Alimentul care previne infarctul sau AVC-ul. Scade colesterolul, menține sănătatea inimii și a ochilor
Alimentul care previne infarctul sau AVC-ul are capacitatea de a scădea nivelul colesterolului. În plus, acesta menține și sănătatea ochilor.
Alimentul care previne infarctul sau AVC-ul este încărcat cu antioxidanți și compuși benefici pentru organism. unor cercetări recente, gustarea de struguri ar putea preveni un atac de cord sau un accident vascular cerebral. Cercetătorii de la UCLA afirmă că acest ”super-aliment” este bogat în substanțe chimice care stimulează diversitatea bacteriilor din intestine și reduc nivelul colesterolului, contribuind astfel la îmbunătățirea sănătății inimii, potrivit Study Finds.
Strugurii, efect major asupra bolilor cardiovasculare
Studiul lor a descoperit că doar patru săptămâni de consum de struguri au dus la îmbunătățiri semnificative de sănătate la persoanele care consumă rar fructe și legume. Această schimbare simplă de stil de viață poate reduce riscul bolilor cardiovasculare, principala cauză de deces la nivel mondial. Strugurii, plini de zaharuri naturale, sunt, de asemenea, bogati în antioxidanți puternici care reduc inflamația.
Pentru studiu, cercetătorii au urmărit 19 persoane cu vârste cuprinse între 21 și 55 de ani care au consumat echivalentul a aproximativ 40 de struguri (sau două porții) în fiecare zi. Restul dietei lor era relativ sărac în fibră și substanțe chimice vegetale (polifenoli) înainte și în timpul studiului.
Într-o lună, rezultatele au arătat că diversitatea microbiomului lor a crescut. Acesta reprezintă comunitatea de trilioane de bacterii și alte microorganisme care trăiesc în intestine și care sunt esențiale pentru o bună sănătate.
Strugurii scad nivelul colesterolului
Participanții aveau, de asemenea, cu aproape opt la sută mai puțin colesterol ”rău”. Acizii biliari (BA), care îi alimentează, au scăzut cu mai mult de 40 la sută. Aceste grăsimi dăunătoare pot duce la formarea cheagurilor care blochează vasele de sânge, întrerupând circulația sângelui către inimă sau creier.
Strugurii adaugă bacterii sănătoase în intestine. Printre bacteriile benefice care au crescut s-a numărat și Akkermansia. Aceasta consumă zahăr și colesterol și întărește mucoasa intestinelor. ”Am descoperit că strugurii au un efect benefic asupra bacteriilor intestinale, ceea ce este o veste minunată, deoarece un intestin sănătos este crucial pentru o bună sănătate”, spune autorul principal, profesorul Zhaoping Li, într-un comunicat de presă.
”Acest studiu îmbogățește cunoștințele noastre și extinde gama beneficiilor pentru sănătate ale strugurilor, în timp ce confirmă beneficiile pentru inimă ale consumului de struguri cu niveluri mai scăzute de colesterol”, adaugă profesorul Li.
Vezi și: Cum trebuie, de fapt, să alegi hârtia igienică. Adevărul murdar despre aceasta
Strugurii, sursă bogată de fibre
”Strugurii oferă o sursă bogată de polifenoli și fibre”, scriu cercetătorii în jurnalul ”Nutrients”.
”În rezumat, rezultatele noastre oferă informații preliminare noi despre efectele consumului de struguri asupra microbiomului intestinal, colesterolului gazdă și a metabolismului acizilor biliari. Aceste date vor ajuta la proiectarea viitoarelor studii pentru a explora beneficiile pentru sănătate ale consumului de struguri.”
Bolile cardiovasculare ucid anual aproximativ 17 milioane de oameni în întreaga lume, reprezentând o treime din toate decesele.
Strugurii îmbunătățesc sănătatea ochilor
Consumul de struguri îmbunătățește, de asemenea, sănătatea ochilor. Potrivit unor cercetări recente, susținute de Comisia de Struguri de Masă din California, se pare că consumul zilnic a doar câteva mânăstiri de struguri timp de patru luni pare să îmbunătățească semnificativ indicatorii sănătății ochilor. Degenerarea oculară este atribuită stresului oxidativ, iar strugurii sunt bogați în antioxidanți.
Cercetătorii de la Universitatea Națională din Singapore au efectuat un studiu cu 34 de adulți. Participanții au fost împărțiți în două grupuri: unul care consuma o cană și jumătate de struguri zilnic, în timp ce celălalt a luat un placebo pe o perioadă de 16 săptămâni.
Grupul care a consumat struguri a înregistrat o creștere semnificativă a densității optice a pigmentului macular (MPOD), a capacității antioxidante plasmatice și a conținutului total de fenoli, în comparație cu grupul care a luat placebo. În schimb, cei care nu au consumat struguri au înregistrat o creștere semnificativă a produselor avansate de glicare oculare (AGE), care pot dăuna componentelor vasculare ale retinei, compromite funcțiile celulare și amplifică stresul oxidativ.
Vezi și: Efectul nebănuit al înjurăturilor. Ancuța Coman-Boldișteanu: Te-ai răcorit. E o descărcare
Studiul subliniază că stresul oxidativ și nivelurile ridicate de AGE sunt factori de risc principali pentru bolile oculare. AGE-urile, în special, pot afecta componentele vasculare ale retinei, compromite funcțiile celulare și amplifică stresul oxidativ.
Ca rezervor natural de antioxidanți și polifenoli, strugurii pot reduce stresul oxidativ și pot obstrucționa formarea AGE-urilor. Acest lucru ar putea avea beneficii potențiale asupra retinei, cum ar fi creșterea MPOD.
”Studiul nostru este primul care arată că consumul de struguri are un impact benefic asupra sănătății ochilor la oameni, ceea ce este foarte interesant, mai ales având în vedere creșterea populației în vârstă. Strugurii sunt un fruct ușor accesibil care, conform studiilor, poate avea un impact benefic în cantități normale de doar 1 ½ căni pe zi”, a declarat Dr. Jung Eun Kim, coautorul studiului, într-un comunicat de presă.
Cercetarea a fost publicată în jurnalul ”Food & Function”.
-
-
Semnul de pe picioare care poate dezvălui că arterele sunt grav afectate10.08.2026, 22:29
-
A murit Prof. Dr. Ioana Micle, un reper al pediatriei timișorene10.08.2026, 21:51
-
-
Planta medicinală care te ajută să slăbești. Arde grăsimile rapid
Această plantă medicinală veche de 2.000 de ani ar putea fi cheia pierderii în greutate. Arde grăsimile rapid și fără efort.
Ce se întâmplă dacă înlocuiești cafeaua cu Matcha timp de 30 de zile
Planta care scade glicemia și ajută digestia
Tratament naturist pentru diabet. Un medic dezvăluie rețeta care scade glicemia
Curcumina, condimentul natural la fel de eficient ca medicamentele pentru reflux și indigestie
Roșiile și cartofii pot inhiba creșterea celulelor canceroase
Extractul de coacăze negre accelerează arderea grăsimilor cu 200%. Efecte mai mari la femei
Fructul care arde grăsimile. Stimulează pierderea în greutate cu 200%. Oferă și protecție cardiacă.
Plantele care curăță sângele și mătură toxinele din corp. Sunt minune pentru circulație
Planta care îți detoxifică ficatul și îți îmbunătățește digestia
Această plantă îți detoxifică ficatul și îți îmbunătățește digestia. O ai deja în casă!
Cel mai bun ceai pentru femeile de peste 40 de ani: cum să îți echilibrezi hormonii natural
Care sunt cele mai bune ceaiuri pentru femeile de peste 40 de ani. Iată cum să-ți echilibrezi hormonii în mod natural.
Ceaiul aromat care reduce inflamația din organism, previne infecțiile și te calmează. Este ideal în perioadele cu vreme rece
Șase fructe care surclasează portocala la conținutul de vitamina C
Șase fructe care surclasează portocala la conținutul de vitamina C.
Este matcha o alternativă mai sănătoasă la cafea? Iată ce trebuie să știți despre matcha
Sucul răcoritor care accelerează arderea grăsimilor. Reduce glicemia, curăță intestinul și sprijină metabolismul
Sucul răcoritor care accelerează arderea grăsimilor. Reduce glicemia, curăță intestinul și sprijină metabolismul.
Oregano, planta simplă care reduce stresul, întărește imunitatea și luptă cu infecțiile
Planta considerată "bomba" de Omega 3-6-7-9. Mulți o iau pentru imunitate, dar are efecte pentru cancer și diabet
Condimentul care chiar scade glicemia și colesterolul
10 plante medicinale utile pentru stres și anxietate. Trebuie să le consumi dupa 35 de ani
Ghimbirul, turmericul și scorțișoară pot interfera cu medicamentele
Planta de "100 de ani" care curăţă vasele de sânge. Lidia Fecioru: Câte cinci picături, dimineaţa
Ceaiul care te ajută să slăbești rapid și natural. Arde multe grăsimi
Acest ceai te-ar putea ajuta să slăbești rapid, în mod natural. Reglează apetitul și provoacă arderea mai mare a grăsimilor.
Turmeric: ce beneficii are și după cât timp se elimină din corp
6 ceaiuri care îți relaxează corpul și mintea înainte de culcare. Soluția naturală pentru insomnie
Un somn liniștit poate începe cu un simplu obicei de seară, bazat pe plante care te ajută să te relaxezi și să te eliberezi de stres.
