Exercițiile Pilates: ce beneficii aduc în organism și cine ar trebui să le facă

Angela Sabău / 16 iun 2020 / 00:28
EXCLUSIV
Exercitii
Exercitii

Exercițiile Pilates aduc o serie de beneficii în organism, atât la nivel fizic cât și la nivel psihic. Reduc durerile de spate, întăresc musculatura și contribuie la îmbunătățirea echilibrului.

Exercițiile Pilates, numite așa după numele celui care le-a inițiat, aduc o serie de beneficii în organism, atât la nivel fizic, cât și psihic.

Instructorul certificat Dana Lucăcel spune că aceste e exerciții se adresează lanţurilor musculare și pot reduce durerile de spate care sunt cauzate de postura incorectă. „Exerciţiile solicită lanţurile musculare, practic, întăresc musculatura spatelui, şi atunci evident că dispar durerile de spate datorate slabei funcţionări, sau chiar nedezvoltării suficiente a musculaturii”, explică instructoarea. Exercițiile de acest tip se excută cu o mare atenție acordată respirației, având menirea de a îmbunătăți echilibrul și coordonarea. „Se corectează dezechilibrele, se întăreşte musculatura care susţine coloana, se întăresc muşchii spatelui, se urmăreşte întinderea lanţurilor musculare, alinierea lor în axă”, mai explică instructoarea.

Exerciţiile Pilates sunt recomandate oricui, putând fi practicate atât de copii, cât şi de adulţi sau vârstnici, ba chiar şi de femei însărcinate, în anumite condiţii, însă există şi unele contraindicaţii, în cazul unor persoane ce au suferit diferite leziuni.

Beneficiile practicii Pilates

„Beneficiile practicii Pilates sunt multiple, dintre acestea menționez doar câteva:

Reechilibrarea lanțurilor articulare și musculare
Destinderea musculaturii foarte rigide (rigiditate datorată posturilor greșite menținute la birou sau acasă)
Corectarea deviațiilor coloanei( până la vârsta de 18 ani) și îmbunătățirea posturii, în cazul deviațiilor deja instalate (în cazul persoanelor adulte)
Mobilitate articulară și flexibilitate musculară
Masaj miofascial
Masajul punctelor trigger
Elongarea coloanei și decomprimarea discurilor intervertebrale
Activarea musculaturii profunde (core muscles)
Relaxarea SNC
Eliminarea stresului acumulat peste zi și pregătirea corpului și a creierului pentru o odihnă eficientă”, a mai explicat instructoarea Dana Lucăcel.

Exercițiile Pilates au fost concepute inițial ca o gimnastică de reabilitare pentru răniții de război, la începutul secolului trecut. 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy