, mușchii și dinții.

3) Îmbolnavirea 

Dacă pare că iei de la alții fiecare răceală și te îmbolnăvești mult mai ușor, pot fi de vină nivelurile scăzute de vitamina D. Acest lucru se datorează faptului că vitamina D este esențială pentru menținerea sistemului imunitar puternic și sănătos. 

4) Creșterea în greutate 

Dacă pofta de mâncare e uriașă sau creșteți în greutate, vitamina D poate juca un rol. Cercetările au arătat că nivelurile scăzute de vitamina D sunt asociate cu supraponderalitatea și obezitatea, în timp ce nivelurile mai ridicate de vitamina D sunt asociate cu reducerea grăsimii corporale. Acest lucru se poate datora faptului că vitamina D ajută la controlul unui hormon din organism numit leptină, care ajută la inhibarea foamei și la reducerea depozitării grăsimilor. Dacă organismul are un conținut scăzut de vitamina D și se luptă să producă niveluri sănătoase de leptină, acest lucru ar putea contribui la supraalimentarea și creșterea în greutate.

5) Oboseală 

Oamenii care sunt obosiți tot timpul, în special adulții mai în vârstă, pot să nu suspecteze că o deficiență a vitaminei D. 

6) Deficiența de vitamina D afectează sănătatea oaselor, ceea ce ar putea duce la o senzație de palpitații sau dureroasă la nivelul oaselor. Acest lucru se observă adesea la genunchi și la spate. Cei care nu au suficientă vitamină pot avea un risc mai mare de fracturi.

7) Transpirație la nivelul capului 

Un semn comun al deficienței de vitamina D este scalpul transpirat (acesta este unul dintre motivele pentru care nou-născuții sunt monitorizați pentru transpirație la nivelul capului). 

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy