Stres, unul din trei oameni are un somn insuficient. Află ce boli riscă

Alexandra Mănăilă / 23 dec 2018 / 10:31
Somnul prea mult sau prea puțin are efecte adverse asupra persoanelor cu prediabet.
Somnul prea mult sau prea puțin are efecte adverse asupra persoanelor cu prediabet.

Milioane de oameni își pierd somnul, din cauza stresului economic și politic, constată un nou studiu, care a scos la iveală că o treime dintre americani a dormit mai puțin de 6 ore pe noapte. Somnul insuficient duce la la obezitate, diabet, demență și boli de inimă spun cercetătorii, care fac câteva recomandări pentru a înlătura stresul și a avea un somn de calitate.

În 2013, aproximativ 30% dintre americani au spus că au dormit șase ore sau mai puțin noaptea, iar acest procent a crescut până la 33% în 2017 din cauza stresului. Cercetătorii au colectat date de la aproape 400.000 de adulți, cu vârste între 18 și 84 de ani, care au luat parte la Studiul Național de Interviu asupra Sănătății din SUA și au fost întrebați câte ore au dormit în fiecare noapte.

Americanii hispanici și negri au arătat cele mai mari creșteri ale somnului inadecvat. Numărul participanților de culoare care au spus că au dormit mai puțin de 6 ore a crescut de la 35% în 2004 la 42 % în 2016, apoi a scăzut ușor. Printre hispanici, procentul a urcat de la 26% la 33% în această perioadă de timp.

În rândul persoanelor de culoare albă, cei care au raportat somn mai scurt a crescut de la 29% la 31%. Până în 2017, o diferență de 10% a existat între negri și albi, au constatat rezultatele.

 Dr. James Rowley, șeful diviziei de medicină pulmonară, de îngrijire critică și de somn de la Spitalul Universitar Harper din Detroit, susține că sunt alarmante aceste tendințe a duratei de somn scurte, mai ales în cazul negrilor și hispanicilor.

,,Aceste grupuri sunt deja la risc crescut privind efectele negative asupra sănătății. Durata mai scurtă a somnului la aceste populații nu va face decât să le complice problemele. Mai mulți americani nu dorm cele 7ore recomandate, iar acest lucru va duce la scăderea productivității la școală și la locul de muncă, la afectarea relațiilor și la efecte adverse asupra sănătății”, a avertizat Rowley.

Scăderea duratei de somn duce la obezitate, demență și boli de inimă

În opinia specialistului, medicii și alți profesioniști din domeniul sănătății trebuie să fie conștienți de aceste constatări și să-i întrebe pe pacienții lor cât de mult dorm, și apoi să-i sfătuiască cum să doarmă mai mult.

,,Scăderea duratei somnului în rândul negrilor și hispanicilor ar putea însemna că viața lor se înrăutățește. Aceste comunități au avut evenimente violente, cum ar fi deportările printre hispanici și violența în rândul negrilor. S-ar putea ca niciodată să nu putem identifica exact cauzele care fac ca americanii să își piardă somnul, dar tendințele sunt clare. Un somn insuficient este legat de creșterea riscului de obezitate, scăderea funcției psihice și apariția demenței, bolilor de inimă și diabetului. În plus, poate crește riscul de accidente de muncă, de accidente la locul de munca și de relații sociale tulburi”, a remarcat dr. Jennifer Ailshire, autorul principal al studiului, profesor asistent de gerontologie și sociologie de la Universitatea din California de Sud din Los Angeles.

,,Dacă vorbești cu oamenii, lucrurile pe care le auzi cel mai adesea sunt insecuritatea economică și anxietatea economică.Oamenii stau îngrijorați de lucruri. Chiar și oamenii care lucrează simt că muncesc mai mult și mai greu pentru mai puțin sau că locurile lor de muncă nu sunt sigure. Există, de asemenea, un nivel crescut de stres legat a lumii din ce în ce mai conectate la telefoanele mobile”, a afirmat Ailshire, potrivit MedicineNet.com.

Recomandări pentru un somn de bună calitate

Experții în somn recomandă ca majoritatea adulților să aibă între 7 și 8 ore de somn de bună calitate în fiecare noapte. Fundația Americană a Somnului oferă următoarele sfaturi pentru a obține un somn bun: asigurați-vă că aveți un dormitor confortabil, setați-vă un timp de somn regulat, păstrați întuneric și rece în dormitor, puneți smartphone-urile, tabletele și televizoarele departe de dormitor și faceți exerciții fizice zilnic. Citește ce riști dacă îți pierzi nopțile stând la petreceri aici

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.22