Empatia: beneficii pentru sănătatea mentală. Cum o dezvoltăm

Adisa Codruț / 24 iul 2019 / 16:45
Emoții
Emoții

Empatia, afirmă hipnoterapeutul Eugen Popa, președintele Asociației Române de Hipnoză, poate fi cultivată ca orice altă caracteristică umană.

Empatia, sănătate mentală. Specialiștii consideră că, în mid natural, creierul este empatic datortă neuronilor-oglindă care ne conectează cu oamenii cărora le oferim ascultare.

Cultivată în fiecare zi, ca orice altă trăsătură umană, empatia poate avea extrem de multe beneficii pentru sănătatea mentală. Este opinia președintelui Asociației Române de Hipnoză, Eugen Popa.

"Emoțiile sociale, cum ar fi vinovăția, rușinea, mândria, jena, dezgustul și pofta, pot fi toate experimentate prin prisma altora. Cu toate acestea, dacă te folosești excesiv de aceste abilități cognitive pentru a permite amintirilor din trecut sau planurilor din viitor să ruleze, sau îți verifici în permanentă conturile de social-media sau e-mail, nu ești conectat la creierul tău emoțional. Practic, îți suprimi empatia – capacitatea de a citi emoțiile și intențiile celorlalți. Empatia este întotdeauna acolo, doar că tu nu îi acorzi atenția meritată", consideră specialistul, potrivit unui comunicat.

Metodele recomandate de specialist prin care puteți cultiva empatia:

1. Fiți liniștiți înăuntru și afară – meditația este o practică bună; dacă simțiți că meditația nu este o practică accesibilă pentru voi, încercați prin exerciții de respirație. "Practică observarea atentă la intervale de cinci minute. Concentrează-te să asculți complet atunci când cineva îți vorbește", spune specialistul.

2. Uitați-vă la filme care spun povești pline de dramă sau umor – când vă lăsați în voia poveștilor, filmelor, întăriți legăturile dintre creierul vostru cognitiv și cel emoțional. "Teatrul poate fi o variantă chiar mai bună decât filmul deoarece atmosfera și liniștea impusă nu îți oferă condiții pentru a fi cu ușurință distras", mai arată sursa citată.

3. Fiți atent la ce simțiți - dacă multe dintre emoțiile voastre sunt o reflectare a ceea ce simte o altă persoană, practicarea "conștiinței emoționale" asupra voastră vă va ajuta să empatizați când vă aflați împreună cu alte persoane.

4. Testați-vă instinctul – e bine când vorbiți cu altcineva, să-i spuneți cu ce emoții se confruntă. "Chiar dacă greșiți, îi va ajuta să-și identifice propriile emoții și înclinații pentru acțiune", mai afirmă hipnoterapeutul.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.23