Sarcină, ce pot face gravidele ca să-și protejeze copii pe termen lung
Mișcarea moderată, în timpul sarcinii, crește un compus din laptele matern care protejează sugarul de anumite boli, pe tot parcursul vieții, arată un studiu.
Un nou studiu, condus de cercetătorii de la Universitatea de Stat din Ohio, Centrul Medical Wexner și Colegiul de Medicină constată că exercițiile fizice moderate, chiar în timpul sarcinii, cresc un compus din laptele matern, care reduce sugarului de a dezvolta probleme grave de sănătate, precum diabetul, obezitatea și bolile de inimă.
Studiul a fost publicat în jurnalul medical Nature Metabolism.
Și studiile anterioare au arătat că activitatea fizică a mamei, din timpul sarcinii, îmbunătățește sănătatea descendenților. Noul studiu arată însă cum se întâmplă acest lucru.
Pentru a face acest lucru, cercetătorii au studiat șoarecii născuți din mame sedentare, pe care i-au hrănit cu lapte de la mame care au fost active pe toată durata sarcinii. Ei au descoperit că beneficiile pentru sănătate erau transferate de la mamă la pui prin laptele matern și nu genetic.
Cercetătorii au urmărit, de asemenea, aproximativ 150 de femei însărcinate și în postpartum care foloseau aplicații pentru urmărirea activității fizice și au descoperit că cele care aveau mai mulți pași pe zi, aveau o cantitate crescută a compusului cunoscut sub numele de 3SL în laptele matern.
Studiul integral, aici.
-
-
-
-
-
De ce alcoolul te face să poftești la chipsuri și fast-food13.06.2026, 18:00
Ce se întâmplă în corpul tău dacă nu mai mănânci zahăr timp de 7 zile
Ce nu ai știut despre uleiul de pește. Adevărul despre Omega-3. Citește asta înainte să mai iei suplimente
Dieta care reduce riscul de Alzheimer, indiferent de vârstă
Cum să slăbești cu ciorbă. Mihaela Bilic dezvăluie trucul: Nimic nu satură mai bine! E ieftină, umple stomacul
Nu mai mânca asta! 5 alimente pe care medicii le evită cu orice preț
Crezi că mănânci sănătos? S-ar putea să te înșeli. Nu mai consuma aceste alimente! Medicii trag un semnal de alarmă!
Alimentul pe care Nadia Comăneci nu-l mănâncă niciodată: Nu mănânc asta, dar beau o bere, două în fiecare seară
Dieta cu ouă fierte: slăbești rapid sau e doar un mit? De ce o adoră celebritățile
Alimentele „interzise” care ar putea proteja creierul: ce arată un studiu pe 25 de ani
EXCLUSIV Dieta vegetariană și de post, impact asupra nutrienților. Dr. Lygia Alexandrescu oferă sfaturi importante
Pierderea în greutate nu este întotdeauna sănătoasă. Studiul care arată riscurile pentru unii pacienți
Cine nu ar trebui să slăbească. Riscurile sunt uriașe. Se poate ajunge chiar la deces.
Cum să închei corect un post. Alimentele ideale pentru digestie după post
Cafeaua îți schimbă creierul fără să-ți dai seama. Ce au descoperit cercetătorii
Ce se întâmplă dacă mănânci puiul cu tot cu piele? Adevărul te va surprinde
Patru alimente de evitat pentru a reduce tensiunea arterială
Aceste 4 alimente trebuie evitate dacă ai hipertensiune arterială.
Adevărul despre zahăr: de ce corpul tău chiar NU poate trăi fără el!
De ce are nevoie corpul nostru de zahăr: mai mult decât un gust dulce. Cum să consumi zahăr în mod sănătos.
Crezi că mănânci corect? Adevărul cutremurător despre dieta sănătoasă care îți poate distruge inima
Crezi că mănânci corect? Adevărul cutremurător despre dieta sănătoasă care îți poate distruge inima
Omega-3, nutrientul minune pentru sănătate. E forță pentru creier și inimă
Mâncatul la momentul potrivit, mai important decât somnul pentru sănătatea inimii
Mâncatul la momentul potrivit este mai important decât somnul pentru sănătatea inimii. Dar ce înseamnă, de fapt, momentul potrivit.
