Cinci lucruri pe care să le cumperi pentru a fi mai fericit. Lecția miliardarului Warren Buffett
Warren Buffett - lecțiile unui miliardar despre adevărata fericire. Cele 5 lucruri pe care trebuie să le cumperi ca să fii fericit.
Un nou studiu realizat la Centrul Monell a analizat aproape 400.000 de recenzii alimentare postate de clienții Amazon pentru a obține o imagine reală asupra alegerilor alimentelor pe care le fac oamenii....
Consumăm produse alimentare prea dulci, realizăm asta, dar nu conștientizăm. Cam așa s-ar putea rezuma concluziile unui uriaș studiu care a analizat comentariile pe care consumatorii le-au postat la zeci de produse alimentare de pe un uriaș site de vânzări.
„Acesta este primul studiu la o asemenea dimensiune pentru a analiza alegerile alimentare dincolo de constrângerile artificiale din laborator", a declarat autorul principal al studiului, dr Danielle Reed, un genetician comportamental la Monell. „Dulce a fost cea mai frecvent menționată calitate a gustului, iar recenzorii ne-au spus definitiv că alimentele umane sunt prea îndulcite".
Studiul a folosit date postate pe un site cu acces deschis la date pentru a examina 393.568 de recenzii alimentare unice, postate referitor la 67.553 de produse de către un număr de 256.043 de clienți Amazon, de-a lungul a 10 ani. Folosind un program sofisticat de modelare statistică pentru a identifica cuvintele legate de gust, textură, miros, picant, cost, sănătate și servicii pentru clienți, oamenii de știință au calculat numărul de recenzii care au menționat fiecare dintre aceste categorii.
„Citirea și sintetizarea a aproape 400.000 de recenzii ar fi, în esență, imposibilă pentru o echipă umană, dar evoluțiile recente tehnologia informatică ne-au oferit abilitatea de a înțelege atât cuvintele care sunt prezente, cât și semnificația semantică subiacentă", a declarat coautorul de studiu dr. Joel Mainland, neurobiologist olfactiv la Monell.
Concentrarea pe dulceața exagerată a produselor a fost izbitoare, deoarece aproape un procent din recenziile produsului, indiferent de tipul de hrană analizat, foloseau expresia „prea dulce". Când s-au uitat la recenziile care se referă la gustul dulce, cercetătorii au descoperit că dulcele exagerat a fost menționat de 25 de ori mai mult decât recenziile care semnalau că un produs e prea puțin sau insuficient de dulce.
Constatările lor, publicate online în avans față de ediția printată a jurnalului Physiology & Behavior (Fiziologie și Comportament), au arătat că peste 30% din recenziile produselor alimentare de pe Amazon au menționat "gustul", făcându-l astfel cel mai frecvent folosit cuvânt.
Următoarea expresie cu pondere majoră a fost gustul dulce, care a fost menționat în 11% dintre recenziile produselor, de aproape trei ori mai des decăt cuvântul amar. Conținutul de sare a fost rar menționat, o constatare oarecum surprinzătoare în lumina preocupărilor legate de sănătatea publică privind excesul de consum de sare la nivel mondial.
Încercând să înțeleagă mai bine diferențele individuale în ceea ce privește modul în care oamenii răspund unui anumit produs alimentar, oamenii de știință au analizat și răspunsurile la cele 10 produse care au primit cele mai multe recenzii – mai precis cel mai mare rating, așa cum este definit de variabilitatea numărului de stele primite de un produs. Cercetătorii au identificat doi factori care au avut tendința de a explica analizele polarizate referitoare la un produs: reformularea produsului și perspective diferite privind gustul produsului. În ceea ce privește gustul, oamenii au evaluat adesea dulceața unui produs diferit. Răspunsul la mirosul unui produs a contribuit, de asemenea, la diferențele de opinie cu privire la un anumit produs.
„Diferențele genetice în gust sau sensibilitatea receptorului olfactiv pot contribui la reacțiile extreme pe care le primesc anumite produse", a explicat Reed
Împreună, descoperirile ilustrează posibilele utilizări ale bazelor mari de date și a receneziilor consumatorilor pentru a avansa în nutriția senzorială, un domeniu în curs de dezvoltare care integrează cunoștințele senzoriale cu nutriția și dietetica pentru îmbunătățirea sănătății.
Warren Buffett - lecțiile unui miliardar despre adevărata fericire. Cele 5 lucruri pe care trebuie să le cumperi ca să fii fericit.
Crezi că știi ce bei? Adevărul despre laptele "light" vs. laptele "degresat" te va face să citești etichetele de acum.
"Japanese Walking" - noul trend din fitness care promite să te mențină în formă cu un efort minim. Funcționează cu adevărat?
Un studiu kenyan testează trei tipuri de etichete de avertizare pe alimente.
Odată cu venirea iernii, cu zăpadă și îngheț, inevitabil ne confruntăm cu trotuare, scări sau alte suprafețe alunecoase.
De ce e bine să pui puțin bicarbonat pe carne înainte de a o găti. Trucul gospodinelor de la țară.
De ce ar trebui să pui orez în dulap. 6 lucruri utile pe care le poți face cu orezul.
Oțet în mașina de spălat? Iată ce se întâmplă cu hainele tale! De ce tot mai mulți oameni aleg acest truc simplu
Ai dureri de cap? Acest truc simplu de pe mână te poate salva. Cum te poți simți mai bine în câteva minute.