Germeni: obiectele cele mai pline de bacterii dintr-un restaurant. Care este cel mai murdar

Florina Pop |
Salata verde cu E.coli

Multe obiecte, dintre cele mai banale, dintr-un restaurant sunt pline de germeni. De aceea, arată webmd.com, inspecțiile periodice își au rostul din plin.

Germeni, restaurant. De la meniuri, ecrane tactile, suprafața mesei până la gheață, felii de lămâie și condimente, toate pot fi contaminte cu germeni.

Platforma de știri medicale webmd.com a făcut o listă cu cele mai pline de germeni obiecte. Iată câteva:

1. Meniuri - uneori, lucrurile cele mai pline de germeni dintr-un restaurant sunt meniurile. Studiile au arătat că urme de E. coli și S. aureus (staph) pot fi găsite pe meniuri întrucât au trecut din mână în mână. Meniurile din plastic sunt mai pline de bacterii decât meniurile de hârtie, mai ales dacă se udă. Ar fi bine să vă spălați pe mâini după ce atingeți un meniu și înainte de a mânca ceva.

2. Ecrane tactile - acestea pot fi mai rapide și mai ușor de comandat. Universitatea London Metropolitan a testat ecrane tactile la mai multe restaurante și a găsit urme de E. faecalis și staph. Ambele pot provoca infecții. Mișcarea mai bună, susțin cei de la webmd, ar fi să comanzi direct la tejghea.

3. Gheață - Bacteriile se pot prospera în apă. Cercetătorii au descoperit câteva tipuri de bacterii care pot provoca infecții, dar nu la niveluri suficient de ridicate. Un alt studiu susține că oamenii de știință au contaminat cuburile de gheață cu patru tipuri de bacterii si le-au folosit în băuturi cu vodcă, whisky, gin, ceai de piersici, apă tonică și sifon. Doar băutura de whisky nu avea bacterii vii.

4. Felii de lămâie – deși arată bine și oferă puțină aromă, acele bucăți de citrice acide pot răspândi germeni. În teste, 70% din eșantioane au avut organisme pe ele, unele până la 25. Acizii stomacali pot neutraliza majoritatea acestora, dar unele pot provoca probleme de burtă. Dacă aveți diabet zaharat, ați avut insuficiență renală sau ați urmat chimioterapie, ați putea fi mult mai probabil să fiți afectați de acestea.

5. Bufeturi - o problemă importantă este faptul că oamenii respiră pe mâncare sau le ating cu tacâmurile. Puteți urma câteva sfaturi ca să vă protejați: asigurați-vă că carnea servită la cald este sub lămpi cu căldură sau pe o suprafață încălzită, iar carnea rece este pe gheață; dacă vă întoarceți câteva secunde, obțineți o farfurie nouă și tacâmuri noi; atunci când vă serviți, nu folosiți aceleași vase pe diferite produse alimentare.

6. Baruri de salate - asigurați-vă că alimentele reci sunt păstrate la rece. Verificați și prospețimea legumelor și a fructelor, deoarece acestea sunt în aer liber.

7. Tăvi de cafea - un studiu a arătat că tăvile de cafea aveau un număr de plăci aerobice - nivelul de germeni dintr-un produs – de peste 200. Mult mai mult decât băile și saltelele de gimnastică, care sunt curățate mai des.

8. Condimente - sarea, piperul, ketchup-ul și muștarul sunt menite să dea aromă mâncării, dar pot adăuga și germeni. Elementele care sunt manipulate și trecute, cum ar fi sticle de condiment și agitatoare de sare, pot fi casă la bacterii fecale precum E. coli și coliform. Folosiți dezinfectant de mână sau ștergeți sticlele înainte să le folosiți.

9. Suprafețele de masă - ideea că sunt mai puțini microbi pentru că masa a fost ștearsă este bună în teorie, dar nu e chiar adevărată. Bacteriile care pot provoca boli se pot găsi chiar pe pânzele folosite pentru a curăța mesele.