Nucile, asociate cu reducerea riscului de boli cardiovasculare. Care este compusul ce sprijină sănătatea inimii

Sonia Baciu |
Data publicării:
nucile. FOTO: Freepik @8photo
nucile. FOTO: Freepik @8photo

Nucile au o multitudine de beneficii pentru sănătate, de la doza de energie la reducerea presiunii arteriale. Care este cantitatea de nuci recomandată.

Consumul de nuci de copac, migdale, caju, alune de pădure, macadamia, nuci de Brazilia, nuci pecan, fistic și nuci, este benefic pentru sănătate, atât în timpul dietelor de slăbire, cât și în afara acestora.

Un studiu recent a arătat că nucile pot reduce riscul de boli cardiovasculare prin modificarea metabolismului triptofanului, unul dintre aminoiacizii esențiali organismului.

Vezi și: Băutura care dublează riscul de cancer de colon. Mulți români o consumă zilnic. 5 semne ale cancerului de colon

Nucile reduc presiunea arterială

Autorii studiului au indicat o asociere între consumul de nuci și reducerea presiunii arteriale, care este un factor de risc important în cazul bolilor cardiovasculare, notează Medical News Today.

Studiul a fost un studiu randomizat, controlat, paralel, care a implicat 131 de persoane cu obezitate sau supraponderale pe parcursul unui program de 24 de săptămâni de pierdere în greutate și de menținere a greutății, iar la finalul studiului au ajuns numai 95 de persoane.

De menționat că regimul alimentar al persoanelor implicate în studiu a inclus o gustare de 42,5 grame, 39 au avut ca gustare covrigi, în timp ce 56 au mâncat nuci, la aceeași valoare calorică cu cei din prima categorie.

La finalul perioadei de studiu, cercetătorii au analizat mostre de fecale și plasmă sanguină, pentru a stabilii efectele gustărilor.

Astfel, în cazul celor care au avut gustarea formată din nuci s-a înregistrat o creștere semnificativă a serotoninei din sânge, de 60,9% la jumătatea perioadei, respectiv de 82,2% la finalul studiului, comparativ cu nivelul de la care au pornit.

Pe de altă parte, cei care au avut ca gustare covrigi au înregistrat o creștere a nivelului de serotonină în timpul fazei de menținere a studiului, adică în a doua parte a acestuia.

Nucile și metabolismul triptofanului

Nucile au un conținut substanțial de triptofan, aminonacidul care susține sănătatea.

Triptofanul este metabolizat din trei surse, căile kynureniei și serotoninei în celulele organismului, respectiv prin intermediul căii indolului în flora intestinală.

De altfel, perturbarea metabolismului triptofanului a fost legată de bolile metabolice, inclusiv obezitatea și bolile cardiovasculare.

”Am descoperit noi asocieri între metaboliții triptofanului și tensiunea arterială, ritmul cardiac și sațietatea la subiecții supraponderali / obezi, sugerând un impact mai larg al metabolismului triptofanului în sănătatea generală, inclusiv sănătatea cardiovasculară.

Microbiomul intestinal și metaboliții acestuia pot contribui la reglarea metabolismului și a stării noastre de spirit”, a afirmat dr. Zhaoping Li, autorul studiul, publicat în revista Nutrients, notează sursa menționată.

Vezi și: Fericirea, sentimentul care ne întărește sistemul imunitar. Cum îți protejează inima și scade tensiunea. Ce rol au banii și copiii în ecuația fericirii

Nucile, beneficii pentru sănătate

Potrivit unui studiul privitor la beneficiile pe care le au nucile pentru sănătate, ”o porție de 42 de grame asigură mai bine de 10% din necesarul recomandat pentru un adult de proteine, fier, magneziu, fosfor, zinc, cupru, tiamină și vitamina E.

În plus, 42 de grame de nuci asigură mai bine de 10% din necesarul de vitamina B6 și seleniu”.

Pe fiecare în parte, situația se prezintă astfel:

- Fisticul conține fitosteroli, potasiu și carotenoizi care care favorizează sănătatea vaselor de sânge și a lipidelor din sânge;

- Nucile de Brazilia conțin seleniu, care ajută la combaterea stresului oxidativ și stimulează sănătatea inimii și a sistemului imunitar. O singură nucă de Brazilia asigură întregul necesar zilnic de seleniu.

- Nucile pecan sunt bogate în cupru, care ajută la metabolizarea zahărului din sânge și poate contribui la menținerea sănătății glandei tiroide;

- Migdalele sunt bogate în antioxidanți, fibre și proteine.

Nucile sunt bogate în energie, însă acest lucru nu are impact asupra greutății.

De altfel, studiile au arătat că un aport mai mare de nuci este asociat cu reducerea grăsimii corporale, sugerând că acestea nu contribuie la creșterea în greutate.

Triptofanul, serotonina și rolul în organism

Triptofanul, aminoacidul esențial care acționează ca un regulator natural al dispoziției, are capacitatea de a ajuta organismul să producă și să echilibreze anumiți hormoni în mod natural.

Este singurul precursor al serotoninei din organism, care are un rol important în reglarea stării de spirit.

De asemenea, serotonina ajută organismul să:

- reglementeze anxietatea

- experimenteze fericirea

- vindece rănile

- stimuleze greața, arată Healthline.

Vezi și: Piciorul plat la copii, ”obsesie” pentru părinți. Ortoped: Până la vârsta de 5-6 ani, ea nu există

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel