Medic nutriționist Mihaela Bilic: „mâncarea japoneză e sănătoasă”

Angela Sabău / 20 noi 2019 / 10:13
Mâncare japoneză
Mâncare japoneză

Medicul nutriționist Mihaela Bilic a făcut publice pe pagina sa de instagram câteva informații cu privire la mâncarea japoneză. 

Medicul nutriționist Mihaela Bilic a făcut publice pe pagina sa de instagram câteva informații cu privire la mâncarea japoneză. Ea a vorbit despre preparate, ingrdiente și cât de sănătos este peștele crud, specific bucătriei japoneze și a oferit multe alte detalii importante.

În primul rând, spune ea, „toată lumea este de acord, mâncarea japoneză e sănătoasă”.

Apoi continuă cu detali idespre mâncare japoneză. „Dar ce înseamnă mâncare japoneză? Primul preparat care ne vine în minte este Sushi Ingredientele sunt foarte simple- orez fiert modelat sub forma unor bule mici, peste care se pune o bucățică de pește crud (somon, ton, doradă), creveți sau alte fructe de mare. Tot produse tradițional japoneze sunt rulourile de orez numite Maki sau Sashimi, adică feliuțele subțiri de pește crud- de data asta fără nicio urmă de carbohidrați”, arată medocul nutriționist.

În continuare, ea arată de ce e sănătoasă mâncarea japoneză. „Ce învățăm de la japonezi? Că e sănătos să mănânci peștele fără a fi preparat termic. Pentru siguranța alimentară se folosește sos de soia, ridiche murată și wasabi (pastă de hrean) care împiedică multiplicarea bacteriană, dar au și rolul de a “marina” proteinele din pește datorită sării și acidității.

Orezul are în primul rând rol hrănitor- conține amidon cu absorția lentă, deci satură și ține de foame. Apoi, pentru că este consumat rece, are și rol prebiotic. Un alt avantaj este că orezul nu are gluten iar grăsimea este aproape inexistentă în orice preparat tip Sushi.

Atenție, Sushi este dietetic, dar asta nu înseamnă că nu are calorii. Platoul format din Sushi și Maki are 440 g și 600 calorii, în schimb platoul cu Sashimi de somon are 150 g și 260 calorii. Diferența dintre ele o face, bineînțeles, orezul. Chiar și așa, Sushi este un fel de mâncare simplu și sigur pentru siluetă - nu are grăsimi ascunse, nu este gătit/prăjit, nu conține sos de amidon și glutamat cum au toate mâncărurile chinezești, iar pasta de wasabi accelerează circulația și metabolismul În prezent găsim Sushi proaspăt preparat (dar și congelat) în multe supermarket-uri și la restaurante (majoritatea cu livrare la domiciliu), deci nu e nevoie să ne apucăm de fiert și de modelat orez- mai ales că Sushi nu se mănâncă în fiecare zi”, scrie medicul nutriționist Mihaela Bilic.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy