Leguma de 4 lei, cu puține calorii, care albește dinții și omoară bacteriile. Reduce ulcerul gastric și inflamația

Telina - Foto: Freepick @evgeshka999
Telina - Foto: Freepick @evgeshka999

O legumă ieftină, cu puţine calorii, are șase beneficii uimitoare pentru sănătate.

Cu doar 10 calorii pe tulpină, această legumă poate fi considerată de mult timp un "aliment dietetic" cu puține calorii și are o serie de beneficii pentru sănătate care s-ar putea să vă surprindă.

Iată șase motive pentru care ar trebui să luați în considerare adăugarea aceste legume ieftine, pe care mulți o ignorăm, în dieta noastră de zi cu zi.

Țelina, căci despre ea este vorba, este leguma ieftină pe care o găsim atât în piață, cât și în supermarket-uri și care vine cu un pachet de beneficii pentru sănătatea noastră.

1. Țelina este o sursă excelentă de antioxidanți importanți

Antioxidanții protejează celulele, vasele de sânge și organele de daunele oxidative.

Țelina conține vitamina C, betacaroten și flavonoide, dar există cel puțin 12 tipuri suplimentare de nutrienți antioxidanți care se găsesc într-o singură tulpină. Este, de asemenea, o sursă minunată de fitonutrienți, care s-au dovedit a reduce cazurile de inflamație în tractul digestiv, celule, vase de sânge și organe.

2. Țelina reduce inflamația

Inflamația cronică a fost legată de multe boli, inclusiv de artrită și osteoporoză.

Țelina și semințele de țelină au aproximativ 25 de compuși antiinflamatori care pot oferi protecție împotriva inflamației din organism.

3. Țelina susține digestia

VEZI ȘI: Care e vârsta de la care se consideră că începi să îmbătrânești. Care sunt semnele îmbătrânirii

În timp ce nutrienții săi antioxidanți și antiinflamatori oferă protecție întregului tract digestiv, țelina poate oferi beneficii speciale pentru stomac.

S-a demonstrat că polizaharidele pe bază de pectină din țelină, inclusiv un compus cunoscut sub numele de apiuman, reduc cazurile de ulcer gastric, îmbunătățesc mucoasa stomacului și modulează secrețiile gastrice în studiile pe animale.

Și apoi mai este și conținutul ridicat de apă din țelină, aproape 95%, plus cantități generoase de fibre solubile și insolubile. Toate acestea susțin un tract digestiv sănătos și vă mențin regulat. O cană de bețișoare de țelină are 5 grame de fibre alimentare, potrivit Healthline.

4. Țelina este bogată în vitamine și minerale, cu un indice glicemic scăzut

Te vei bucura de vitaminele A, K și C, plus minerale precum potasiu și acid folic atunci când mănânci țelină. De asemenea, este săracă în sodiu. În plus, este scăzută în indicele glicemic, ceea ce înseamnă că are un efect lent și constant asupra glicemiei tale.

5. Țelina are un efect alcalinizant

Cu minerale precum magneziul, fierul și sodiul, țelina poate avea un efect de neutralizare a alimentelor acide, ca să nu mai vorbim de faptul că aceste minerale sunt necesare pentru funcțiile corporale esențiale.

6. Țelină albește și curăță dinții

Țelina este o legumă fibroasă în mod natural și ajută la curățarea între dinți și la producerea de salivă. Această legumă verde ajută, de asemenea, la neutralizarea bacteriilor și la masarea gingiilor. 

Sfaturi pentru cumpărarea și depozitarea țelinei

- Tulpini robuste. Căutați țelina care are tulpini robuste și drepte. Acestea ar trebui să se rupă ușor atunci când le trageți, nu să se îndoaie.

- Frunze crocante. Frunzele trebuie să fie crocante și proaspete, cu o culoare de la palidă la verde aprins. Evitați țelina cu pete galbene sau maro.

- Așteptați să o tăiați. Tăiați țelina chiar înainte de a o găti sau de a o servi pentru a menține substanțele nutritive.

- Chiar și țelina care a fost tocată și depozitată doar câteva ore va pierde nutrienți.

- Țelina gătită la aburi își va păstra aroma și aproape toți nutrienții.

VEZI ȘI: 10 sfaturi să reduci risipa alimentară în vreme de criză. Jamie Oliver: E vorba de bani aruncați. Cine își poate permite asta? Fiți atenți la ouăle de găină!

- Consumați-o în cinci până la șapte zile. Consumați țelină proaspătă în termen de cinci până la șapte zile pentru a vă bucurați de beneficiile sale nutriționale maxime.

- Mâncați frunzele. Nu aruncați frunzele - acolo este locul în care țelina are cel mai mult calciu, potasiu, potasiu și vitamina C. Dar pentru că nu se păstrează bine, consumați țelina
frunzele în termen de o zi sau două de la cumpărare.

Pe lângă numeroasele sale beneficii pentru sănătate, țelina este o legumă versatilă. O puteți mânca crudă sau gătită și este un adaos grozav la smoothie-uri, stir-fry-uri, supe și sucuri. Țelina poate fi, de asemenea, gătită la aburi sau la cuptor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0