Realizările școlare ale copilului, cât de mult contează implicarea părinților

Angela Sabău / 21 sep 2019 / 12:04
Părinții ar trebui să țină legătura cu profesorii
Părinții ar trebui să țină legătura cu profesorii

Implicarea părinților are un rol semnificativ în realizările școlare ale copilului. Cercetătorii britanici au realizat un studiu vizând relația dintre performanțele școlare ale copilului și implicarea părinților.

Noile cercetări au arătat cum implicarea părinților are un efect pozitiv asupra realizărilor școlare ale copilului - indiferent de vârstă sau de statutul socio-economic.

Studiul, realizat de Universitățile din Plymouth și Exeter, a evidențiat, de asemenea, modul în care școlile și grădinițele pot sprijini părinții într-un mod care îmbunătățește realizările copiilor.

Raportul a arătat că pentru copiii de vârstă școlară, parteneriatul școală-acasă este extrem de important - mai ales în cazul în care școlile personalizează comunicările despre progresul unui copil și le fac accesibile, de exemplu, prin mesaje text.

Studiul a evidențiat, de asemenea, modul în care intervențiile de alfabetizare în familie pot contribui la stimularea învățării copiilor mai mici și cum programele de lectură de vară pot îmbunătăți învățarea copiilor de vârstă școlară, în special în rândul familiilor din medii mai defavorizate.

Cercetătorii au ajuns la aceste concluzii efectuând o revizuire a studiilor internaționale existente privind legăturile dintre implicarea părinților și învățarea elevilor și comparând rezultatele cu răspunsurile la sondaje ale profesorilor din peste 180 de unități de îmvățământ.

Părinții, legătura dintre elev și școală 

La fel ca și legăturile dintre implicarea părinților și învățarea copiilor, studiul a analizat activitățile desfășurate în școli sau în grădinițe și care promovează și susțin implicarea părinților, în special pentru copiii din medii defavorizate.

Sondajul la nivel școlar a arătat că majoritatea celor 183 de școli implicate (72%) nu au o politică scrisă în jurul angajamentului aplicat tuturor părinților / îngrijitorilor, dar majoritatea respondenților (80%) au considerat implicarea părinților drept responsabilitate a întregului personal.

Autorul principal dr. Nick Axford, profesor asociat PenCLAHRC în servicii de sănătate la Universitatea din Plymouth, a explicat că nu există un lucru pe care școlile ar trebui să-l facă pentru a sprijini implicarea părinților, ci că există sugestii care promit.

„Aceste descoperiri din studiile existente și din sondajele noi sunt interesante, deoarece evidențiază legătura pozitivă dintre implicarea părinților și realizările școlare ale copiilor”, a spus el.

"Cu toate acestea, este nevoie de timp și de planificare pentru a încuraja și încuraja sprijinul părinților. Recomandările pe care le-am propune includ ca școlile să-și includă implicarea părinților în planurile lor de perfecționare școlară și să muncească din greu pentru a stabili o bună comunicare cu părinții. Acestea din urmă ar putea implica chiar instruire și sprijin pentru profesori în implicarea cu părinții, mai ales că este foarte puțin oferit pentru a promova acest lucru în cadrul pregătirii profesorilor. "

Susținerea părinților, necesară

Dr. Vashti Berry, FCL Senior cercetător și partener PenCLAHRC de la Universitatea din Exeter, a declarat: „Recunoaștem că școlile și grădinițele funcționează într-un climat financiar provocator și că este nevoie de mult mai multe cercetări cu privire la modul de a sprijini cel mai bine părinții, recunoaștem importanța colaborării cu părinții și există o mulțime de sugestii practice în ghidul Fundației pentru dotarea educației care se bazează pe raportul nostru, deci există un teren fertil pentru îmbunătățiri."

Dr. Jenny Lloyd, lector principal în sănătate publică la Universitatea din Exeter, a declarat: „Personalul școlii recunoaște că implicarea părinților în învățarea copiilor necesită construirea de relații de susținere și încredere de la stadiul de fundație până la sfârșitul învățământului secundar. Școlile au nevoie de resurse, sisteme și structuri pentru a crea o continuitate de îngrijire și educație care implică părinții ".

Studiul complet, intitulat Cum pot școlile să sprijine implicarea părinților în învățarea copiilor lor? Dovezile din cercetare și practică sunt disponibile pentru a fi consultate pe site-ul web AICI.

Lucrarea a fost comandată de Fundația pentru Învățământul Educației și susținută de Colaborarea Institutului Național de Cercetare în Sănătate (NIHR) pentru Leadership în Cercetarea Sănătății Aplicate și Îngrijirea Peninsulei de Sud-Vest (PenCLAHRC).

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27