Țelina, șapte beneficii asupra organismului. Cum să prepari sucul și de ce e bine să-l bei

telina - FOTO: Freepick@pvproductions
telina - FOTO: Freepick@pvproductions

Țelina este o legumă cu conținut scăzut de calorii care poate avea proprietăți antiinflamatorii puternice.

Țelina poate fi folosită pentru a reduce nivelul de colesterol și dureri de artrită, accelera pierderii în greutate. În plus, țelina poate proteja împotriva stresului oxidativ  și poate reduce hipertensiunea arterială. Includerea tulpinilor de țelină în dieta ta ar putea promova sănătatea ta generală, deoarece este bogată în vitamina C.

Cercetări recente au arătat că această legumă umilă conține diverse proprietăți medicinale, cum ar fi efect antibacterian, antiinflamator, precum și potențialul de a reduce nivelurile de glucoză din sânge, notează Organic Facts.

Vezi și: Osteoporoza, testul de 10 minute care îți arată gradul de afectare al oaselor. Medic: Nu se vindecă, ci poate fi ţinută sub control

Țelina, valori nutriționale pe care le oferă organismului

Potrivit bazei de date USDA Food Central, o tulpină medie de țelină (40 g) conține 5,6 calorii și 1,2 g carbohidrați. Acest lucru o face o opțiune de gustare universal iubită cu conținut scăzut de calorii. Tulpina conține 38,2 grame de apă și este excelentă pentru hidratare. 100 g de țelină brută conține minerale precum calciu, magneziu, fier, zinc și potasiu. De asemenea, conține vitaminele A, K, C, E și vitaminele B (tiamină, riboflavină, acid folic, vitamină și vitamina B6).

Țelina, efect antiinflamator

Studiile experimentale arată că țelina poate ajuta la reducerea inflamației din organism. Un studiu din 2019 a sugerat că frunzele de țelină pot afecta citokinele, care sunt molecule mesager ale sistemului imunitar responsabile de efectele antiinflamatorii din organism. Acest lucru se datorează faptului că frunzele pot avea un nivel ridicat de compuși bioactivi, cum ar fi apigenina, luteolina și kaempferolul. Cercetătorii au ajuns la concluzia că poate fi un ingredient potențial pentru tratamentul și prevenirea bolilor inflamatorii.

Vezi și: Substanța din sticlele de suc care a umplut secțiile de urgențe. Dr. Cornel Sabetay: Arsuri întinse de esofag

Țelina reduce nivelul colesterolului rău

Un studiu de cercetare publicat în Journal of Agricultural and Food Chemistry sugerează că fibrele găsite în țelină pot ajuta la reducerea colesterolului înfundat de artere. Ftalidele din aceste legume pot ajuta, de asemenea, la stimularea secreției de sucuri biliare, care lucrează pentru a reduce nivelul colesterolului. Mai puțin colesterol înseamnă mai puțină placă pe pereții arterelor și o îmbunătățire generală a sănătății inimii.

Fibrele care se găsesc în țelină, de asemenea, pot avea efect asupra colesterolului din sânge și a-l elimina din organism cu mișcări regulate ale intestinului, stimulând în continuare sănătatea cardiovasculară.

Vezi și: Sindromul picioarelor neliniștite, cauze. Cum îți afectează somnul

Țelina poate reduce tensiunea arterială

Țelina conține compuși chimici organici numiți ftalide. Acești compuși pot ajuta la scăderea nivelului de hormoni de stres din sânge. De asemenea, un studiu din 2009 a arătat că poate avea efecte hipolipidemice asupra corpului tău, care permit vaselor de sânge să se extindă, oferind sângelui mai mult spațiu pentru a se mișca, reducând astfel presiunea.

De asemenea, conține potasiu, care este un vasodilatator și poate fi de ajutor în reducerea tensiunii arteriale. Când tensiunea arterială este redusă, pune mai puțin stres asupra întregului sistem cardiovascular și reduce șansele de a dezvolta ateroscleroză sau de a suferi de un atac de cord sau de un accident vascular cerebral.

Vezi și: Nucile, efect anticancer. 9 motive pentru care ar trebui să le incluzi în dietă

Țelina previne infecțiile tractului urinar

Există dovezi care arată că extractul său are efecte antibacteriene, precum și care are în continuare potențialul de a preveni infecțiile tractului urinar. Un studiu de cercetare intitulat "Aportul de fructe și legume în legătură cu simptomele tractului urinar inferior și disfuncția erectilă în rândul bărbaților în vârstă din sudul Chinei" susține că țelina ajută la reducerea simptomelor infecțiilor tractului urinar și la bărbați.

Țelina, ajutor în durerile articulare

Țelina poate ajuta persoanele care suferă de artrită, reumatism și gută. Are proprietăți antiinflamatorii care pot ajuta la reducerea umflăturilor și a durerii din jurul articulațiilor. Extractele, care conțin 85% 3-n-butiftazidă (3nB), se pot dovedi a fi eficiente în acordarea de ajutor de la artrita şi dureri musculare

Deoarece țelina acționează ca un diuretic, poate fi, de asemenea, util în îndepărtarea cristalelor de acid uric care se acumulează în jurul articulațiilor corpului, adăugând la durere și disconfort.

Vezi și: Tumorile vezicii urinare, cauze. Medic: Potențial mortal, cu evoluție gravă. O sângerare nu se tratează prin telefon

Țelina stimulează sistemul imunitar

Bogată în vitamina A și C, precum și în antioxidanți, țelina poate stimula foarte mult sistemul imunitar și îl poate face mai activ și mai eficient. Consumul regulat de legume bogate în vitamina C vă poate ajuta să reduceți riscul unei răceli obișnuite, precum și să vă protejați împotriva unei varietăți de alte boli.

Sucul de țelină, benefic pielii

Oferind vitamina K, vitamina A și vitamina C, sucul de țelină ajuta la tratarea unei varietăți de afecțiuni diferite ale pielii, inclusiv psoriazis, eczeme, acnee și rozacee. De asemenea, poate livra antioxidanți pielii, ceea ce poate ajuta la reducerea aspectului ridurilor, petelor de vârstă și petelor. 

Vezi și: Atacul de cord, simptome, cauze, recuperare. Care e primul semn pe care să-l iei în seamă și când trebuie să suni la 112

Cum să alegeți țelina

Țelina este ușor disponibilă pe piețele din întreaga lume. Alegeți o tulpină fermă, care este de culoare verde, care are frunze proaspete și crocante.

Cum să păstrați țelina proaspătă: Dacă ați cumpărat pachete și doriți să le păstrați pentru utilizare ulterioară, atunci puneți-le într-o pungă de blocare cu fermoar. Depozitați-le în frigider și utilizați tulpinile în 5-7 zile.

Cum să înghețați țelina: Puteți îngheța țelina timp de până la 12-18 luni pentru a fi utilizată în mâncăruri calde, supe și caserole.

Vezi și: Alzheimer, diagnostic prin analize de sânge. Cum se procedează

Cum se prepară sucul de țelină

Sucul de țelină – produs prin stoarcerea sau amestecarea tulpinilor plantei de țelină – este plin de nutrienți valoroși și poate avea o varietate de efecte benefice asupra organismului tău. Cunoscute științific sub numele de Apium graveolens, tulpinile de țelină sunt partea cea mai frecvent mâncată, dar frunzele sunt folosite ocazional ca verdeață de salată, iar semințele pot fi măcinate într-un condiment aromat. 

Sucul de țelină este ieftin și ușor de făcut, iar pregătirea proprie permite, de asemenea, orice variație de aromă pe care doriți să o adăugați. Să aruncăm o privire la rețeta de mai jos:

- o legătură de țelină

- un măr

- un morcov mediu decojit

- o linguriță de miere

Pentru a face suc de țelină, spălați bine toate ingredientele de mai sus. Luați un storcător și adăugați tulpini de țelină, mere și morcovi și amestecați-le timp de peste 2-3 minute până când obțineți o consistență uniformă. 

Acum, utilizați o sită sau o tifon pentru a strecura amestecul într-un borcan. Odată terminat, adăugați miere și serviți-o cu o jumătate de tulpină de țelină! Bucurați-vă de această băutură răcoritoare și sănătoasă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0