Inimă sănătosă: de ce e bine să te ridici de la masă când ești aproape sătul

Florina Pop / 12 iul 2019 / 15:57
Reducerea cu puțin a caloriilor are mari efecte asupra sănătății inimii  FOTO: pexels.com
Reducerea cu puțin a caloriilor are mari efecte asupra sănătății inimii FOTO: pexels.com

Restricțiile moderate la adulții sănătoși scad semnificativ riscul de a avea boli de inimă, AVC, diabet și unele forme de cancer, susține un studiu.

Inimă, masă. Cercetători australieni au observat, într-un studiu internațional, primul de acest gen, despre cum restricționarea moderată a caloriilor la persoanele care nu suferă de obezitate, scade considerabil riscul de infarct chiar și la adulții tineri, anunță Universitatea din Sydney, într-un comunicat.

Cercetarea a fost centrată pe populația din State și a evidențiat că, pe lângă îmbunătățirea semnificativă a factorilor de risc cardiometabolici convențional, reducând riscul bolilor cardiovasculare cu aproximativ un factor de 13, participanții la studiu s-au bucurat de îmbunătățiri majore pe o serie de factori de risc legați de diabetul de tip 2, accidentul vascular cerebral, inflamația și unele forme de cancer.

Studiul a fost publicat în revista Lancet Diabetes & Endocrinology. Cercetarea a fost susținută de Institutul Național al Statelor Unite pentru Îmbătrânire și Institutul Național de Diabet și Boli Digestive și Rinichi.

Inimă, masă: "Nu există nici un alt medicament care să poată realiza aceste reduceri"

La cercetare și-au manifestat interesul 10.856 persoane cu vârste între 21 și 50 de ani, însă doar 192 au fost selectați - 117 pe dietă și alți 75 în grupul de control. Potrivit sursei citate, participanții au fost hrăniți cu o dietă sănătoasă întrucât reducerea grăsimii abdominale era un aspect esențial în contabilizarea îmbunătățirilor identificate în studiu.

Evaluarea efectelor pe termen lung ale studiului s-a făcut de-a lungul a 2 ani în trei clinici din Statele Unite, coordonate la Universitatea Duke.

"Este pentru prima dată, după cunoștința noastră, ca rezultatele restricțiilor moderate de calorii au fost analizate la persoanele care nu suferă de obezitate cu factori de risc clinic normali. (...) Nu există nici un alt medicament care să poată realiza aceste reduceri la toți factorii de risc cardiometabolici convenționali pe care i-am făcut - printr-o reducere marginală a consumului de calorii, oferind în același timp toate vitaminele și mineralele esențiale cu alimente", a spus profesorul Luigi Fontana, autorul senior al studiului.

Acesta activează la Universitatea Washington din St Louis, iar din 2018 s-a alăturat echipei Centrului Charles Perkins din cadrul Universității din Sydney și al Facultății de Medicină și Sănătate.

Concluzia? Rezultatele sunt optimizate când pierderea în greutate este menținută, observată doar după un an. Studiul a demonstrat că reducerea semnificativă la toți factorii de risc cardiometabolici convenționali, la niveluri mai bune decât cele normale, înseamnă scăderea de 13 ori a riscului de a dezvolta boli cardiovasculare decât persoanele în vârstă de 50 + cu factori de risc mai anormali.

Inimă, masă: un nou instrument global

Profesorul Fontana opinează că rezultatele studiului ar trebui să ofere un nou instrument important în modificarea stilului de viață occidental în care boala cardiovasculară continuă să fie principala cauză de deces pe glob.

Reprezentanții Universității din Sydney mai scriu că prin reducerea consumului de calorii cu o medie de 11,9%, factorii de risc cardiometabolici convențional au fost reduși semnificativ. Alte îmbunătățiri considerabile s-au observat privind: rezistența la insulină; sindrom metabolic - care este, de asemenea, legat de diabetul de tip 2, accidentul vascular cerebral și cancerul; și proteina c-reactivă - un marker al inflamației, care se află în spatele unora dintre cele mai provocatoare boli.

Aceștia oferă și trei sfaturi pentru gestionarea riscului de atac de cord:

"Restricționarea aportului de calorii doar un pic poate face o mare diferență. Este aproape imposibil să exagerezi cu alimente bogate în plante, fibre - încercați acest lucru cu un castron de orez brun. Este importantă unde este grăsimea - deci dacă este mai mult pe stomac, exercițiile fizice pot ajuta".

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.29