Greșeala pe care am făcut-o cu toții: ce alimente să eviți dacă vrei să slăbești vizibil

Vlad Crăciunoiu |
Data publicării:
Greseala pe care am facut-o cu totii Foto: Freepik @ artursafronovvvv
Greseala pe care am facut-o cu totii Foto: Freepik @ artursafronovvvv

Greșeala pe care am făcut-o cu toții. Exercițiile fizice nu pot inversa complet efectele unei diete nesănătoase.

Poate că ești o persoană care aleargă 30-40 de kilometri pe săptămână, dar care mănâncă în mod regulat mâncare de tip fast-food la cină. Poate că ții evidența a ceea ce mănânci de luni până vineri, dar cedezi tentației în weekenduri. Sau poate că ești cineva a cărui bucătărie este plină de chipsuri, prăjituri și sucuri pentru că antrenamentul te menține subțire.

Ideea de a mânca tot ce vrei fără consecințe ar putea suna ca un vis - mai ales dacă te-ai convins că vei arde tot ce ai mâncat în următoarea sesiune de cardio. Dar realitatea este că nu contează dacă te antrenezi mai mult timp sau la o intensitate mai mare, spun experții. Exercițiile fizice nu pot inversa complet efectele unei diete proaste, conform CNN.

Vezi și: Cum alegem pâinea. Ce ingrediente trebuie să conțină o pâine sănătoasă și ce trebuie să evităm

Poți să arăți subțire și totuși să nu fii sănătos

"Skinny fat" este termenul neoficial folosit pe rețelele de socializare pentru a descrie o persoană care pare slabă, dar care are un procent ridicat de grăsime corporală. O persoană care frecventează în mod regulat sala de sport ar putea avea puțină grăsime subcutanată - grăsimea de sub piele, care este ușor de înlăturat - dar multă grăsime viscerală. Acest strat de grăsime este mai puțin vizibil, deoarece vă înfășoară organele.

Grăsimea viscerală este mai periculoasă decât stratul exterior de grăsime pe care îl vezi, a avertizat Dr. Colin Carriker, fiziolog de exerciții fizice și profesor asociat de sănătate și performanță umană la Universitatea High Point. O acumulare de grăsime viscerală din cauza consumului de alimente procesate bogate în zahăr, sare și carbohidrați ar putea duce la același tip de riscuri ca și în cazul unei persoane cu obezitate.

Vezi și: Trucul simplu care te ajută să adormi în câteva minute. Relaxează corpul și mintea, iar somnul va fi unul odihnitor

De exemplu, cantitățile mari de grăsime viscerală care circulă în tot corpul ar putea cauza întărirea și îngustarea arterelor, o boală cunoscută sub numele de ateroscleroză. Acest blocaj oprește circulația sângelui către restul țesuturilor din organism și crește riscul de atac de cord și de accident vascular cerebral.

Indiferent dacă te antrenezi mai mult timp sau la o intensitate mai mare, exercițiile fizice nu pot inversa complet efectele unei diete proaste, spun experții.

Există, de asemenea, un risc crescut de moarte prematură dacă faci exerciții fizice, dar ignori o alimentație sănătoasă. Într-unul dintre cele mai ample studii care au analizat efectele activității fizice și ale calității alimentației, cercetătorii au descoperit că cei care făceau exerciții fizice în mod regulat, dar mâncau orice doreau, prezentau un risc mai mare de mortalitate în comparație cu persoanele care făceau atât exerciții fizice, cât și alegeri alimentare sănătoase.

De ce este practic imposibil să depășești o dietă proastă

Dacă vrei să slăbești, cheia este să dezvolți un deficit caloric, în care arzi mai multe calorii decât consumi. Dar consumul regulat de alimente grase bogate în calorii poate face ca acest lucru să devină o provocare. "Consumați prea multe calorii și va trebui să faceți mult mai multe exerciții fizice decât poate susține o persoană pe termen lung", a spus Carriker.

O idee ar fi să petreci mai mult timp făcând exerciții fizice sau să te angajezi într-un antrenament mai intens. Dar acest plan nu prea funcționează atunci când organismul nu are combustibil, a declarat Grace Derocha, dietetician autorizat și purtător de cuvânt al Academiei de Nutriție și Dietetică. Asta pentru că mâncarea nesănătoasă și băuturile zaharoase sunt pline de calorii goale.

Consumul regulat de alimente bogate în calorii poate reprezenta o provocare pentru a pierde în greutate - chiar dacă petreci mai mult timp făcând exerciții fizice sau dacă ai un antrenament mai intens.

Alimentele procesate, cum ar fi sucurile și dulciurile, au puține sau deloc substanțe nutritive. Cu o lipsă de vitamine, proteine și fibre care să vă umple, va fi greu să vă gândiți să vă antrenați atunci când vă simțiți în mod constant înfometați. "Persoanele care nu au o dietă nutritivă sunt de obicei în continuare flămânde, morocănoase și nu vor avea aceeași motivație sau dorință de a face exerciții fizice", a spus Derocha.

Dacă reușești să ajungi la sală, acele calorii goale vor face mai dificilă o sesiune de antrenament productivă. Caroline Susie, dietetician autorizat și, de asemenea, purtător de cuvânt al Academiei de Nutriție și Dietetică, a explicat că alimentele grase ar putea da un impuls temporar de energie la început, dar nu ar fi suficiente pentru a menține un antrenament lung sau de intensitate ridicată, ceea ce ar face mai ușor să te simți mai repede obosit. În plus, toate caloriile goale care nu sunt arse vor fi stocate sub formă de grăsime.

Tipul de antrenament nu va conta pe termen lung dacă nu primești nutrienții potriviți. Persoanele care fac antrenamente de forță tind să ardă mai multe calorii decât atunci când fac cardio. Cu toate acestea, Derocha a spus că obținerea de nutrienți din alimente de proastă calitate va face mai dificilă construirea masei musculare și recuperarea completă după un antrenament intens.

Pentru a construi masa musculară, cel mai bine este să incluzi în dieta ta alimente bogate în proteine, cum ar fi puiul și somonul. "Macronutrienții precum proteinele ajută la construirea masei musculare slabe și la susținerea acesteia", a spus Derocha.

Moderația este cheia

Să fii sănătos nu înseamnă că trebuie să renunți la toate alimentele pe care îți place să le mănânci. Oamenii au tendința de a demoniza anumite alimente, iar sentimentul că nu poți avea zahăr sau carbohidrați poate crea o relație toxică cu mâncarea, a spus Derocha.

În loc să vă simțiți vinovat pentru că ați luat mâncare la pachet aseară sau pentru că ați comandat desertul, Susie v-a sfătuit să vă schimbați perspectiva. Ea a spus să vă gândiți la mâncare mai mult decât la calorii, ci la tipul de energie pe care o poate furniza. Dacă ați mâncat destule fibre astăzi, uitați-vă unde să adăugați proteine suplimentare, omega-3 sau carbohidrați sănătoși.

"Nu este vorba de mâncare bună sau rea, este doar combustibil", a spus ea. "Când te uiți din punct de vedere al adaosului în loc de restricție, este o abordare mai sănătoasă pentru a te alimenta."

Înainte de a face schimbări drastice privind alimentația este recomandat să consulți un medic nutriționist pentru a stabili cel mai bun plan pentru a-ți îmbunătății sănătatea și pentru a-ți atinge obiectivele propuse.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel