Dieta celebră care previne boala Alzheimer
Oamenii de știință au găsit o asociere între microorganismele care trăiesc în intestin și deficitul cognitiv ușor, care poate duce la boala Alzheimer.
Oamenii de știință sugerează că o dietă ketogenică ar putea ajuta la prevenirea Alzheimerului, creând un echilibru mai sănătos al microorganismelor în intestin.
Asociația Alzheimer raportează că 15-20% dintre persoanele cu vârsta peste 65 de ani au un deficit cognitiv, ceea ce implică o deteriorare a memoriei și capacității de a gândi clar.
Medicii nu consideră că deficitul cognitiv ușor este o formă de demență, deoarece persoanele sunt în continuare capabile să funcționeze relativ bine și să trăiască independent. Cu toate acestea, deficitul cognitiv este asociat cu un risc crescut de boală Alzheimer sau cu o altă formă de demență, mai târziu în viață.
Prin urmare, este importantă dezvoltarea unei strategii de prevenție. În ciuda deceniilor de cercetări, nu s-a descoperit nicio terapie care să inverseze sau să prevină modificările creierului observate în Alzheimer.
Oamenii de știință au început să exploreze strategie care implică modificarea dietei pentru a influența comunitățile microbiene din intestin.
Există o legătură între microbiomul intestinal și sistemul nervos central, cercetări recente sugerând asocieri între anumite comunități bacteriene și tulburări neurologice, inclusiv deficit cognitiv ușor, demență și Alzheimer.
Într-un studiu recent, oamenii de știință de la Școala de Medicină Wake Forest, din Winston-Salem, NC, au găsit o „semnătură” bacteriană intestinală distinctă la persoanele cu deficit cognitiv ușor.
Dieta Ketogenică
De asemenea, aceștia au descoperit că o dieta ketogenică modificată în stil mediteranean a modificat comunitățile bacteriene și a redus biomarkerii bolii Alzheimer în lichidul cefalorahidian al subiecților cu deficit cognitiv.
Această dietă conține un număr limitat de carbohidrați și cantități crescute de grăsimi. Acestea sunt în principal grăsimi mono și polinesaturate care provin din ulei de măsline și pește.
O dietă ketogenică sau „keto” conține foarte puțini carbohidrați, pe care organismul îi folosește drept combustibil. Când nu are carbohidrați, corpul începe să-și descompună rezervele de grăsime pentru a produce molecule numite cetone, ca sursă alternativă de energie.
Același grup de cercetători raportează acum asocieri similare între comunitățile de ciuperci din intestin - denumite în mod colectiv micobiom - dieta persoanei și riscul lor de deficit cognitiv.
Studiul a fost publicat în ultimul număr al revistei EBioMedicine.
-
Cureți castravetele de coajă? Ce pierzi atunci când arunci partea verde11.08.2026, 21:15
-
-
-
-
Alimentele care ne cresc tensiunea. Nu vorbim despre cele sărate11.08.2026, 17:50
Nu mai mânca asta! 5 alimente pe care medicii le evită cu orice preț
Crezi că mănânci sănătos? S-ar putea să te înșeli. Nu mai consuma aceste alimente! Medicii trag un semnal de alarmă!
Ce se întâmplă dacă mănânci semințe de dovleac când vrei să slăbești. Un detaliu te va surprinde
Ce se întâmplă dacă mănânci puiul cu tot cu piele? Adevărul te va surprinde
Microplastice în mâncare: cinci surse neașteptate din alimentația zilnică
Mâncatul la momentul potrivit, mai important decât somnul pentru sănătatea inimii
Mâncatul la momentul potrivit este mai important decât somnul pentru sănătatea inimii. Dar ce înseamnă, de fapt, momentul potrivit.
La ce oră ar trebui să luăm cina pe timpul iernii
De ce mâncăm junk food după o noapte nedormită? Legătura directă dintre somn, foame și metabolism
Detox cu supă de oase: dietă minune sau minciună virală?
Supa de oase promite detoxifiere, piele perfectă și articulații sănătoase, dar ce spune știința? Este un "elixir" sau doar o modă virală?
Ceasul spune că ai făcut 10.000 de pași? Nu e chiar așa! 5 lucruri pe care NU le-ai știut despre smartwatch-ul tău
Acest medicament vechi prelungește viața. Medicii sunt uimiți de rezultate. Adio dietă!
Alimentele „interzise” care ar putea proteja creierul: ce arată un studiu pe 25 de ani
Dieta care reduce riscul de Alzheimer, indiferent de vârstă
Alimentele care reduc inflamația în două săptămâni. Medicii le recomandă
Aceaste alimente reduc inflamația în două săptămâni, spun medicii.
