Alimente bogate în fibre, risc mai mic de boli cronice. Cât să consumi pentru maximă protecție

Angela Sabău / 08 apr 2019 / 12:35
Consumul de fibre protejează sănătatea
Consumul de fibre protejează sănătatea

Fibrele sunt cunoscute pentru rolul important pe care îl au în sănătate. Acum, cercetătorii au reușit să stabilească o cantitate de fibre adecvată pentru a reduce riscurile unor boli grave.

Consumul de fibre dietetice recomandat în Statele Unite este de 25 de grame pe zi pentru femei (aproximativ trei jumătăți de cești de leguminoase) și 38 de grame pe zi pentru bărbați, potrivit health.harvard.edu.

Dar majoritatea oamenilor mănâncă doar jumătate din asta. Acum, un studiu comandat de Organizația Mondială a Sănătății, publicat 10 ianuarie 2019 de către The Lancet, oferă mai multe dovezi despre faptul că fibrele au un rol important în sănătate.

Consum mai mare de fibră, risc mai mic de boli cardiovasculare

Cercetatorii au combinat peste 240 de cercetări și studii clinice și au descoperit că persoanele care au mâncat alimentele cele mai bogate în fibre alimentare au avut cele mai mici riscuri de a muri sau a dezvolta boli cronice pe durata cercetărilor, comparativ cu persoanele care au consumat cel o cantitate mai mică de alimente bogate în fibre.

Cât au scăzut riscurile

Pentru fiecare creștere de 8 grame a fibrelor dietetice consumate zilnic, numărul total de decese și cazuri de boli de inimă, diabet și cancer colorectal a scăzut cu 5%, până la 27%. Autorii spun că un consum de 25, până  la 29 de grame de fibre pe zi este adecvat, dar consumul a mai mult de 30 de grame de alimente bogate în fibre pe zi ar putea oferi o protecție și mai mare.

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24