Lumina verde, efect asupra durerii. În cromoterapie ameliorează și stresul

Sonia Baciu |
Data actualizării: | Data publicării:
lumina verde. FOTO: Freepik @andranik.h90
lumina verde. FOTO: Freepik @andranik.h90

Lumina verde este eficientă pentru ameliorarea durerii, dar și pentru reducerea stresului.

Cromoterapia este considerată un tip de tratament de medicină alternativă. Un studiu recent a eviențiat că cel mai ”simplu, sigur și economic” mod de a ameliora durerile este utilizarea luminii verzi, notează Science Alert.

Lumina verde, bună pentru ameliorarea durerii și a stresului

Cercetătorii au explorat efectele de ameliorare a durerii produse de lumina verde de cel puțin o jumătate de deceniu, descoperind ocazional un indiciu despre cum anume se întâmplă acest lucru.

Acest nou studiu pe șoareci, condus de cercetătorul în neuroștiințe Yu-Long Tang de la Universitatea Fudan din Shanghai, dezvăluie celulele oculare și căile cerebrale care stau la baza ameliorării durerii resimțite uneori după expunerea la lumină verde de intensitate scăzută.

Astfel, într-o serie de experimente, oamenii de știință au descoperit că bastonașele și conurile, celulele oculare care percep lumina, au contribuit la efectele de ameliorare a durerii produse de lumina verde la șoarecii sănătoși și la șoarecii cu articulații inflamate.

”Am descoperit că fotoreceptorii conici ai retinei sunt esențiali pentru analgezia luminii verzi, în timp ce bastonașele joacă un rol secundar”, explică Tang și colegii lor în lucrarea publicată.

Din acest punct, cercetătorii au urmărit traseul parcurs de semnalele luminoase de la ochi la creier. Astfel, sub influența luminii verzi, aceste celule oculare au stimulat un grup de celule cerebrale dn nucleul geniculat ventrolateral, care a fost asociat anterior cu efectele analgezice ale luminii puternice în general.

În această parte a creierului, acești neuroni exprimă un hormon implicat în semnalizarea durerii.

Aceste celule transmit apoi mesajul către nucleul rafeului dorsal, care modulează durerea, reducând efectiv numărul senzațiilor de durere severă.

Vezi și: Dermatita herpetiformă, boala Duhring, cauze, simptome și tratament. Badea: Sunt cel mai intolerant la gluten, eu și alți câțiva de la planetă

Cromoterapia și sănătatea

De-a lungul timpului s-a presupus că terapia prin culoarea, cromoterapia, ajută în cazul unei varietăți ample de afecțiuni, printre care:

- stresul

- depresia

- agresivitatea

- tensiunea arterială ridicată

- tulburările de somn

- anxietatea

- anumite tipuri de cancer

- infecții ale pielii, notează VeryWellMind.

Printre beneficiile pe care le are cromoterapia se numără ameliorarea stresului, creșterea apetitului, tulburarea afectivă sezonieră, ca urmare a trecerii de la sezonul la cald la cel rece, creșterea energiei.

În terapia prin culoare, fiecare culoare are au impact diferit asupra organismului, astfel: 

Roșul este folosit pentru a energiza sau revigora o persoană care s-ar putea simți obosită sau deprimată. Cu toate acestea, roșul poate declanșa, de asemenea, persoanele care ar putea fi deja tensionate.

Albastru este folosit pentru a influența depresia și durerea. Nuanțele mai închise de albastru sunt, de asemenea, considerate a avea proprietăți sedative și pot fi încercate pentru persoanele care suferă de insomnie sau alte tulburări de somn. Lumina albastră emisă de dispozitivele electronice au însă un impact negativ asupra somnului.

Verdele este culoarea naturii și, potrivit cromoterapeuților, poate ajuta la ameliorarea stresului și la relaxarea unei persoane.

Galbenul poate fi folosit pentru a vă îmbunătăți starea de spirit și pentru a vă face mai fericiți și mai optimiști.

Portocaliul, la fel ca și galbenul, poate fi folosit pentru a stârni emoții fericite la oameni. Culoarea caldă și strălucitoare este, de asemenea, considerată a fi capabilă să stimuleze apetitul și activitatea mentală. De altfel, expunerea la lumina solară, dimineața, chiar după trezire este eficientă pentru a ne face pornirea într-o nouă zi de activitate.

Lumină albă vs. lumină galbenă, care este mai bună pentru ochi. Becul trebuie ales în funcție de încăpere

Lumină albă sau lumină galbenă, care și în ce fel îți afectează vederea. În prezent pe piață există o varietate de tipuri de sisteme de iluminat. Fie că sunt de intensitate mare, mai mică sau lumină albă său rece, fiecare are un efect asupra vederii. Deci, ce ar trebui să alegi.

Ce fel de lumină e mai bună pentru ochi

Unii oameni aleg lumina galbenă pentru lectură, dar alții o preferă pe cea albă ca o opțiune mai bună. Ca întotdeauna, este o alegere personală, care depinde de propriile preferințe. Există, de asemenea, posibilitatea de a amesteca aceste două lumini și de a instala un tip de iluminat diferit în funcție de scopul camerei respective.

Întrebarea crucială este, însă, care timp de lumină este mai potrivită pentru ochi. Un anumit tip de iluminat poate obosi ochii mai repede și influența concentrarea și starea de spirit. Unii experți susțin că ar trebui să utilizați o lumină de culoare galbenă sub 3000 K pe scara de temperatură a culorii pentru citirea pe timpul serii. Citește mai departe AICI.

Vezi și: Salvestrolii, benefici pentru sănătate. Care este rolul lor și unde se găsesc

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel