Viitori părinți? Iată ce vă așteaptă în următorii ani!
Explicații utile pentru viitori părinți: După venirea pe lume a primului copil, tiparul de somn al părinților este dat peste cap. Iar asta nu durează doar câteva luni, până când micuțul...
Un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Warwick arată că după nașterea primului copil, timp de până la 6 ani, programul de somn al mamei și al tatălui nu revine la normal, adică la cum era înainte de sarcină.
În lucrarea intitulată „Efectele pe termen lung ale sarcinii și nașterii asupra satisfacției date de somn somnului asupra părinților la primul copil sau a părinților experimentați", o colaborare cu Institutul German pentru Cercetare Economică și Universitatea din Virginia de Vest, oamenii de știință au studiat somnul a 4.659 de părinți care au avut copil, între anii 2008 și 2015.
În primele trei luni, mamele cele mai afectate
De-a lungul acestei perioade, la fiecare consultație anuală părinții au dat detalii și despre somnul lor. În primele 3 luni după naștere, mamele au dormit în medie cu 1 oră mai puțin decât înainte de sarcină, în timp ce durata de somn a tatălui a scăzut cu doar aproximativ 15 minute.
Dr. Sakari Lemola, de la Departamentul de Psihologie de la Universitatea din Warwick, a comentat: „Femeile tind să experimenteze mai multe întreruperi ale somnului decât bărbații după nașterea unui copil, din cauza faptului că mamele sunt mai des în rolul de îngrijitor primar decât tații".
În următorii ani, diferența scade
Cu toate acestea, atunci când copiii au ajuns la vârsta de 4-6 ani, durata somnului era încă cu aproximativ 20 de minute mai scurtă la mame și cu 15 minute mai scurtă la tați, comparativ cu durata somnului lor înainte de sarcină. Un timp similar a fost observat și pentru satisfacția dată de odihnă.
Efectele asupra somnului au fost mai pronunțate la perechile care erau pentru prima dată părinți în comparație cu părinții cu experiență (la al doilea sau al treilea copil). În primele 6 luni post-partum, efectele asupra somnului au fost, de asemenea, mai puternice la mamele care alăptau comparativ cu mamele care hrăneau copilașii cu biberonul.
Veniturile mai mari per gospodărie și factorii psihosociali, cum ar fi faptul că vorbim despre o pereche cu un copil față de un părinte singur, nu păreau să protejeze împotriva acestor schimbări în tiparul de somn după naștere.
Dr. Sakari Lemola a explicat, într-un material dat publicității de Universitatea Warwick, că „în timp ce copiii sunt o imensă bucurie pentru majoritatea părinților, este posibil ca solicitările și responsabilitățile asociate cu rolul de părinte să conducă la un somn mai scurt și la o scădere a calității somnului până la 6 ani după nașterea primului copil".
Studiul, publicat în jurnalul Oxford Academic – Sleep, poate fi consultat integral AICI.
-
-
De ce infecțiile urinare sunt atât de dureroase13.08.2026, 17:18
-
-
-
Planta medicinală care te ajută să slăbești. Arde grăsimile rapid
Această plantă medicinală veche de 2.000 de ani ar putea fi cheia pierderii în greutate. Arde grăsimile rapid și fără efort.
Vrei o minte mai ascuțită? Acest aliment consumat dimineața îți stimulează creierul
Acest aliment consumat dimineața îți stimulează creierul. Repară celulele neuronale.
Planta care îți poate ușura respirația și calma tusea natural
Cel mai sănătos suc pentru inimă. Până la de trei ori mai mulți antioxidanți decât ceaiul verde
Cel mai sănătos suc pentru inimă. Până la de trei ori mai mulți antioxidanți decât ceaiul verde.
Ce se întâmplă dacă înlocuiești cafeaua cu Matcha timp de 30 de zile
Un ingredient simplu îți poate salva mintea și corpul după 60 de ani. Fructul recomandat de experții de la Harvard
Reduc inflamația, protejează creierul și încetinesc îmbătrânirea. Și tot ce trebuie e să mănânci asta zilnic.
De ce să mănânci un măr verde pe zi. 6 beneficii dovedite științific
6 motive să mănânci un măr verde pe zi. Beneficiile te vor surprinde.
Ceaiul banal care poate scădea tensiunea arterială fără pastile
Fructul care îți curăță arterele și ține diabetul departe
Fructul care îți curăță arterele și ține diabetul departe.
Rădăcina de angelică: secretul natural al sănătății femeilor
Planta care poate reduce inflamația și proteja inima
Ceaiul aromat care reduce inflamația din organism, previne infecțiile și te calmează. Este ideal în perioadele cu vreme rece
Ceaiul verde, efect asupra cancerului hepatic. Descoperiri cheie dintr-un studiu medical de la Universitatea Hiroshima
Ceaiul care șterge riscul de cancer hepatic. Curăță ficatul.
Planta care vindecă inflamația colonului. Mătură deșeurile intestinale
O plantă banală din grădină ar putea vindeca inflamațiile intestinale.
Remedii care ajută în vezica urinară hiperactivă. Asta reduce nevoia frecventă de a merge la toaletă
Planta pe care o ai în grădină și nu știai că vindecă ficatul
Alimentele care îți cresc imunitatea instant. Mit sau realitate? Numărul 9 te va uimi
EXCLUSIV Mănâncă asta zilnic și pielea ta va străluci! 5 alimente pline de colagen și niacinamide
Consumul de cuișoare, beneficii. 11 motive pentru care să le incluzi în dieta zilnică
Acest condiment care te protejează de infecții, reglează glicemia și te scapă de tuse, are efect antibacterian și antiinflamator.
Crema de gălbenele, secretul din orice casă din România. Ce părere are Dr. Ana Țuțu despre ea
Compusul natural care previne degradarea creierului. Îi oferă un scut protector
Acest compus natural previne degradarea creierului și îi oferă un scut protector.
