Ți s-au subțiat sprâncenele? Ce trebuie să mănânci ca să crească la loc

Georgiana Ioniță / 08 iun 2020 / 19:37

Alimentația are un impact major asupra sănătății pielii și părului. Organismul are nevoie de anumiți nutrienți pentru a crea un păr sănătos.

Potrivit unui studiu de revizuire din 2017, deficiențele nutriționale pot afecta atât structura părului, cât și creșterea lui. Efectele asupra creșterii părului includ efluviul acut de telogen TE, un efect bine cunoscut de pierdere bruscă în greutate sau scădere a aportului de proteine , precum și alopecia difuză.. Studiile au raportat, de asemenea, asocieri potențiale între deficiența nutrițională și TE cronică, alopecie androgenetică, căderea părului la femei și alopecia areata.


Deficiențe nutriționale pot cauza pierderea părului din sprâncene:

 

Acizi grași

Deficitul de acizi grași din organism poate cauza pierderea părului sprâncenelor. Acizii grași  sunt prezenți în pește, nuci și semințe -Potrivit studiului, deficitul de acizi grași esențiali polinesaturați acid linoleic (un acid gras omega-6) și acid alfa-linolenic (un acid gras omega-3) pot rezulta din alimentația necorespunzătoare și tulburări de malabsorbție, cum ar fi fibroza chistică. Modificările părului includ pierderea părului scalpului și a sprâncenelor, precum și decolorarea părului. 

 


Fier


Deficitul de fier este cea mai frecventă deficiență nutrițională din lume și este o cauză cunoscută a căderii părului. 

Anumite persoane prezintă un risc mai mare de a dezvolta deficiență de fier. Femeile aflate în perioada premenopauză au un risc mai mare din cauza pierderilor de sânge menstrual, în timp ce femeile și bărbații în postmenopauză pot prezenta deficiență de fier din cauza pierderilor de sânge gastro-intestinale. Alți factori de risc includ tulburări de malabsorbție (cum ar fi boala celiacă).

Veganii și vegetarienii sunt de asemenea expuși unui risc mai mare de identificare, deoarece cerințele lor pentru fierul alimentar sunt considerate a fi de 1,8 ori mai mari decât pentru consumatorii de carne. Fierul non-heme, care se găsește în plante, are o biodisponibilitate mai mică decât fierul heme, care se găsește în carne și pește

 

Zinc


Deficiență de zinc: Lipsa de zinc poate duce la pierderea părului. Autorii unui studiu de revizuire spun că deficiența de zinc poate fi moștenită sau dobândită și poate afecta mai multe sisteme de organe. Pacienții pot prezenta diaree, efecte imunologice și vindecarea întârziată a rănilor. Pot apărea anomalii ale gustului și mirosului. Efectele cutanate includ dermatita acrală și periorificială, în timp ce modificările părului includ efluviul acut de telogen TE și părul fragil.


Alimente cu conținut ridicat de zinc: Stridiile, crabul și homarul, acarnea rosie, naut, linte, fasole, legumele verzi, nucile și semințele, lactatele, cerealele. 

 


Biotina sau vitamina H

Deficitul de biotină: Biotina este esențială pentru producerea unei proteine ​​de păr numită keratină. Potrivit studiului, deficitul de biotină poate duce la subțierea părului și la pierderea părului de pe corp. 

Deficitul de biotină este rar, deoarece bacteriile intestinale sunt de obicei capabile să producă niveluri adecvate de biotină. Deficiența este observată în cazurile de deficiență congenitală sau dobândită de biotinidază sau carboxilază, utilizarea de antibiotice perturbând flora gastrointestinală și utilizarea antiepileptică. 

Ouăle sunt o sursă excelentă de proteine ​​și biotină, doi nutrienți care pot favoriza creșterea părului.

 

 

Studiul integral aici: Diet and hair loss: effects of nutrient deficiency and supplement use.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy