Stres, muncă: 4 ponturi de la psihologii americani pentru femei

Florina Pop / 15 iul 2019 / 19:15
Stresul timpuriu poate îmbolnăvi la maturitate inima și rinichii  FOTO: pexels.com
Stresul timpuriu poate îmbolnăvi la maturitate inima și rinichii FOTO: pexels.com

Stresul la muncă este una dintre cele mai mari provocări căruia femeile trebuie să le facă față. Asta pe lângă îngrijirea copiilor și relațiile interpersonale.

Stres, muncă, femei. 65% dintre americani citează munca ca sursa principală de stres, arată datele Asociației Americane de Psihologie. Iar reprezentantele sexului frumos se lovesc la muncă cu un set unic de provocări și deoarece au copiii și trebuie să gestioneze și relațiile interpersonale, este de părere psihologul Jennifer Haythornthwaite, medic și director al Centrului de Cercetare Minte-Corp de la Universitatea John's Hopkins.

Stres, muncă, femei: fără e-mailuri verificate în pat

Stresul, explică specialistul pe site-ul universității și faimosului spital John's Hopkins din State, apare când există un dezechilibru între cerințele unei situații și resursele unei persoane pentru gestionarea acesteia. Amintește principalele surse de stres: echilibrul dintre viața profesională și cea personală, relațiile și tehnologia.

"Mai des decât atât, femeile sunt în continuare îngrijitorii copiilor și sunt implicați în îngrijirea vârstnicilor. (...) Avem obligații de îngrijire la ambele capete ale vieții. (...) Inflexibilitatea mediilor de lucru este un factor de stres uriaș pentru femei. (...) Unii oameni pot părăsi biroul la ora 6, dar își verifică e-mailul în pat", rezumă psihologul citat.

Stres, muncă, femei. Potrivit acesteia, iară patru modalități prin care stresul poate fi ținut sub control:

1. Sport – faceți mișcare mai ales dacă vă petreceți mai mult timp în spatele unui birou, iar exercițiile nu trebuie să fie intense: chiar și plimbările scurte în timpul zilei ajută. Utilizați un tracker de fitness sau o aplicație pe telefon ca să vă monitorizați progresul.

2. Somn - "efectele asupra sănătații ale somnului sunt de necrezut. Ca societate, nu i-am acordat suficientă prioritate", apreciază psihologul Jennifer Haythornthwaite. Asta întrucât somnul sporește starea de spirit și ne ajută să facem față mai eficient provocărilor zilnice. Specialiștii recomandă să nu lucrați cu două ore înainte să vă băgați la somn și evitați cofeina după-amiaza târziu. Ar fi bine să nu folosiți telefonul mobil înainte să mergeți la somn, sugerează studiile, deoarece poate să vă distrugă șansele unui somn odihnitor. Închideți astfel dispozitivele seara și treziți-vă zilnic la aceeași oră ca să nu vă stricați ritmul natural de somn al corpului.

3. Căutați fericirea - "Găsiți timp pentru plăcere și bucurie. (...) A avea scop și semnificație în viața ta este cheia satisfacerii locului de muncă", vă sfătuiește psihologul de la Universitatea John's Hopkins. Prioritizați hobby-urile și le faceți în mod regulat, indiferent dacă este vorba de timp de familie sau activități comunitare", adaugă expertul.

4. Suport social – ar fi bine să priviți rețeaua socială ca un tampon de stres care vă stimulează sănătatea și longevitatea, consideră Haythornthwaite. Grupul vostru nu trebuie să fie mare, atâta timp cât vă susține sentimentul de conexiune și de experiență partajată. Prietenia și conexiunea sunt "esențiale pentru a putea face față factorilor de stres", spune ea.

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27