Rezervoare de bacterii. Șapte lucruri banale care te pot îmbolnăvi

Adisa Codruț |
Data actualizării: | Data publicării:
Microbiologie          Credit: The Novo Nordisk Foundation Center for Biosustainability (DTU Biosustain)
Microbiologie Credit: The Novo Nordisk Foundation Center for Biosustainability (DTU Biosustain)

Multe dintre lucrurile pe care le atingem zilnic ne pot îmbolnăvi. Pot fi chiar lucruri personale, dacă nu avem grijă să le curățăm bine.

Un drum la magazin  revită citită în sala de așteptare la medic, un tichet de parcare, sun lucruri obișnuite, pe care le facem mereu, fără să ne tracă prin minte că aceste lucruri ne pot îmbolnăvi.

Majoitatea dintre noi credem, atunci când răcim, că am stat prea mult în frig. Însă ar putea fi lucruri pe care le-am atins, de vină, pentru starea noastră de rău. Dailymail.com arată că numeroase studii indică faptul că o simplă atingere a unor contoare publice de parcare sau un cap de duș care nu a fost curățat suficent pot  de vină pentru ceea ce numim „o răceală neașteptată”.

Lucruri care ne pot îmbolnăvi

1. Revistele din sala de așteptare de la cabinetul doctorului. Deși poate fi distractiv să afli cine s-a mai cuplat sau cine s-a mai despărțit dintre celebrități, în timp ce îți aștepți rândul la medic, poate e mai bine să nu iei revista în mână.

Probabil mult persoane au pus mâna pe ea și poate nu întotdeauna au fost curați pe mâini. Așa că puneți mâna pe o revisă care a „călătorit” prin multe mâini.

Într-un studiu norvegian, coperțile lucioase ale revistelor au fost colectate din sălile de așteptare ale 11 clinici și analizate pentru contaminare bacteriană.

Fiecare dintre ele au fost găsite cu mai multe bacterii, inclusiv Staphylococcus aureus, care poate provoca meningită și pneumonie, printre alte boli amenințătoare de viață.

2. Periuța de dinți. În timp ce vă periați dinții ați putea să introduceți în gură bacterii, fără să vă dați seama. Potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Manchester, periuța de dinți ar putea conține peste 100 de milioane de bacterii, inclusiv germeni precum virusul gripal, E. Coli sau bacteriile stafilococice.

Lucrurile stau chiar mai rău dacă periuța de dinți nu este închisă într-un dulăpior și se așează pe chiuvetă, mai ales dacă se află în apropierea toaletei; milioane de stropi microscopici cu fecale ajung pe acele fire.

Pentru a evita boala este să vă spălați întotdeauna periuța de dinți cu atenție, să scuturați după folosire orice apă suplimentară și să o depozitați într-un dulap departe de toaletă.

Este, de asemenea, o idee bună să vă înlocuiți peria la fiecare trei luni.

3. Bancomatul. ATM-ul este mașina care conține de unul dintre cele mai neigienice produse de pe planetă: banii. Dar, de asemenea, este atins de către toți oamenii care retrag bani.

Cercetătorii chinezi au testat 38 ATM-uri în Taipei și au găsit pe tastele fiecărei mașini o medie de 1.200 germeni, printre care E. Coli și virusul gripal.

Într-un studiu separat al Universității din New York, s-au găsit urme de piele umană. Una dintre cele mai simple modalități de evitare a contaminării este prin atingerea tastelor protejat cu o batistă.

4. Căruciorul de cumpărături. Acele ghidoane au „văzut” multe mâini, inclusiv degetele copiilor. Un studiu realizat de Universitatea din Arizona a constatat că aceste cărucioare de cumpărături au fost încărcate cu mai multe bacterii, saliva și materii fecale decât scări rulante, telefoane publice și chiar băi publice. Cea mai bună soluție este plasarea unui coș peste braț, în cazul în care nu atinge pielea prin sacou sau cămașă.

5. Capul de duș ar trebui să vă curețe, dar ar putea să vă îmbolnăvească. Potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Colorado, capetele de duș pot conține bacterii care poate provoca infecții pulmonare devastatoare, în special în cazul celor cu sistem imunitar slăbit. Capu de duș ar trebui curățat frecvent.

6. Deschizătorul de conserve. În folosim de multe ori pentru a deschide cutii de conserve, dar foarte puțini oameni își pot aminti ultima dată când l-au spălat sau au clătit. Din păcate, comportamentul nostru neglijent când vine vorba de acest instrument util de bucătărie ne poate face rău. Potrivit unui studiu, de la mucegai la E. coli, ultimul fiind potențial mortal, mai multe tipuri de bacterii au fost găsite pe deschizătoarele de conserve.

7. Parcometrele. Nu numai că sunt afară pe stradă, dar sunt, de asemenea, atinse de sute de oameni pe zi. Utilziarea lor este aproape inevitabilă dacă nu doriți o amendă de parcare. Puteți folosi o batistă să vă protejați, în timp ce tastați.