Vitamina care-ți lungește viața cu câțiva ani. Alimentele delicioase pe care să le consumi ZILNIC
Vitamina pe care să o consumi dacă vrei să trăieşti mai mult. Ce alimente nu trebuie să lipsească din meniul zilnic
Nu a descoperit nimeni elixirul tinereții până acum, dar există o vitamină care ne ajută corpul să se mențină tânăr și ne ajută să ne prelungim viața cu câțiva ani.
Potrivit unor noi cercetări, o concentrație mare de vitamina A în organism este asociată longevității.
Studiul a fost publicat în jurnalul BioMed Research International, iar cercetătorii au avut sub observație diferite reacții metabolice și antioxidanți comparând prezența lor în organism cu speranța de viață a participanților.
Astfel, nu s-au descoperit legături între vitaminele E și C, ci în concentrații mari de vitamina A.
O dietă bogată în alimente care conțin vitamina A poate înlocui suplimentele alimentare.
Astfel, pentru un consum de Vitamina A, trebuie să introducem în alimentație legumele și fructele care sunt o sursă excelentă de carotenoide. Aici vorbim despre: verdețuri, ardei gras, morcov și cartof dulce.
Vitamina A, care este un puternic antioxidant, ajută la:
- păstrarea sănătăţii ochilor, prevenind inflamarea acestora şi reducând riscul apariţiei cataractei și este importantă mai ales pentru vederea în timpul nopţii.
- creşterea imunităţii organismului
- previne uscarea pielii și o păstrează strălucitoare, fără riduri şi alte semne ale îmbătrânirii
- menţine sănătătatea părului, danturii şi gingiilor
- luptă cu bacteriile care cauzează acneea.
4 FRUCTE pe care să NU le mănânci NICIODATĂ la dietă: Trebuie să fie INTERZISE
Care sunt cele mai bogate alimente în vitamina A
1. Ficatul de porc şi vită
Ficatul conţine cantităţi mari de vitamina A şi vitamina B12. Conţinutul crescut de vitamina A este un antioxidant cu un rol important în dezvoltare, întărirea sistemului imunitar, îmbunătăţirea vederii şi a fertilităţii. De asemenea, ficatul este un aliment ideal în prevenirea şi combaterea anemiei şi a oboselii, datorită vitaminelor din complexul B conţinute.
2. Gălbenuşul de ou
Există dovezi că gălbenuşul de ou este o sursă excelentă de carotenoizi – luteină şi zeaxantină – care sunt implicaţi în prevenirea tulburărilor de vedere, precum cataracta şi degenerescenţa maculară cauzată de vârstă, o cauză majoră de orbire în cazul persoanelor în vârstă. De asemenea, gălbenuşul de ou este bogat în acid folic, cu rol important în dezvoltarea normală a creierului şi menţinerea memoriei.
3. Legume verzi: spanac, broccoli, salată verde
Aceste legume au un conţinut ridicat de vitamina A şi calciu, precum şi fier. De asemenea, legumele verzi sunt surse excelente de antioxidanţi, care ajută la combaterea cancerului. Pentru a asimila mai bine calciul, este recomandată stropirea acestor legume cu zeamă de lămâie. O altă regulă este combinarea alimentelor bogate în fier cu cele bogate în vitamina C, deoarece acest lucru ajută la absorbţia mai eficientă a fierului.
4. Legume şi fructe portocalii, roşii şi galbene
Morcovii sunt plini de vitamina A, încetinesc procesul de îmbătrânire şi sunt mai uşor de asimilat atunci când sunt gătiţi la temperatură înaltă, nu în stare crudă, explică profesorul Lesley Regan, de la Institutul de Cercetare Alimentară din Marea Britanie. Dovleacul este şi el o sursă excelentă de vitamina A, esenţială pentru vedere, siluetă şi sănătatea inimii, iar papaya mai este numit şi fructul îngerilor, pentru că protejează corpul de boli şi are un gust foarte bun.
De asemenea, cartofii dulci, pepenele galben şi caisele sunt surse grozave de vitamina A.
5. Roşiile
Roșiile au acţiune protectoare asupra pielii, în faţa acţiunii nocive a radiaţiilor UV. De asemenea, roşiile conţin licopen, antioxidant care încetineşte procesul de îmbătrânire a pielii şi reduce riscul apariţiei cancerului de piele.
-
-
Semnul de pe picioare care poate dezvălui că arterele sunt grav afectate10.08.2026, 22:29
-
A murit Prof. Dr. Ioana Micle, un reper al pediatriei timișorene10.08.2026, 21:51
-
-
EXCLUSIV Postul Crăciunului: Cum să-l ții corect, cine trebuie să evite și cum te ajută să slăbești
Slăbești fără să-ți dai seama: 5 trucuri psihologice care păcălesc creierul
10 semne că te afli în stare de cetoză
Dieta pentru endometrioză care reduce durerea. 4 suplimente care chiar funcționează
Crezi că berea fără gluten e sigură? Studiul care dă peste cap tot ce știai
Ceasul spune că ai făcut 10.000 de pași? Nu e chiar așa! 5 lucruri pe care NU le-ai știut despre smartwatch-ul tău
Alcoolul după 40–50 de ani: ce se schimbă în organism și ce riscuri apar
Patru alimente de evitat pentru a reduce tensiunea arterială
Aceste 4 alimente trebuie evitate dacă ai hipertensiune arterială.
Ai fost mințit! Acest aliment pe care îl consumi zilnic îți face mai mult rău decât zahărul
Un studiu demontează postul intermitent: nu pare să aibă efect pentru cine vrea să piardă din greutate
Omega-3, nutrientul minune pentru sănătate. E forță pentru creier și inimă
Nu mănânci carne? Un studiu spune că ai putea avea șanse mai mici să ajungi la 100 de ani
Acest medicament vechi prelungește viața. Medicii sunt uimiți de rezultate. Adio dietă!
Alimente care funcționează ca injecțiile pentru slăbit. Ce recomandă un expert în nutriție
Adevărul despre zahăr: de ce corpul tău chiar NU poate trăi fără el!
De ce are nevoie corpul nostru de zahăr: mai mult decât un gust dulce. Cum să consumi zahăr în mod sănătos.
Dieta care arde grăsimea rapid. La ce trebuie să renunți pentru a scăpa rapid de kilogramele nedorite
Cum să slăbești fără dietă. Trucul simplu care funcționează mereu
Alimentele „interzise” care ar putea proteja creierul: ce arată un studiu pe 25 de ani
La ce oră ar trebui să luăm cina pe timpul iernii
De ce mâncăm junk food după o noapte nedormită? Legătura directă dintre somn, foame și metabolism
Ce se întâmplă dacă mănânci dulciuri pe stomacul gol
Crezi că mănânci corect? Adevărul cutremurător despre dieta sănătoasă care îți poate distruge inima
Crezi că mănânci corect? Adevărul cutremurător despre dieta sănătoasă care îți poate distruge inima
