Somniferul natural care stimulează hormonii somnului. Te ajută să slăbești în timp ce dormi

Monika Baciu |
Data publicării:
ananasul - FOTO: Freepik@artursafronovvvv
ananasul - FOTO: Freepik@artursafronovvvv

Somniferul natural care stimulează hormonii somnului are te ajută să slăbești în timp ce dormi.

Somniferul natural care stimulează hormonii somnului. Fructul poate stimula producția de melatonină în somn. Melatonina este denumită hormonul somnului. 

Potrivit NHS, aproximativ una din trei persoane va avea probleme cu somnul cel puțin o dată în viață. Deși există multe factori care pot determina cât de bine dormiți, cum ar fi câtă activitate fizică ați făcut în ziua respectivă și cât de stresați sunteți, uneori actul de a dormi ne poate evita fără niciun motiv.

Conform Dr. Amy Lee, șefa nutriției la Nucific, susține că ananasul poate stimula hormonii somnului. Studiile au arătat că consumul de ananas duce la o concentrație mai mare de metabolite de melatonină în comparație cu alte fructe. Hormonul este ”produs în glanda pineală a creierului” și ”joacă un rol în inițierea și calitatea somnului”, a declarat dr. Amy Lee, potrivit Delish.

Ananasul, somnifer natural și sănătos

Consumul de melatonină (un hormon găsit în câteva alimente, inclusiv ananas) poate crește concentrația de melatonină în sângele dumneavoastră. Melatonina nu vă face să adormiți ca prin magie, dar vă poate ajuta să vă reglați ritmul circadian, cunoscut și sub numele de ciclul de somn și trezire de 24 de ore. O concentrație crescută de melatonină îi transmite organismului că este momentul să dormiți atunci când este de fapt momentul, potrivit Today.

Ananasul, beneficii pentru sănătate

Ananasul are puține calorii și este bogat în vitamine și minerale. O cană de bucăți de ananas vă va furniza:

Vitamina C: Veți obține aproximativ o treime din doza zilnică recomandată de vitamina C, care ajută la creșterea și repararea țesuturilor. Vitamina C ajută la întărirea sistemului imunitar și poate ajuta, de asemenea, în lupta împotriva cancerului, bolilor de inimă și a artritei.

Mangan: Ananasul conține mai mult de 100% din doza zilnică recomandată a acestui element esențial în urme. Manganul ajută la formarea oaselor, la răspunsul imunitar și la metabolism.

Fibre: Aproape 10% din necesarul zilnic de fibre se găsește într-o cană de ananas.

”Fibra este necesară pentru o digestie sănătoasă și vă poate ajuta să vă potoliți foamea”, spune Zumpano, potrivit Cleveland Clinic.

Vitamine din complexul B: Ananasul vă furnizează o doză sănătoasă de mai multe vitamine din complexul B, inclusiv tiamina, niacina, B6 și acid folic. Aceste nutrienți ajută organismul să proceseze energia din alimentele pe care le consumați. De asemenea, sunt esențiale pentru formarea de noi celule roșii, care transportă oxigenul către organele și țesuturile dumneavoastră.

Diverse minerale: Ananasul conține mai multe minerale de care organismul dumneavoastră are nevoie pentru o funcționare corespunzătoare, inclusiv cupru, potasiu și magneziu.

Promovează vindecarea țesuturilor

”Ananasul este singurul aliment cunoscut care conține bromelaină, o enzimă care ajută la vindecarea pielii și a țesuturilor. Bromelaina pare să producă substanțe care combat durerea și umflăturile”, împărtășește Zumpano.

Consumul de bromelaină din ananas ar putea, de asemenea, ajuta la vindecarea pielii după o intervenție chirurgicală sau o leziune.

Combate inflamația

”Inflamația este un proces natural care are loc în corpul nostru pentru a ajuta la combaterea bolilor”, explică Zumpano, ”dar prea multă inflamație, mai ales pe termen lung, poate duce la afecțiuni precum artrita reumatoidă și cancer”.

Puterea antiinflamatoare a bromelainei poate ajuta la combaterea inflamației și poate suprima creșterea anumitor tumori. Desigur, consumul de ananas nu garantează prevenirea cancerului.

”Dar consumul de multe fructe și legume colorate, inclusiv ananas, este o modalitate bună de a ajuta la prevenirea cancerului și a altor afecțiuni de sănătate”, spune Zumpano.

Ajută la digestie

Ananasul conține o cantitate semnificativă de fibre, care sunt asociate cu o digestie mai bună. Se crede că bromelaina ajută, de asemenea, la digestie, deși nu există suficiente dovezi științifice pentru a afirma cu certitudine.

Alină durerea de artrită

Puterea antiinflamatoare a bromelainei din ananas poate oferi alinare pentru persoanele cu osteoartrită. ”Dacă aveți dureri articulare din cauza osteoartritei, încercați să adăugați ananas în dieta dumneavoastră”, sugerează Zumpano, ”dar nu întrerupeți medicamentele sau nu modificați doza fără să vorbiți cu medicul dumneavoastră”.

Poate ajuta la pierderea în greutate

Majoritatea experților în pierderea în greutate recomandă o dietă bogată în fructe și legume dacă încercați să scăpați de kilogramele în plus. Dar ananasul ar putea fi cel mai bun prieten al dietei dumneavoastră, deoarece enzimele sale ar putea ajuta la arderea grăsimilor.

”Studiile despre ananas ca ajutor în pierderea în greutate se bazează doar pe animale, așa că avem nevoie de mai multe dovezi în acest sens. Dar adăugarea acestui fruct sănătos în dieta dumneavoastră cu siguranță nu ar putea dăuna”, notează Zumpano.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel