Mihaela Bilic, alimente din care poți ronțăi fără să te îngrași

Dana Lascu / 02 feb 2019 / 12:35
Ce mâncăm și ce stil de viață ducem contează când vine vorba de bolile cardiovasculare
Ce mâncăm și ce stil de viață ducem contează când vine vorba de bolile cardiovasculare

Medicul nutriționist Mihaela Bilic spune că există un tip de alimente din care poți ronțăi liniștit, că nu te îngrași și nici nu-ți afectează sănătatea. Iată care sunt acestea și ce beneficii aduc:

„Dacă este vreun aliment pe care să-l putem consumă fără limită de cantitate, fără frică pentru siluetă sau sănătate și pentru care să primim încurajări de la nutriționiști, ei bine legumele sunt acelea! Niciodată nu veți fi certați și nici vinovați nu trebuie să va simțiți, dacă ați făcut exces de legume. Cu o mențiune: să nu fie cu ados de ulei/grăsime... iar cartoful nu e legumă", arată medicul Mihaela Bilic.

De ce nu îngrașă legumele

Ea ne explică de ce aceste alimente nu îngrașă.

„De ce legumele au ajuns să fie un „must" în dietă zilnică? Din simplu motiv că sunt pline de apă (aprox 90%) și sărace în calorii. Avem în legume fibre din belșug, urme de proteine, grăsimi și carbohidrați, cât despre vitamine și minerale - cu cât mai multe, cu atât mai bine - chiar nu îngrașă! Apoi legumele trebuie mestecate, operațiune care necesită timp și efort, avantajul fiind că ne mai domolesc un pic lăcomia și impulsivitatea alimentară".

Dacă nu mesteci corect, mintea ta nu va înțelege că te-ai săturat, arată Mihaela Bilic. Mai mult, spune nutriționistul, ne putem păcăli serios atunci când bem varii lichide: în primul rând pentru că uităm să calculăm și caloriile din acestea, și în al doilea pentru că nu ne săturăm.

„Știați că mintea noastră realizează că am mâncat doar atunci când mestecăm? Orice lichid, fie că e vorba de suc, lapte sau alcool, este considerat APĂ și trecut cu vederea în bilanțul energetic al zilei. Absurd este că aceste calorii provenite din lichide (cu tot cu zahărul pe care îl conțin), nu satură și nici de foame nu țîn. Putem bea litri de lichide, vom consideră că am mâncat doar atunci când am mestecat poate acesta e motivul pentru care călugării budiști recomandă să mestecam până și apă!?!!", punctează Mihaela Bilic, într-un post pe pagina sa de Facebook.

Ce efecte are ronțăiala

Dincolo de faptul că ne hrănim, ronțăiala mai are și alte efecte.

„Deci înapoi la legume, alimentul ideal de mestecat. Și de ronțăit. Cu toții știm, ronțăiala calmează, liniștește, elimina stresul... și îngrașă, pentru că în general toate produsele de ronțăit sunt crocante, deshidratate, bogate în zahăr, sare și grăsimi, deci hipercalorice și periculoase pentru silueta: biscuiți, stick-suri, chips-uri, napolitane, migdale, alune, semințe etc. Legumele sunt excepția, putem să ronțăim că iepurașii, din apă și din fibre nu se îngrașă nimeni.Chiar dacă afară încă e iarnă, niște legume proaspete nu strică - mai crește imunitatea și facem și un mic detox post-sărbători. Bastonasele de legume proaspete sunt un aperitiv delicios pentru întâlniri și petreceri, ușor de pregătit și unanim apreciat. (...) Or fi ele legumele sănătoase, dar au nevoie de un pic de „ajutor" la capitolul GUST. Salată de vinete, humusul sau sosul de iaurt vor fi „argumentul" irezistibil pentru consumul de legume. Și dacă luăm în calcul că ele sunt folosite în cantitate mică, pe post de „condiment", nici silueta nu ne este pusă în pericol", arată medicul.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27