Dezavantajele dietei cu un conținut scăzut de carbohidrați

Georgiana Ioniță / 25 oct 2019 / 08:34

Pentru toate beneficiile potențiale de pierdere în greutate pe care le puteți obțineți dintr-o dietă cu un conținut scăzut de carbohidrați, există câteva capcane despre care trebuie să le știți înainte de a începe. Ca orice tip de dietă care restricționează caloriile și alimentele, dietele fără carbohidrați trebuie să fie bine planificate pentru a evita deficiențele de nutrienți. De asemenea, ar trebui să fiți pregătit pentru probleme temporare, cum ar fi oboseala, pe măsură ce corpul se adaptează.

O mulțime de alimente diverse sunt permise pentru o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați, inclusiv carne, pește, ouă, lapte, brânză, grăsimi și legume. Dacă dieta dvs. conține un amestec echilibrat de aceste alimente, nu trebuie să vă faceți griji cu privire la obținerea de nutrienți suficienți. Consumând prea puține legume puteți ajunge ușor la un deficit de fibre, vitamina C și vitamina K. Alegeți carne cu un conținut ridicat de grăsimi saturate care crește colesterolul și inima nu va fi fericită. Vitamina D este un alt element nutritiv de urmărit dacă nu consumați produse lactate îmbogățite, notează Livestrong.

Cota zilnică de carbohidrați se înscrie, de asemenea, în ecuația nutrițională. Aportul moderat de carbohidrați de 80 până la 130 de grame zilnic facilitează obținerea tuturor nutrienților. O dietă cu conținut scăzut de carbohidrați face ca fibra să devină mai dificilă, dar iată un sfat: mâncați legume fierte, mai degrabă decât crude. De exemplu, o jumătate de cană de broccoli gătit are dublu fibre decât o jumătate de cană cu legumele crude. Planificați-vă dieta pentru a include aportul recomandat de fibre - 25 de grame de fibre zilnic pentru femei și 38 de grame pentru bărbați.

Efecte secundare temporare

Corpul tău preferă să folosească carbohidrați pentru energie, deoarece sunt ușor digerați în glucoză. Pierderea bruscă de glucoză după tăierea din glucide poate provoca oboseală sau ceață creierului, dar nu neapărat. Un studiu publicat în Jurnalul Asociației Americane Dietetice în 2007 a constatat că o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați a determinat energia să iscadă. În același an, cu toate acestea, Obezitatea a raportat un studiu în care participanții au observat o scădere a oboselii atunci când au început o dietă foarte scăzută în carbohidrați.

Modificările nivelului energetic trebuie să fie temporare. Dacă aveți un nivel scăzut de carbohidrați și aveți oboseală continuă, mergeți la un consult medical. În caz contrar, puteți preveni problema tăind din nou treptat glucidele. Începeți prin eliminarea dulciurilor și a băuturilor zaharoase. Înlocuiți băuturile zaharoase cu apă, ceai, cafea, lapte de soia sau migdale și apă aromată fără calorii sau suc dietetic. Apoi, începeți să reduceți carbohidrații prelucrați, scăzând aproximativ 5 grame nete de carbohidrați la fiecare trei până la șapte zile până când atingeți obiectivul de carbohidrați.

Dificultate cu susținerea

Cea mai bună dietă este cea pe care o puteți urma, recomandă Școala Harvard de Sănătate Publică. Desigur, calitatea dietei contează, însă, până la urmă, trebuie să rămâi cu planul de a ține kilogramele la distanță. Dacă aveți greutăți să eliminați carbohidrații sau dacă încercați să continuați să renunțați la alimente, poate fi necesar să vizați între 80 și 130 de grame pe zi, mai degrabă decât 20 de grame. Cele patru faze ale dietei Atkins demonstrează o altă opțiune - creșterea treptată a carbohidraților. Faza 1 începe de la 20 până la 25 de grame de carbohidrați net pe zi. În faza a doua, cresc la 25 până la 50 de grame net de carbohidrați. Prin faza a patra, planul permite 80 - 100 grame de carbohidrați net. Scopul este de a extinde alegerile alimentare și de a permite mai mulți carbohidrați, în același timp pentru a sprijini pierderea în greutate.

Un sfat bun pentru a rămâne la o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați este să te gândești la acesta ca la o schimbare a stilului de viață, mai degrabă decât la un plan de pierdere în greutate pe termen scurt. Asigurați-vă că mâncați mese obișnuite. Indiferent dacă preferați trei mese și două gustări sau șase mese mai mici, rămâneți pe un program regulat. În felul acesta veți evita să vă fie atât de foame încât să apucați orice gustare - cu conținut scăzut de carbohidrați sau nu. În cele din urmă, luați în considerare să păstrați un jurnal pentru a urmări progresul. Luând note cu privire la alimentația, greutatea și activitățile tale, te ține la răspundere. De asemenea, este motivant să vezi un record de kilograme pierdute.

Impact asupra sănătății

O dietă cu conținut scăzut de carbohidrați nu este potrivită pentru persoanele cu afecțiuni renale, deoarece proteina ridicată pune prea mult stres asupra rinichilor. Însă, un studiu din numărul din noiembrie 2015 al Medicinii oferă o asigurare pentru cei îngrijorați de diabet. Un grup de persoane supraponderale, cu diabet zaharat de tip 2, a urmat o dietă cu un nivel foarte scăzut de carbohidrați, cu proteine ridicate, saturate, timp de 12 luni, fără nicio schimbare în sănătatea rinichilor.

Aportul ridicat de proteine determină uneori eliminarea suplimentară de calciu din organism. Drept urmare, dietele cu conținut scăzut de glucide au fost asociate cu potențiale probleme osoase. Ultimele cercetări sugerează că nu trebuie să vă faceți griji. Un grup de adulți supraponderali care au urmat o dietă cu un nivel foarte scăzut de carbohidrați timp de 12 luni, nu au experimentat nicio modificare a rezistenței osoase, potrivit unui studiu publicat în Nutrition în martie 2016.

Când consumul de carbohidrat scade la aproximativ 20 până la 30 de grame zilnic, organismul se bazează pe grăsime pentru energie. Pe măsură ce grăsimea se descompune, se produc corpuri cetonice. Acesta este un lucru bun, deoarece acestea furnizează energie. Corpurile cetonice se găsesc în mod normal în fluxul sanguin, dar dacă nivelurile lor devin prea mari, se dezvoltă cetoacidoza. Cetoacidoza este în primul rând o afecțiune - și poate fi o situație de urgență medicală - pentru persoanele cu diabet zaharat și pentru oricine se află în regim de slăbire pe termen lung.

 
Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.22
YesMy