Colesterol ridicat? Alimentul care te ajută să-l scazi

Angela Sabău / 12 apr 2020 / 18:49
Cerealele din ovăz
Cerealele din ovăz

Ai colesterol mare? Există un aliment despre care cercetătorii spun că este cel mai bun dacă vrei să ți-l scazi. 

Dintre toate cerealele, ovăzul pare a fi cel mai eficient atunci când vine vorba de scăderea colesterolului.

De fapt, în 1997, făina de ovăz a fost primul aliment menționat de FDA ca fiind util pentru sănătate, bazat pe cercetări care arătau că fibra solubilă din ovăz scade riscul bolilor de inimă, potrivit Harvard Medical School.

Fibra solubilă, care se dizolvă în apă, formează un gel în intestine. Acest gel captează o parte din colesterolul din corp, deci este eliminat ca deșeuri în loc să intre în artere și să se depună.

Sunt studii care arată că un consum regulat de ovăz ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge și dă o senzație de sațietate, ceea ce poate fi util pentru cei are trebuie s ă scape de câteva kilograme. 

Ovăzul integral (boabe de ovăz întregi) este în mod obișnuit tăiat sau presat sub formă de fulgi. Crupele de ovăz pot fi tăiate în bucăți mici, produs  numit  și „ovăz irlandez”. Unii preferă textura ușor mai fragedă a ovăzului tăiat, deși durează aproximativ 30 de minute pentru a fi gătit, față de doar cinci minute pentru ovăzul rulat (fulgii de ovăz).

Pentru a economisi timp, adăugați ovăz tăiat în apă clocotită, îndepărtați vasul din aragaz și acoperiți-l cu un capac înainte de a vă culca. Dimineața, puneți vasul la fiert și gătiți timp de 15 minute. De asemenea, puteți găti o cantitate mai mare, care poate fi păstrată în frigider și din care puteți să vă încălziți la cuptorul cu microunde în fiecare dimineață.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy