Pacienți cu accident vascular cerebral: anumite exerciții fizice fac recuperarea mai ușoară
Pacienții care au supraviețuit unui accident vascular cerebral au mai multe șanse de recuperare dacă urmează un anume set de exerciții fizice, similare celor cu afecțiuni cardiace.
Pentru majoritatea supraviețuitorilor de accident vascular cerebral, reabilitarea implică rareori fitness și aerobic. Dar noi cercetări sugerează că ar putea oferi oportunități de vindecare semnificative.
O analiză a 19 studii a constatat că supraviețuitorii unui AVC care au finalizat un program de exerciții aerobice bazate pe programele similare de reabilitare cardiacă disponibile pe scară largă, și-au îmbunătățit semnificativ rezistența și capacitatea de mers.
Analiza a fost publicată în Journal of the American Heart Association.
Accidentul vascular cerebral rămâne principala cauză de dizabilitate în Statele Unite. Deseori, medicii prescriu terapie fizică, dar supraviețuitorii nu reușesc întotdeauna să țină pasul cu activitatea de reabilitare extinsă, dacă nu au sprijin, a arătat rezultatul analizei.
Terapia fizică, concentrată pe deplasare
„Terapia fizică pe care o oferim în prezent pacienților după un accident vascular cerebral se concentrează mai mult pe îmbunătățirea abilității de deplasare și de a vă deplasa mai bine, decât de a vă crește rezustența”, a spus autorul principal Elizabeth Regan într-un comunicat de presă. „Dar nu contează cât de bine te poți plimba, dacă nivelul de rezistență te menține acasă”, a completat ea.
Regan este kinetoterapeut și candidat la doctorat la Universitatea din Carolina de Sud. Cercetările ei au implicat aproape 500 de adulți în vârstă într-o duzină de programe de exerciții aerobice care erau similare în structură cu reabilitarea cardiacă, un program de exerciții, educație și consiliere conceput pentru a ajuta pacienții cardiaci. Participanții au participat la două-trei ședințe pe săptămână timp de aproximativ trei luni.
În general, programele de exercițiu au îmbunătățit semnificativ nivelul de rezistență a supraviețuitorilor de AVC și viteza de mers. Au putut să parcurgă în medie aproape jumătate din dimensiunea unui teren de fotbal în timpul unui test de mers pe șase minute. Nu a fost disponibil niciun grup de control pentru comparație, dar participanții cu deficiențe ușoare de mișcare au beneficiat cel mai mult.
Beneficii pentru toți participanții
Activitatea aerobică mixtă a oferit cel mai bun rezultat, urmată de mersul pe jos. Ciclismul sau pasul obișnuit a fost cel mai puțin eficient, dar totuși semnificativ. Participanții au beneficiat chiar dacă au început un program de exerciții aerobice la o lună sau un an după accidentele vasculare cerebrale, a spus Regan.
Coautorul studiului, Stacy Fritz, profesor asociat la Universitatea din Carolina de Sud, a declarat în comunicat: „Aproape fiecare spital are un program de reabilitare cardiacă, deci este o platformă existentă care ar putea fi folosită pentru supraviețuitorii de accident vascular cerebral. Implicarea pacienților cu AVC în aceste programe existente poate fi o soluție ușoară, rentabilă, cu beneficii pe termen lung."
Sursa: AICI.
-
-
-
-
-
Ce înseamnă, de fapt, valorile SPF de pe cremele de protecție solară09.06.2026, 19:30
Ce se întâmplă dacă mănânci semințe de dovleac când vrei să slăbești. Un detaliu te va surprinde
Nu mai mânca asta! 5 alimente pe care medicii le evită cu orice preț
Crezi că mănânci sănătos? S-ar putea să te înșeli. Nu mai consuma aceste alimente! Medicii trag un semnal de alarmă!
Pierderea în greutate nu este întotdeauna sănătoasă. Studiul care arată riscurile pentru unii pacienți
Cine nu ar trebui să slăbească. Riscurile sunt uriașe. Se poate ajunge chiar la deces.
Dieta cu ouă fierte: slăbești rapid sau e doar un mit? De ce o adoră celebritățile
Dieta vegetariană: risc mai scăzut de diabet și cancer. Ce trebuie să știi înainte să renunți la carne
Fructele care ard grăsimea la menopauză și reduc pofta de dulce
Slăbești fără să-ți dai seama: 5 trucuri psihologice care păcălesc creierul
Ai trecut de 50 de ani? Așa te ajută alimentația să-ți protejezi mușchii
După 50, corpul tău are nevoie de altceva – află ce alimente te ajută să eviți durerile și accidentările! Cum îți poate proteja dieta mușchii și oasele!
Adevărul despre "te îngrași dacă mănânci seara târziu". Ce te îngrașă, de fapt
Bărbați vs. femei: cine ar trebui să mănânce mai mulți carbohidrați dimineața. Alegerea corectă, bazată pe știință
Ce să mănânci pentru a-ți îmbunătăți sănătatea digestivă după 50 de ani. Alimentele care îți protejează stomacul și flora intestinală
6 obiceiuri simple de dimineață care reduc inflamația
Brânza care îți îmbunătățește memoria. Compusul din această brânză e secretul unui creier sănătos
Rețeta de slăbit care "funcționează pentru toată lumea". Bilic: Acest aliment e soluția!
Patru alimente de evitat pentru a reduce tensiunea arterială
Aceste 4 alimente trebuie evitate dacă ai hipertensiune arterială.
Crezi că mănânci corect? Adevărul cutremurător despre dieta sănătoasă care îți poate distruge inima
Crezi că mănânci corect? Adevărul cutremurător despre dieta sănătoasă care îți poate distruge inima
10 alimente care scad glicemia în mod natural. Un fruct banal ține diabetul sub control
Ce să mănânci când ai gastrită? 7 alimente care îți salvează stomacul
Ai dureri de stomac și senzație de arsură? Nu mai ignora semnalele. Ce alimente îți pot salva stomacul și pe care trebuie să le eviți.
EXCLUSIV Dieta care reglează colesterolul. Dr. Lygia Alexandrescu: Curăță arterele
Alimentele „interzise” care ar putea proteja creierul: ce arată un studiu pe 25 de ani
Dieta cu orez de 1.000 de calorii: cum funcționează și ce rezultate oferă
Acest medicament vechi prelungește viața. Medicii sunt uimiți de rezultate. Adio dietă!
Alimentele care reduc inflamația în două săptămâni. Medicii le recomandă
Aceaste alimente reduc inflamația în două săptămâni, spun medicii.
