Dietă cu legume și pește, risc redus de hipertensiune arterială în timpul sarcinii
O dietă bogată în legume și pește este asociată cu un risc mai scăzut de a dezvolta hipertensiune arterială în timpul sarcinii, o afecțiune cunoscută sub numele de preeclampsie. În schimb, o...
Echipa de autori a studiului de la Colegiul Imperial din Londra și Universitatea din Bristol susțin că descoperirile făcute sprijină femeile care sunt expuse riscului de a dezvolta preeclamsia, dar și pe cele care intenționează să conceapă sau sunt deja însărcinate să aibă o dietă sănătoasă echilibrată pentru a-și reduce riscul.
Tensiunea arterială crescută, cunoscută și sub numele de hipertensiune arterială, afectează aproximativ 1 din 10 gravide. Există diferite tipuri de tulburări hipertensive care apar în timpul sarcinii. Cele mai frecvente sunt hipertensiunea arterială preexistentă, hipertensiunea care se dezvoltă în timpul sarcinii (hipertensiunea gestațională) și preeclampsia, care afectează 2 până la 8 din 100 de femei și se dezvoltă în jurul a 20 de săptămâni de gestație.
În încercarea de a afla mai multe despre rolul dietei mamei și riscul de hipertensiune arterială și preeclampsie, o echipă de cercetători a efectuat un studiu amplu asupra obiceiurilor alimentare ale femeilor însărcinate și a riscurilor asociate acestor condiții. Studiul a implicat 55.138 de femei daneze. Femeile au participat la două interviuri telefonice în timpul sarcinii, la 12 și 30 de săptămâni de gestație și la două interviuri la șase și 18 luni după naștere. Un chestionar a evaluat aportul alimentar la 25 de săptămâni de gestație.
Rezultatele arată că o dietă bogată în legume și pește a scăzut cu 14% hipertensiunea arterială și cu 21% preeclampsia. Între timp, o dietă occidentală a sporit cu 18% hipertensiunea arterială și cu 18% preeclampsia. În medie, femeile cu tensiune arterială crescută sau preeclampsie au avut un indice de masă corporală mai mare decât cele fără aceste afecțiuni.
,,Constatările noastre susțin importanța unei alimentații sănătoase și echilibrate în legume și pește și eliminarea alimentelor procesate acolo unde este posibil, ceea ce va ajuta la reducerea riscului femeii de a dezvolta hipertensiune arterială și preeclampsie în timpul sarcinii. În general, este sigur să consumăm pește în timpul sarcinii - nu mai mult de două porții de pește cum ar fi macrou sau somon pe săptămână și nu mai mult de două porții de ton proaspăt pe săptămână. Femeile ar trebui să evite să mănânce rechini sau pește-spadă”, a declarat Emmanuella Ikem, de la Școala de Sănătate Publică, Colegiul Imperial din Londra și Școala de Medicină din cadrul Universității din Bristol, dar și autorul studiului.
Tensiunea arterială crescută și preeclampsia pot determina complicații dăunătoare pentru mamă și copil, care trebuie gestionate cu medicamente și monitorizate îndeaproape de către profesioniștii din domeniul sănătății în timpul sarcinii și nașterii.
Potrivit Medicalxpress.com, concluziile studiului sunt încurajatoare deoarece arată că există pași suplimentari pe care o femeie îi poate face pentru a-și reduce riscul de apariție a acestor afecțiuni.
-
-
De ce vârfurile glicemice după masă sunt, de fapt, un semn de sănătate11.06.2026, 14:13
-
-
Ce face vitamina D pentru creier cu adevărat și când devine esențială?11.06.2026, 12:11
-
Ce trebuie să faci dacă furtuna te prinde pe stradă sau la volan11.06.2026, 11:17
Tot ce s-a spus până acum despre slăbit este greșit! De ce "mănâncă mai puțin și mișcă-te mai mult" nu ajută
Alimentele care reduc inflamația în două săptămâni. Medicii le recomandă
Aceaste alimente reduc inflamația în două săptămâni, spun medicii.
Fructele care ard grăsimea la menopauză și reduc pofta de dulce
Gătești cu acest ulei? Hrănește una dintre ele mai agresive forme de cancer
Băutura minune cu oțet și chia pe stomacul gol. Lygia Alexandrescu avertizează: Împreună produc variații de tensiune
Cafeaua îți schimbă creierul fără să-ți dai seama. Ce au descoperit cercetătorii
6 obiceiuri simple de dimineață care reduc inflamația
Ai trecut de 50 de ani? Așa te ajută alimentația să-ți protejezi mușchii
După 50, corpul tău are nevoie de altceva – află ce alimente te ajută să eviți durerile și accidentările! Cum îți poate proteja dieta mușchii și oasele!
Dieta cu ouă fierte: slăbești rapid sau e doar un mit? De ce o adoră celebritățile
Adevărul șocant despre dietele antiinflamatorii. Ce funcționează cu adevărat
Ce este dieta 5:2 și cum slăbești fără să te înfometezi. Beneficii pentru corp și minte
Ce trebuie să știi despre postul cu apă
Crezi că berea fără gluten e sigură? Studiul care dă peste cap tot ce știai
Cum să slăbești cu ciorbă. Mihaela Bilic dezvăluie trucul: Nimic nu satură mai bine! E ieftină, umple stomacul
Omega-3, nutrientul minune pentru sănătate. E forță pentru creier și inimă
Fructele de vară care țin glicemia sub control
Acestea sunt cele mai indicate fructe de vară pentru diabetici.
EXCLUSIV 6 greșeli frecvente din Postul Crăciunului. Dr. Lygia Alexandrescu vine cu sfaturi
Dieta Keto și efectele imediate pe care le are asupra zahărului din sânge. Cum se compară cu dieta mediteraneană
Rețeta de slăbit care "funcționează pentru toată lumea". Bilic: Acest aliment e soluția!
Alimentul pe care Nadia Comăneci nu-l mănâncă niciodată: Nu mănânc asta, dar beau o bere, două în fiecare seară
Greșeala care îți blochează procesul de slăbire. Andreea Chirilă: Creierul nu percepe "nu" și "niciodată"
Mâncatul la momentul potrivit, mai important decât somnul pentru sănătatea inimii
Mâncatul la momentul potrivit este mai important decât somnul pentru sănătatea inimii. Dar ce înseamnă, de fapt, momentul potrivit.
