5 alimente sănătoase care ne fac RĂU. De ce NU reușești să SLĂBEȘTI. Pleșea: Ești ca un ȘORICEL într-o cursă

5 alimente sanatoase care ne fac rau - Foto: Freepick @jcomp
5 alimente sanatoase care ne fac rau - Foto: Freepick @jcomp

Care sunt alimentele sănătoase care ne fac rău. La ce să ai grijă când ții dietă.

Ruxandra Pleșea, medic specialist diabet, nutriție și boli metabolice, a vorbit despre alimentele sănătoase care, consumate la momentul nepotrivit, ne pot face mai mult rău decât bine.

"E momentul începerii dietelor de slăbire. Acum toată lumea începe pentru a merge la mare în cea mai bună formă.

Noi, nutriționiștii ne gândim la ce se întâmplă pe termen lung și că acel corp de vară se construiește iarna. Cu cât începi mai devreme iarna, cu atât ești mai sănătos vara. Însă, ce să facem, avem și situații de urgență și e bine să începi un plan oricând, să-ți îmbunătățești sănătatea, iar dacă faci asta într-un ritm accelerat, trebuie să știi cine sunt prietenii tăi și cine sunt dușmanii.

Foarte multe doamne se lansează în diete stricte, diete drastice, vor să mănânce extrem de sănătos, dar nu au rezultat. La mine în cabinet vin și spun: am făcut înfometare, am făcut post intermitent, nu mai mănânc pâine și totuși nu se întâmplă nimic. După o anchetă alimentară, o analiză a stilului de viață îți dai seama unde se greșește. Așa că putem să facem un top al alimentelor care se strecoară și ne sabotează", a declarat medicul, în direct la "Neatza cu Răzvan și Dani" de la Antena 1.

Ceaiul de slăbit, BOALĂ curată. Senna, Fenproporex și Pseudoefedrina, ingredientele ascunse pe etichetă: Dezvoltă CANCER și INFARCT

Care sunt "infractorii" din farfurie

 

"Pe locul întâi este uleiul de măsline, presat la rece, un elixir pentru sănătate, însă, ca orice grăsime, cu foarte multe calorii. Și dacă în salata foarte sănătoasă, cu legume, cu proteine, îți pui șapte ture de ulei, cu sticla, ai sabotat totul. Acolo vin sute de calorii de care nu ai cum să scapi până la vară.

Deși este foarte sănătos, în studii, în dieta mediteraneană se asigură sănătate cardio-vasculară și viață lungă, totuși, el trebuie folosit cu măsură.

Măsura bună este: o lingură de ulei la fiecare salată sau la fiecare masă, atunci când ești la dieta de pierdere în greutate. Dacă n-ai probleme, îți poți permite două - trei linguri. Acest lucru e valabil pentru toate uleiurile și toate grăsimile, inclusiv untul.

Aceste grăsimi le putem strecura pe nevăzute în lucrurile sănătoase.

Pe locul doi sunt semințele. Prăjite - RĂU! Cu sare - RĂU! Crude - BUN! În cantitate de 30 de grame. Dacă tu îți iei o pungă de 100 de grame și spargi aceste semințe în cura de slăbire, liniștit, seara, la televizor, când crezi că, de fapt, nu mănânci nimic, ci doar ciugulești puțin, ai adus 600 - 700 de calorii dintr-un foc, în dieta care ar trebui să aibă 1200 - 1600 de calorii. E enorm! Și dacă faci lucrul acesta în fiecare seară, ce se întâmplă până în iulie la concediu? Câștigi clar mai multe kilograme. 

Vorbim de o clasă de semințe, toate au calorii. În studii sunt prezentate ca fiind sănătoase. Practic, cine nu mănâncă semințe și nuci are durata de viață mai scurtă decât cine mănâncă. Așa că sfatul meu e să le mâncăm, dar cu mare măsură dacă vrem să pierdem în greutate. 

Ce faci dacă ești singur și faci șoc anafilactic. Trebuie să ȘTII asta. Simptome și POZIȚIA în care trebuie să te așezi

Cu ce să înlocuiești berea, dacă vrei să bei alcool

 

Pe locul trei sunt băuturile. Aici intră alcoolul, un mare sabotor în orice cură de slăbire. Alcoolul aduce calorii, este undeva la jumătate între proteină și grăsimi ca număr de calorii, deci nu e o apă curgătoare și rămâne mai ales în ficat, sub formă de ficat gras și strică anumite căi metabolice, are influență hormonală, generând nivele crescute de estrogen și atunci, și metabolic și caloric promovează îngrășatul. Deci adio bere. Dacă chiar vrei să dai noroc cu cineva se preferă vinul, puțin, în pahar, o măsură și din când în când. 

Dacă ții dietă cu șampanie, n-ai să rezolvi nimic. Păstrăm pentru concediu.

La locul patru sunt fructele uscate. Toată lumea clasifică fructele ca fiind foarte sănătoase, bune și gustoase, dar și ele, consumate în cantitate mai mare de 500 gr / zi, ne sabotează, dar mai ales fructele uscate, care prin concentrare, ajung să aibă pe volum mult mai mic, foarte multe calorii. Vorbim de 600 de calorii / 100 de grame și dacă te-ai pus pe un pumn de nuci și fructe uscate și l-ai depășit, câștigi la kilograme. 

Pe locul cinci sunt batoanele sau aceste produse considerate de slăbit, care aduc multe calorii, 300 - 400 de calorii poate să conțină un baton care nu e low-carb, ci unul energizant care vine cu multe cereale, îndulcitori, ciocolată. Se adună multe calorii.

Pe vremuri nu se țineau atâtea diete, pentru că mediul nu era obezogen. Acum 30 de ani erau mult mai puține influențe. Este plasticul care ne înconjoară, sunt substanțe din produsele cosmetice care au influență hormonală, dulciuri ieftine, chipsuri, făinosul alb, covrigei.

Am văzut că atunci când e o mică gastrită toată lumea mănâncă sticsuri, dar de acolo vin calorii. Sucurile sunt un real dușman. Nu ne dăm seama cât zahăr avem în produse, produse sărate care nu ar trebui să ne stimuleze pentru dulce, sosuri, pâine, mâncăruri procesate care conțin zahăr.

Ești ca un șoricel într-o cursă și e greu să realizezi cât mănânci și câtă influență au asupra hormonilor. Dacă nu ai liniștit hormonii și nu sunt aranjați, nu reușești să slăbești cum trebuie", a mai spus medicul. 

Ce conțin, de fapt, COVRIGII. Câte calorii are un COVRIG. Detaliul care te va face să nu-i mai mănânci

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0