Dr. Mihaela Bilic, cum picăm în capcanele băuturilor răcoritoare

Adisa Codruț / 10 feb 2019 / 13:17
Unele băuturi răcoritoare sunt bombe-calorice
Unele băuturi răcoritoare sunt bombe-calorice

Ne abținem de la dulciuri, nu mâncăm lucruri procesate dar când vine vorba de băuturi răcoritoare nu le acordăm aceeași atenție. De ce? Pentru că ni se pare că, lichide fiind, nu pot să fie așa bogat calorice. Mare greșeală, spune medicul nutriționist Mihaela Bilic. Băuturile sunt o capcană! Inclusiv sucurile naturale stoarse din fructe și banala limonadă!

E ușor să cădem în capcana băuturilor, mai ales cele răcoritoare dulci, pentru că ne lăsăm înșelați de faptul că sunt lichide, arată medicul nutriționist Mihaela Bilic.

„Când vine vorba de un desert, niciodată mintea noastră nu o să asocieze o băutură cu o prăjitură chiar dacă câteodată conținutul caloric e similar. Organismul nu numără caloriile venite din lichide, le consideră apă, prin urmare nu satură și nici mare satisfacție nu produc", arată nutriționistul.

În fapt, acestea sunt la fel de bogate în calorii ca o masă, doar că nu la fel de hrănitoare.

„Nu consumați caloriile în formă lichidă" este recomandarea esențială când vorbim de siluetă. Apa cu mult zahăr (așa cum avem în băuturile răcoritoare) și apa cu multă fructoză (așa cum avem în sucurile naturale) nu fac decât să încarce ficatul cu „materie primă" din care se produce ușor grăsime de depozit-și nu oriunde, ci pe burtă/abdomen. Dar înapoi la gust, acolo unde silueta și sațietatea sunt sabotate din plin. Ei bine, nici satisfacția gustativă nu e pe măsura aportului energetic, dacă ne gândim ce puțin ne bucurăm de aroma celor 7 lingurițe de zahăr dintr-un pahar de suc. Dacă am consuma zahărul echivalent sub formă de prăjitură sau ciocolată, simțurile noastre ne-ar mulțumi!", arată dr. Mihaela Bilic.

Și 7 lingurițe de zahăr într-un pahar

Apoi, notează ea, avem tendința să ne facem singuri băuturi răcoritoare – bombe calorice.

„Mereu m-am întrebat de ce e nevoie de 7 lingurițe de zahăr într-un pahar de suc, când 2-3 ar fi suficiente să îndulcească licoarea. Dacă ai punea atâta zahăr într-o limonadă făcută în casă, ar fi imposibil să o bei. Si când spun "zahăr" mă refer la orice agent de îndulcire, mierea inclusă".

Dar de ce, când bem astfel de lichide, nu sesizăm pericolul? Răspunsul, spune medicul, e năucitor!

„Atunci cum se face că nu percepem gustul intens dulce al unui pahar de suc? Răspunsul e năucitor de banal: zeama de lămâie, concentratul de fructe, sarea și dioxidul de carbon „ascund" zahărul. Mai simplu spus, tot ce e acrișor și/sau acidulat taie din dulceață. Și ca răul să fie și mai rău, temperatura poate „sabota" și ea percepția: cu cât un lichid e mai rece, cu atât PARE mai puțin dulce. Atunci să nu ne mai mirăm că toate sucurile sunt servite reci, la temperatura camerei ar fi leșinătir de neapetisante. Data viitoare când veți simți nevoia să vă răcoriți și să vă hidratați cu un pahar de suc, întrebați-vă pragmatic: n-ați prefera un pahar de apă și o mică prăjitură? Nu de alta, dar "bugetul" caloric e similar, însă plăcerea și satisfacția sunt incomparabile", ne sfătuiește Mihaela Bilic, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.26